حجت الاسلام مؤمنی: دفاع از ولی وظیفۀ شرعی است

کد خبر: 30126
مراسم شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت ثارالله مسجد الهادی علیه السلام برگزار شد.

وارث:  مراسم شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت ثارالله مسجد الهادی علیه السلام برگزار شد. 

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام مؤمنی را می خوانید: 

اولین پیامد شوم جریان سقیفه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از تحمل یک دوران رنج و بیماری بود. قطعاً وجود مبارک حضرت از مردم زمان خودشان راضی نبودند، مردم زمان امیرالمؤمنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها در مقابل ظلم تسلیم شدند.

قرار بود حکومت در دستان امیرالمؤمنین علی علیه السلام باشد اما آن را از امام گرفتند. چه کسی لقب امیرالمؤمنین علیه السلام را برای ایشان قرار داد؟ پیامبر صلوات الله علیه فرمودند حرام است "امیرالمؤمنین" جز برای علی بن ابی الطالب به کار برود. امیرالمؤمنین منتصب است به امام علی علیه السلام و حرام است در جای دیگری به کار رود، اما آنها این کار را کردند و مردم هم سکوت کردند در مقابل این ظلم. سکوت مردم بی بصیرت آن زمان دل حضرت زهرا سلام الله علیها را پر از درد کرد.

مردم آن زمان به ظلم تن دادند و سکوت کردند. پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: ای مردم! صراط مستقیم من هستم و بعد ازمن علی بن ابی طالب علیه السلام است و بعد از این علی اولاد من از نسل امیرالمؤمنین علیه السلام هستند.

مردم به جور رفتند، یعنی امیرالمؤمنین علیه السلام را که صراط مستقیم بود رها کردند و در بیراهه رفتند، مردم بی تفاوت شدند چرا که غربت و مظلومیت را دیدند اما سکوت کردند حتی گریه هم کردند. اما این گریه ثمری نبخشید، هیچ حرکتی حق این گریه نبود.

حضرت زهرا سلام الله علیها از مردم آن زمان ناراحت است، حضرت برای ایراد خطبه و دفاع از امام علی علیه السلام در قالب گرفتن فدک به مسجد آمدند، غربت و تنهایی امام علی علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها را به میدان کشاند.

حضرت زهرا سلام الله علیها دو چیز پوشیده بودند، خِمار و جلباب. جلباب به معنای پوشش سر، گردن و سینه است (مقنعۀ بلند) و خِمار یعنی پوشش سرتاسری که حجم بدن را می پوشاند(چادر)، روایت است که هنگامی که حضرت زهرا سلام الله علیها بیرون آمدند و مردم نگاهشان به چادر حضرت افتاد همه به گریه افتادند، برای اینکه دیدند جلوی این چادر به زمین کشیده می شود، یک احتمال این است که جلوی چادر حضرت بلند بود، اما بلند بودن چادر که گریه آور نیست. احتمال دیگر این است که کاری با حضرت کردند که حضرت راست قامت نمی توانست حرکت بکند و خمیده خمیده راه می رفت.

مردم ظلم و دریده شدن حریم ها را دیدند اما سکوت کردند، غربت و تنهایی علی بن ابی طالب علیه السلام را دیدند اما سکوت کردند، این سکوت باعث شد جرأت و جسارتی در دل خلفای ظلم و جور به وجود بیاید.

پشت سر ولی حرکت کنید و به سخنانش عمل کنید. جداً نمیدانم چرا برخی از مسئولین تاریخ اسلام را نمی خوانند! مملکت ما مملکت امام زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجهم‌الشریف است. چرا انقدر رهبرمان را غصه دار می کنید؟ اگر شما جلوی پاهایتان را میبینید او از بام روی زمین را می بیند. تاریخ را ببینید و به امر ولی گوش دهید. دفاع از ولی وظیفۀ شرعی است. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بخاطر ولایت دق کرد. بی کسی و تنهایی ولایت او را چنین کرد.

 

 

بخش اول - کلیک کنید

بخش دوم - کلیک کنید