حجت الاسلام پناهیان: درباره عدم تبعیت از طاغوت و شیطان در جامعه کار کنیم+گزارش تصویری

کد خبر: 60892
مقام معظم رهبری الان نگران جریان تبعیت از طاغوت این مملکت می شود و می فرماید: جوان ها جهاد کبیر را تبلیغ کنید، بروید جریان عدم تبعیت از شیطان را برای مردم جا بیاندازند چون برای مردم جا می اندازند که چه اشکالی دارد که تبعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی از غرب کنیم؟ باید در جامعه روی این مساله کار کنیم.

وارث: مراسم عزاداری روز سوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در هیئت محبین اهل بیت (ع) قم برگزار شد.

در ادامه ی خبر متن سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان را می خوانید:

حجت الاسلام پناهیان

اهمیت حماسه عاشورا به دلیل حاکمیت ولیّ حق است

در بحث حماسه عاشورا بحث بر سر حاکمیت ولیّ حق است، ولیّ حق خودش تشخیص می دهد. مثلا ما که انقلاب کردیم تا امام عادل بنشیند حال این امام عادل به ما می فرماید شاه را بیرون کنید یا با صدام بجنگید و ... خون اباعبدالله الحسین علیه السلام به خاطر جهاد بر زمین نریخته بلکه به وسیله جهاد و قیام برای حاکمیت خدا ریخته شد، یعنی این اصل اساسی است. امروزه برای اینکه این مساله را سست کنند حواشی زیادی تولید می کنند.

بحث ما اینجاست فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا 1 ؛

تبعیت نکردن از کفر به تبع امام و ولیّ حق؛ شما اگر این اصل را جا می انداختید چه الان باشد چه 200 سال آینده سردرگم نیستی و راه را پیدا می کنی از روز اول هم خداوند به پیغمبر صلی الله علیه و آله این شعار را اول بگو: لا اله الا الله؛ "الله" باید مدیریت و سرپرستی کند. یعنی از روز اول هم حاکمیت خدا مطرح است، اینکه می فرماید: جز خدا را نپرستید نه اینکه فقط جز خدا را عبادت نکنید، هر چه او گفت بپذیرید، در امورات اجتماعی هم هرچه او گفت بپذیرید، این اصل اساسی است که خون امام حسین علیه السلام ارزش دارد برایش ریخته شود.

اصل جهاد در اسلام باید حفظ شود، بعضی ها می گویند: اسلام نباید در سیاست دخالت کند چون در هر جا دخالت کرده شکست خورده و نتیجه اش بدبینی مردم به دین شده است؛ توجه کنید اصل حاکمیت را می زنند و جریان تبعیت از باطل را تئوریزه می کنند با ادبیات مختلف، امروز با ادبیات سیاسی و در آینده با ادبیات دینی! وحشتناک است کسانی که در گوشه و کنار حوزه و در جلسات پنهان برای آینده پرورش پیدا می کنند! اصلا قائل به هیچ چیزی نیستند و دین را مساله ای جدا می دانند در دین به همه چیز قائل هستند جز حاکمیت.

پذیرش بیعت با یزید یعنی ذلّت

امام حسین علیه السلام در ابتدای حرکت بحث جنگ و صلح نمی کنند و می فرماید: اِنَّا اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ، وَ مَعْدِنُ الرِّسالَهِ، وَ مُخْتَلِفُ الْمَلایِکَهِ... وَ یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ الْخَمْرِ، قاتِلُ النَّفْسِ المُحَرَّمَهِ، مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ، وَ مِثْلِی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ 2؛ من با کسی مثل یزید بیعت نمی کنم. ابا عبدالله الحسین علیه السلام برای جنگ نرفت اما لازم دید بجنگد. آنها راه دیگری جز شمشیر برای امام باقی نگذاشتند، حضرت فرمود: من پذیرش بیعت را ذلت می دانم اما تو راه دیگری برای من باقی نگذاشته ای.

