حجت الاسلام ریاضت: اگر فاطمیه و کربلا به وجود آمد به خاطر دروغ است!

کد خبر: 15484
مراسم مناجات شب هجدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت و مداحی حاج مرتضی طاهری، حاج کاظم غفار نژاد و حاج محسن عسکری در هیئت قنات آباد برگزار شد .

وارث: مراسم مناجات شب هجدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت و مداحی حاج مرتضی طاهری، حاج کاظم غفار نژاد و حاج محسن عسکری در هیئت قنات آباد برگزار شد .

این مراسم با مداحی حاج مرتضی طاهری آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام ریاضت به سخنرانی پرداختند.


 گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام ریاضت را می خوانید:

بحث ، پیرامون راه کارهایی در زمره یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گرفتن است.

از امام صادق علیه السلام سوال کردند: محاسن اخلاق چیست؟ که اگر این محاسن اخلاق در ما تثبیت بشود، ان شاالله در زمره یاران امام زمان ارواحنافداه قرار خواهیم گرفت.

امام صادق علیه السلام فرمودند: محاسن و مکارم اخلاق 10 چیز است. چهار مورد آن:

1)معرفت 2)علم 3)حلم 4)صدق

مورد چهارم لازمه ولایت است، لازمه تولی و تبری است و شیعه به صداقت شناخته می شود و دشمنان شیعه به دروغ شناخته می شود. یعنی شما کل تاریخ شیعه را که ببینید هرجا که شیعه و ائمه شیعه به مشکل برخورده است به خاطر دروغ بوده است.

اگر فاطمیه و کربلا به وجود آمده است به خاطر دورغ است!

اگر خنجر بر پای امام حسن علیه السلام زدند و ایشان را دچار مصائب کردند به خاطر این بود که اطرافیان حضرت دورغ می گفتند! فلذا می گویند هرجا که خواستی شیعه را بشناسی به طولانی بودن رکوع و سجود و ... نگاه نکن بلکه به این دقت کن که آیا او صادق است یا نه.

 هشام بن عبدالملک مروان خودش قاتل امام باقر(ع) بود ولی در روز تشییع پیکر حضرت بر سر و صورت خود می زد و به پهنای صورت اشک می ریخت و می گفت: وا اماما! 

ببینید صداقت خیلی مهم است.

منافقین از کفار بدتر هستند و در پایین ترین درکات جهنم جایگاه دارند ، چون منافق دائما دروغ می گوید و در دلش یک چیز است و در ظاهر چیز دیگری عمل می کند. پس در روایات اهل بیت(علیهم السلام)شیعه به صداقت شناخته می شود.

در بیان پنجمین مورد، امام صادق علیه السلام فرمودند: کسانی در زمره یاران امام مهدی(عج) هستند که امین هستند و می شود به آنها اعتماد کرد. البته فرموده اند که در آخر الزمان جای امین و خائن عوض می شود و مردم به آدم خائن اعتماد می کنند ولی به آدم امین اعتماد می کنند و این از مضرات آخرالزمان و از علائم ظهور است.

 امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر دیدی افراد امین در نزد افکار عمومی خائن هستند و بر رو یشان حساب نمی کنند و افراد خائن، امین شمرده می شوند، از این جامعه فاصله بگیر.

یک بابی در روایات داریم که یکی از ویژگی های یاران امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری و نزدیکی های ظهور را اینگونه بیان کرده اند: در آخر الزمان خوشبحال کسی که از خانه اش بیرون نمی آید و سر هیچ سفره ای جز سفره خودش نمی نشیند و بیرون نمی آید مگر به ضرورت خاص مثلا: برای کسب روزی حلال و یا صله رحم نه اینکه برم بیرون دوری بزنم و بیام و چند نگاه حرام هم در این بین ردو بدل بشود!

 کل ماه رمضان با این نگاه ها از دست می رود. ماه رمضان دست ما امانت است، هر چیزی که خدا در امور مادی و معنوی به شما داده است، دست شما امانت است این گوش و چشم و... امانت است دست ما و اگر ما اعضای بدنمان را که امانت است را در جای خود استفاده نکردیم می شویم خائن در امانت.

 اگر ما در امانتی که در دستمان است خیانت کنیم با یک شکایت ساده چند سال زندان می رویم حالا شما ببینید که خدا چهل سال است که به ما چشم و گوش و .. داده است، آیا امین هستیم و یا خائن؟

قبل صحبت های بنده حاج مرتضی طاهری دل شما را بردند حرم امام رضا علیه السلام. گفت: حرم امام رضا(ع) زیارت و برگشتم منزل و خوابیدم و در عالم رویا دیدم که حرم امام رضا(ع) هستم و حرم خلوت است و رفتم و یک دل سیر زیارت کردم. داشتم ضریح حضرت را طواف می کردم و رسیدم به درب ضریح دیدم درب باز است و خوشحال شدم. دیدم یک آقایی بر روی سنگ قبر مطهر خوابیده است و تیرهای متعددی بر بدنش است. عرض کردم آقا جان شما را با سم به شهادت رسیدید در میدان رزم و نبرد نبودید. حضرت فرمودند: این تیرها نگاه به نامحرم زائران در حرم من است. نگاه به نامحرم تیری است تیرهای شیطان.

خداوند امام زمان(عج) را به 250-270 میلیون امانت داده است. یعنی در کره زمین 270 میلیون نفر می توانند دعای فرج بخوانند. بقیه قابل نبودند که خداوند این امانت را در اختیارشان نگذاشته است. من نسبت به این امانت هایی که خدا در وجودم گذاشته است، در اختیارم گذاشته است، از امور مادی و از امور معنوی (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: این قرآن را دست شما به امانت می گذارم) امانت دار هستم یا نه؟

امام سجاد علیه السلام فرمودند: اگر خنجری را که با آن سر پدرم اباعبدالله الحسین (ع) را بریدند به من امانت بدهند، من در امانت خیانت نمی کنم.

همه چیز می تواند در اطراف ما به امانت باشد. حرف ها، همین مجالس نزد ما امانت است.

در ادامه این مراسم؛ حاج مرتضی طاهری، حاج کاظم غفار نژاد و حاج محسن عسکری به مداحی پرداختند.

شعر خوانده شده توسط حاج کاظم غفار نژاد را می خوانید:

آدم بدون مهر تو انسان نمی شود

سلمان بدون عشق مسلمان نمی شود

آن گردنی که تیغ تو را بوسه می زند

سوگند می خوریم ، پشیمان نمی شود

باید هزار قرن ، حکومت کنی مرا

سلطان چند روزه ، که سلطان نمی شود

تو خوب جایی آمده ای سروری کنی

هر رعیت که رعیت ایران نمی شود

ای مهربانترین کرم سفره ی گدای

یا ایها الرئوفی و یا ایها الرضای

ای لطف بی نهایت شبهای زائران

یکبار ما ، سه بار شما ، پیش ما بیا

از گریه های توست اگر گریه می کنیم

ای روضه خوان گریه ی ابن شبیب ها

ابن شبیب گریه فقط بر غم حسین

ابن شبیب گریه فقط بهر کربلا

ابن شبیب جد مرا سر بریده اند

پیش نگاه عمه ما سر بریده اند