حجت الاسلام مومنی: اهل بیت(ع) با بندگی و اطاعت خدا تبدیل به انسان کامل شده اند+گزارش تصویری

کد خبر: 59658
ائمه معصومین علیهم السلام انسان کامل هستند نه اینکه ماورا و فوق انسان نیستند، انسان هستند مافوق، انسان بلند و والا هستند که در اثر بندگی خدا به این مقام رسیده اند.

وارث:  مراسم عزاداری شهادت امام باقر علیه السلام و ایام مسلمیه با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و مداحی حاج احد قدمی، حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی حسن حسینخانی در حسینیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامه ی خبر متن سخنرانی حجت الاسلام مومنی را می خوانید:

حجت الاسلام مومنی: اهل بیت(ع) با بندگی و اطاعت خدا تبدیل به انسان کامل شده اند+گزارش تصویری

بیانات اهل بیت علیهم السلام صریح و شفاف است

در وادی اهل بیت علیهم السلام بیاناتشان کاملا صریح و شفاف است. سالک طریق اهل بیت علیهم السلام دارای یک سری اوصاف و ویژگی های است که در ظاهر او می تواند رصد کنید در ادبیات، گفتار، منش، معاشرت و نحوه تعامل او، چون در تمام امور دنیوی و اخروی برای ما دستورالعمل بیان شده است. دین برای هر چیزی که لازمه زندگی ما باشد از مستحبات و مندوبات تا واجبات، محرمات و مکروهات دستورالعمل بیان کرده است.

تبعیت از آن دستورالعمل ها ما را سالک طریق اهل بیت علیهم السلام قرار می دهد. امام باقر علیه السلام می فرماید: خوبی ها را به سمت ما سوق دهید و هر بدی را از ما دور کنید و بگذارید هر کس به شما نگاه می کند بگوید این شیعه ی ما اهل بیت است. یعنی ویژگی یک مرید اهل بیت علیهم السلام در ظاهر او کاملا متجلی است و ادعای شیعه بودن دارد و سیره ی عملی اش چنین نباشد تناقض دارد. هر ارگان و سازمانی لباس فرم و مخصوص خودش را دارد به طوری که همه می فهمند کارمند آن شرکت است. ما که ادعای محبت اهل بیت علیهم السلام داریم باید در ظاهر هم یک چیزی نشان دهیم مثل تقید به نماز و اجتناب و عدم توجه به گناهان و محرمات.

یکی از اقدامات بسیار مهم امام باقر علیه السلام که انرژی فوق العاده ای از حضرت گرفت مبارزه با غُلات بود. کسانی که فقط ادعا دارند و در عمل خبری از اقدامات مسلمانی نیست. اگر زندگی من زندگی امام حسینی علیه السلام است باید آنچه که مرضی و مورد رضایت حضرت است در زندگیم جاری و ساری باشد. در روایت هست با معرفت زیارت کردن امام مشتمل بر چهار چیز است: هر چیزی که امام به ما گفته انجام دهیم امام واجب الاطاعه است.

وقتی یک غده سرطانی در بدنتان در حال رشد است دکتر با ناز و کرشمه با شما صحبت نمی کند بلکه صریح و شفاف به شما می گوید بیمار ی تان جدی است و باید شیمی درمانی یا جراحی انجام دهید چون باید به اهمیت کار پی ببرید. در زمینه ی دین هم که افراد وارد می شوند می گویند آرام آرام! اما امکان پذیر نیست.

ارزش حقیقی خودتان را بشناسید

جوانی که درخط امام حسین علیه السلام هستی، اگر نماز نخوانی، با والدین خود بدرفتاری کنی، ارتباط نامشروع داشته باشی در مورد محبت به اهل بیت علیهم السلام دروغ گفته ای. کسی بگوید مرید اهل بیت علیهم السلام است اما نماز نخواند، چطور می شود مرید بودنش را اثبات کرد؟ حتی دو دوست که خیلی با هم صمیمی هستند مدل موهایشان را شبیه به یکدیگر کوتاه می کنند. مگر می شود دو نفر یکدیگر را دوست داشته باشند و آنچه دیگری دوست دارد او دوست نداشته باشد. امام حسین علیه السلام می فرماید: من نماز را دوست دارم. آیا می شود ادعای مرید بودن حضرت را داشت و با نماز بیگانه بود؟