یک شخصی سال گذشته در محرم گفته بود امام حسین علیه السلام به دنبال راه سوم بود که آن هم توافق با یزید بود. این یک تهمت اساسی است. روی چه اصل و اساسی این حرف را می زنید؟ چرا امام حسین علیه السلام باید با یزید کنار بیاید؟ روی چه اصلی حضرت باید این کار را انجام دهد. چرا بناست تاریخ در همین عصر تکرار شود؟

اصل عدم تبعیت از طاغوت و شیطان را باید در جامعه جا بیاندازیم

چرا امام حسین علیه السلام به کسانی که در مقابلش هستند می گوید: کافر و کفر! منافق هستند و منافق کسی است که کفر دارد ولی کفرش را آشکار نمی کند. امام حسین علیه السلام در روز عاشورا کفر آنها را علنی کرد. در صدر اسلام راحت می توانستید بگویید این مشرک یا یهودی است و می خواهد ریشه ی اسلام را برکند. پیغمبر صلی الله علیه و آله در جنگ ها توسط مشرکین کشته نشد اما اباعبدالله علیه السلام توسط مومنین که به ظاهر مومن بودند کشته شد اما در باطن کفر داشتند، معلوم است این مساله حل شده ای نیست. مثلا می بینید شخص می خواهد در انتخابات شرکت کند اما شعارهایی که می دهد توحیدی نیست. مردم هم می گویند بد حرف نمی زند انتخابش کنیم ببینیم چه می کند. اما باید بدانند که او اصل را کنار گذاشته است.

ما فکر می کنیم اگر کسی از نابودی آمریکا حرف بزند یک حرف تند سیاسی است در حالی که حرف دینی و مذهبی است، ما اباعبدالله الحسین علیه السلام را به خاطر عدم تبعیت و بیعت با کفر از دست دادیم دیگر خدا می خواست چکار کند تا ما متوجه شویم؟ بعضی ها چطور می توانند ادعای دینداری کنند اما شهدا را در حاشیه زندگی شان قرار می دهند.

مگر از حسین علیه السلام عزیزتر داشتیم که خدا آن را قربانی کند؟ یک نفر در عالم کلیددار وحی است و آن هم حسین بن علی علیه السلام است. محور در عالم حسین علیه السلام است، حسین بن علی علیه السلام تمام زوایای عقاب و ثواب را تنظیم کرده است. در عالم هستی چه کسی را در این جایگاه داریم؟ که بالاترین درجه در میان شهدا را دارد؟ در ادعیه داریم حجت بالغه ی من با حسین علیه السلام است. دلیل و برهان و استدلال من با حسین علیه السلام است، این سخن خداست.

دولت اسلامی عزت بخش است

مقام معظم رهبری الان نگران جریان تبعیت از طاغوت این مملکت می شود. به بچه های حزب اللهی بسیجی در پادگان امام حسین علیه السلام می فرماید: جوان ها جهاد کبیر را تبلیغ کنید، بروید جریان عدم تبعیت از شیطان را برای مردم جا بیاندازند چون برای مردم جا می اندازند که چه اشکالی دارد که تبعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی از غرب کنیم؟ باید در جامعه روی این مساله کار کنیم.

امام حسین علیه السلام عین کلمات امیرالمومنین علیه السلام را فرمود: ما أَهوَنَ المَوتَ عَلى سَبيلِ نَيلِ العِزِّ وَ إِحياءِ الحَقِّ لَيسَ المَوتُ فى سَبيلِ العِزِّ إِلاّ حَياةً خالِدَةً و َلَيسَتِ الحَياةُ مَعَ الذُّلِّ إِلاَّ المَوتَ الَّذى لا حَياةَ مَعَهُ اَفَبِالْمَوْتِ تُخَوِّفُنِی، هَیْهاتَ طاشَ سَهْمُکَ وَ خابَ ظَنُّکَ لَسْتُ اَخافُ الْمَوْتَ، اِنَّ نَفْسِی لاَکْبَرُ مِنْ ذلِکَ وَ هِمَّتِی لاَعْلى مِنْ اَنْ اَحْمِلَ الضَّیْمَ خَوْفاً مِنَ الْمَوْتِ وَ هَلْ تَقْدِرُونَ عَلى اَکْثَرَ مِنْ قَتْلی؟! مَرْحَباً بِالْقَتْلِ فِی سَبیلِ اللّهِ، وَ لکِنَّکُمْ لا تَقْدِرُونَ عَلى هَدْمِ مَجْدی وَ مَحْوِ عِزِّی وَ شَرَفِی فَاِذا لا اُبالِی بِالْقَتْلِ 3 ؛

چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاويد و زندگى ذليلانه جز مرگ هميشگى نيست. آیا مرا از مرگ مى ترسانى؟ هیهات! تیرت به خطا رفت و پندارت بیهوده است! من آن نیستم که از مرگ بترسم، روحم بزرگ تر و همّتم برتر از آن است که از ترس مرگ زیر بار ستم بروم! آیا به بیش از کشتن من قادرید؟! خوشا به کشته شدن در راه خدا! ولى شما بر نابودى عظمت و عزّت و شرف من ناتوانید، حال که چنین است من از کشته شدن باکى ندارم.

عزت برای خدا و رسولش صلی الله علیه و آله است، عزت به این جایگاه بر می گردد، دولت کریمه دولت عزت آفرین است، دولت کریمه یعنی دولت خدا و حاکمیت خدا. اهانتی که به امام حسین علیه السلام در دولت اصلاحات شد در هیچ زمانی نشده بود.

دولت اسلامی دولت عزت بخش است چون منجر به طاعت و مدیریت الهی می شود و خدا هم خودش فرموده که عزیز و عزت مند است، خداوند فرموده مرا تبعیت کنید تا عزت بیابید. دعوا بر سر تبعیت از خدا و حاکیت حق است، قیمت را به اندازه یزید شراب خوار پایین نیاورید.

امام حسین علیه السلام فرمود: اگر من با حاکم کفر بیعت کنم مرگی است که در پی آن حیات ندارد، در نهایت می خواهید مرا به خاطر بیعت نکردن بکشید که خیلی خوب است. شما در نهایت می توانید مرا بکشید اما مجد و شرافتم را نمی توانید بگیرید. پرچم حسین بن علی علیه السلام امروز بالاست و همه در برابر عظمت کار او و شخص او متواضع هستند حتی دشمنانش!

خطبه حضرت ابوالفضل بر فراز بام کعبه

بخشی از صحبت های حضرت ابوالفضل را در بام کعبه برایتان می خوانم:

اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی شَرَّفَ هذا (اشاره به بیت الله‌الحَرام) بِقُدُومِ اَبیهِ، مَن كانَ بِالاَمسِ بیتاً اَصبَح قِبلَةً. أَیهَا الكَفَرةُ الفَجَرة اَتَصُدُّونَ طَریقَ البَیتِ لِاِمامِ البَرَرَة؟ مَن هُوَ اَحَقُّ بِه مِن سائِرِ البَریه؟ وَ مَن هُوَ اَدنی بِه؟ وَ لَولا حِكمَ اللهِ الجَلیه وَ اَسرارُهُ العِلّیه وَاختِبارُهُ البَریه لِطارِ البَیتِ اِلیه قَبلَ اَن یمشی لَدَیه قَدِ استَلَمَ النّاسُ الحَجَر وَ الحَجَرُ یستَلِمُ یدَیه وَ لَو لَم تَكُن مَشیةُ مَولای مَجبُولَةً مِن مَشیهِ الرَّحمن، لَوَقَعتُ عَلَیكُم كَالسَّقرِ الغَضبانِ عَلی عَصافِیرِ الطَّیران.


اَتُخَوِِّنَ قَوماً یلعَبُ بِالمَوتِ فِی الطُّفُولیة فَكَیفَ كانَ فِی الرُّجُولیهِ؟ وَلَفَدَیتُ بِالحامّاتِ لِسَید البَریاتِ دونَ الحَیوانات.