امام باقر علیه السلام فرمود: «ای جابر! سلام مرا به شیعیان برسان و به آنها بگو بین ما و خدا خویشاوندی وجود ندارد. ما به خدا نزدیک نشدیم مگر اینکه بندگی خدا را کرده ایم»

ائمه معصومین علیهم السلام انسان کامل هستند نه اینکه ماورا و فوق انسان نیستند، انسان هستند مافوق، انسان بلند و والا هستند که در اثر بندگی خدا به این مقام رسیده اند. زیباترین کنیزها را در مقابل حضرت جوادالائمه علیه السلام به صف کردند در حالی که حضرت یک جوان 20 ساله بودند و شهوت و میل جنسی داشتند اما حضرت حتی به آنها نگاه هم نکرد. اگر ائمه معصومین علیهم السلام به جایی رسیدند به خاطر عبادت و بندگی خداست، آنها بندگان خدا هستند که به بالاترین درجه بندگی رسیدند ما و شما هم می توانیم برسیم فقط کافی است اراده کنیم.

در روایات آمده است که اگر فرد قیمت و ارزش خودش را بداند خودش را راحت نمی فروشد. این چشم و گوش خیلی قیمت دارد نباید بگذارید هر چیزی وارد گوش و چشمت شود. شما فکر میکنید به این مجلس آمده اید در حالی که دست تک تکتان را گرفته اند و به مجلس روضه آورده اند.

استاد ما آیت الله مظاهری در مسجد زیارت عاشورا می خواندند آقای مداح گفت: السلام علیک یا اباعبدالله! حسین جان جواب سلام واجب است. آیت الله مظاهری رو به مداح کرد و فرمود: دیگر این حرف را نزن! امکان ندارد شما در سلام دادن از امام معصوم علیه السلام سبقت بگیرید. امام حسین علیه السلام به تو سلام کرده و تو به حضرت جواب سلام می دهی.

اشک چشمت قیمت دارد نگذار هر چیزی واردش شود، دلت که کانون محبت امام حسین علیه السلام شده است قیمت دارد. دوستان هیئتی روی صفحه ی گوشی تان یا هر جا که چشمتان بیشتر می خورد بنویسید: امیری حسین (علیه السلام)! قدر خودتان را بدانید وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها دست شما را گرفته و شما را روضه نشین کرده همراه شیطان نشوید، خودتان را بالا ببینید.

یک جوانی به نزد امام باقر علیه السلام می رفت. به امام می گفت که آقا هیچ علاقه و محبتی بین من و شما نیست. من فقط بخاطر کسب علوم به نزد شما می آیم. روزی خبرفوت این جوان را به امام آوردند. فرمودند غسل دهید ولی کفن نکنید. مرا نیز مطلع کنید. اینکار را انجام دادند. امام وضو گرفتند و دو رکعت نماز خواندند. سر را بر سجده گذاشتند. مدت زمانی طولانی شروع به دعاکردن نمودند. سر را از سجده بلندکردند، عبا و نعلیت خود را پوشیدند و سمت خانه این جوان رفتند. داخل اتاق شدند و به محض ورود به خانه به جسد آن جوان سلام دادند. جوان زنده شد. بعداز خوردن شربتی حضرت فرمودند: چه دیده ای؟ عرض کرد آقا به جان شما قسم قبض روح شدم. روح من را به بالا می بردند. ناگهان صدایی به گوشم رسید که گفتند او را برگردانید. امام باقر علیه السلام او را ازما طلب کرده و ما به او عمر مجدد داده ایم.

این جوان با لسان خود گفته است ولی من با عمل خود نیز این حرف را به اهل بیت علیهم السلام می گویم. وقتی انسان به یک نامحرمی نگاه کند یعنی که با عمل خود این حرف را می زند. وقتی گناه و معصیت انجام می دهیم با عملمان به امام می گوئیم که دوستتان نداریم. به اهل بیت علیهم السلام بگوییم که اگر محبت شما نسبت به ما وجود نداشت ما نیز به این مجالس نمی توانستیم بیاییم.

حجت الاسلام مومنی: اهل بیت(ع) با بندگی و اطاعت خدا تبدیل به انسان کامل شده اند+گزارش تصویری