هَیهات فَانظُرُوا ثُمَّ انظُرُوا مِمَّن شارِبُ الخَمر وَ مِمَّن صاحِبُ الحَوضِ وَ الكَوثَر وَ مِمَّن فی بَیتِهِ الوَحی وَ القُرآن وَ مِمَّن فی بَیتِه اللَّهَواتِ وَالدَّنَساتُ وَ مِمَّن فی بَیتِهِ التَّطهیرُ وَ الآیات.


وَ أَنتُم وَقَعتُم فِی الغَلطَةِ الَّتی قَد وَقَعَت فیهَا القُرَیشُ لِأنَّهُمُ اردُوا قَتلَ رَسولِ الله صلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه وَ أنتُم تُریدُونَ قَتلَ ابنِ بِنتِ نَبیكُم وَ لا یمكِن لَهُم مادامَ اَمیرُالمُؤمِنینَ (ع) حَیاً وَ كَیفَ یمكِنُ لَكُم قَتلَ اَبی عَبدِاللِه الحُسَین (علیه السلام) مادُمتُ حَیاً سَلیلاً؟

تَعالوا اُخبِرُكُم بِسَبیلِه بادِروُا قَتلی وَاضرِبُوا عُنُقی لِیحصُلَ مُرادُكُم لابَلَغَ الله مِدارَكُم وَ بَدَّدَا عمارَكُم وَ اَولادَكُم وَ لَعَنَ الله عَلَیكُم وَ عَلی اَجدادكُم
4.

(سپاس خدای را كه بیت الله را با قدوم پدرش(منظور امام حسین (علیه السلام) است) مشرف كرد؛ کعبه دیروز خانه ای بود اما با قدوم امیرالمومنین علیه السلام قبله شد. ای ناسپاسان گناهكار آیا راه بیت را بر امام نیكوكاران می بندید؟ چه كسی سزاوارتر به این بیت است از دیگر موجودات؟ و چه كسی نزدیكترین به این خانه است؟ و اگر حكمت های خداوند بلند مرتبه نبود و اسرار بالا و امتحانات موجودات نبود، همانا بیت به سوی ایشان [ امام حسین (علیه السلام)] پرواز می كرد؛)

کعبه با امیرالمومنین علیه السلام قبله شد، این سخن ناظر به مطلب امام صادق علیه السلام ایت که مردم طواف می کردند و حضرت فرمود: این طواف مثل طواف دوران جاهلیت است بعد از طواف باید سراغ امام بیایند. تحقق حقیقت قبله وقتی است که تبعیت از امام کنید وگرنه لبیک گفتن بدون امام چه فایده ای دارد؟

چه کسی حق دارد حاکمیت جامعه ی اسلامی را به عهده بگیرد؟ چه کسی از امام حسین علیه السلام شایسته تر است؟ اگر مردم سنگ حجر را استسلام می کنند، این حجر است که دست امام را استسلام می کند. اگر امام اجازه می داد مثل باز شکاری که دانه دانه گنجشک شکار می کند بر سر شما فرود می آمدم و شما را به قتل می رساندم، قصد قتل حسین ابن علی علیه السلام را کرده اید؟

آیا قومی را كه مرگ را در كودكی به بازی می گرفتند می ترسانید، در حالی كه الان در مردانگی قرار دارند. شما غلط زیادی کرده اید همانطور که قریش قبل از شما این غلط را مرتکب شد. مادامی که ابوالفضل زنده است پس چگونه ممكن است كشتن ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)؟ همانطور که علی علیه السلام زنده بود کسی نتوانست پیامبر صلی الله علیه و آله را بکشد.

خدا شما را به مقصودتان نرساند و عمرتان و فرزندانتان را كوتاه كند و لعنت خدا بر شما و پدرانتان كه قصد كشتن پیامبر صلی الله علیه و آله را داشتند باد.

حجت الاسلام پناهیان

پی نوشت:


1- سوره فرقان آیه 52.


2- فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 18 و بحارالانوار، ج 44، ص 325.


3- احقاق الحق ج11، ص 601.


4- مناقب سادة الکرام، تألیف سید عین العارفین هندی