حجت الاسلام مومنی: امام خمینی(ره) منیّت را از وجودش ریشه کن کرده بود+گزارش تصویری

کد خبر: 70013
امام خمینی رحمةالله علیه حقیقتا بنده بود و نفسانیت و منیّت را در وجودش ریشه کن کرده بود. به آقا فرمودند: الان اگر با هواپیما به ایران برویم، هواپیما را می زنند! ایشان فرمود: من تکلیف دارم بروم. یک ذره منیت در وجودشان نیست!
وارث: مراسم شب نهم ماه مبارک رمضان با مدیریت استاد غلامرضا سازگار و با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و با مداحی حاج اصغر زنجانی، حاج کاظم غفار نژاد، کربلایی نریمان پناهی و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در هیئت ذبیح العطشان(مجمع  الذاکرین)، مسجد جامع حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار شد.

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مومنی را می خوانید:

حجت الاسلام مومنی

علت نپذیرفتن عنوان بصری توسط امام صادق(ع)

عنوان بصری 94 ساله بود که خدمت امام صادق علیه السلام رسید و عرض کرد: می خواهم از علومی که نزد شماست استفاده ببرم. حضرت فرمود: تا حال که نزد مالک بن انس بودی الان هم نزد او برو، من برای هر ساعت شبانه روزم ذکر دارم و مرا مشغول نکن و بگذار به کار خودم برسم. حضرت در این کلام هم نظم و دائم الذکر بودن را به ما متذکر می شوند. عنوان بصری رفت و روی افکارش بازنگری کرد ولذا به روضه نبوی پناه برد و کنار قبر پیغمبر صلی الله علیه و آله رفت و جز برای نماز از خانه بیرون نیامد و با خودش می گفت: اگر امام نکته مثبتی در تو می دید حتما تو را می پذیرفت. دعایی کرد. عرض کرد: خدايا، من از تو مي‏خواهم که قلب جعفر بن محمد عليه‏ السلام را به من معطوف نمايي و از دانش او مرا بهره مند کني تا به صراط مستقيم دين تو هدايت شوم. و چون صبرم تمام شد و سينه ام تنگ گرديد.


عنوان بصری بعد از رفت و آمدهای زیاد و معطل شدن ها پشت درب خانه امام صادق علیه السلام، فهمید که صراط مستقیم فقط نزد ائمه علیهم السلام است نه نزد مالک بن انس. لذا یک وقتی جوابمان را نمی دهند یا دیر جواب می دهند مایوس نشویم و قهر نکنیم.

"برکت الله" چه کسانی هستند؟


عنوان بصری مجدد به در خانه‏ ي امام صادق عليه السلام رفت، خادم آن حضرت گفت: چه مي‏خواهي گفت: آمده ام به آقا سلام کنم. خادم گفت: آقا در محراب خود مشغول نماز است. عنوان رها نکرد و سماجت به خرج داد تا حتما بگیرد او نقل می کند: پس من کنار آن در نشستم و چيزي نگذشت که خادم آمد و گفت: ادخل علی برکت الله؛ وارد برکت خداوند شو. امام و امیرالمومنین و امام زمان و امام حسین علیهم السلام برکت الله هستند! یک بار هم که بهره برداری می کنی بگو به نام امام زمان! به نام امیرالمومنین علیهم السلام!


عنوان می گوید: «پس من وارد شدم و بر آن حضرت سلام کردم و ايشان جواب داد و فرمود: بنشين، خدا تو را ببخشد و چون نشستم امام عليه‏السلام مدتي سر به زير انداخت و سپس فرمود: کنيه‏ ي تو چيست؟ گفتم: ابو عبدالله است فرمود: خدا اين کنيه را براي تو ثبت نمايد و به تو توفيق مرحمت کند، اکنون سؤال تو چيست؟ پس من پيش خود گفتم: اگر جواب به من ندهد همین دعا برای من کافی است.»

دعای امام زمان(عج) برای شیعیان

برای همه ی شما، امام زمان علیه السلام دعا می کند چون فرمودند: اگر برای متذکر مصایب جدم شوید و برای فرجم دعا کنید من هم برای شما دعا می کنم؛ پس روضه زیاد بخوانید و در میان روضه بگویید: اللهم عجل لولیک الفرج.


توصیه امام صادق(ع)؛ رسیدن به حقیقت عبودیت

سپس امام عليه السلام فرمود: سؤال و حاجت تو چيست؟ عنوان گفت: من دعا کردم و از خداي خود خواستم که قلب شما را به من معطوف نمايد و مرا از علم شما بهره مند گرداند اميدوارم خداوند دعاي مرا مستجاب نموده باشد. پس امام عليه السلام فرمود: اگر طالب علم هستی برو در وجودت به حقیقت عبودیت برس. عنوان می پرسد: حقیقت عبودیت چیست؟ حضرت حقیقت عبودیت را بیان می فرماید.

4 نکته مهم در فراز انتهایی وصیت نامه امام خمینی(ره)

حضرت در سه مطلب حقیقت عبودیت را بیان کردند: اول از خودش ملکیتی قائل نباشد.

امام خمینی رحمةالله علیه حقیقتا بنده بود و نفسانیت و منیّت را در وجودش ریشه کن کرده بود. به آقا فرمودند: الان اگر با هواپیما به ایران برویم، هواپیما را می زنند! ایشان فرمود: من تکلیف دارم بروم. یک ذره منیت در وجودشان نیست! امام در انتهای وصیت نامه شان 4 مطلب را تذکر می دهند و می فرماید:


1- الان که من هستم یک چیزهایی به من نسبت می دهند که دروغ است وقتی از دنیا رفتم اینها بیشتر می شود. اگر صوت من یا خط من که به تایید کارشناس برسد (معلوم است امام می دانسته یک عده آدم از خدا بی خبر پیدا می شوند که دستخط ایشان را جعل کنند) یا از رسانه پخش شده باشد برای من است. بعضی ها می گویند: من بودم و امام بود وخدا بود و ... خود امام می فرماید: اینها دروغ است.


2- بعضی ها می گویند اعلامیه های امام را می نوشتیم، دروغ است تمام اعلامیه ها را خودم می نوشتم.


3- بعضی ها می گویند من با آنها مشورت کردم که به پاریس بروم، این دورغ است من فقط با احمد مشورت کردم.


4- من در زمانی که بودم به جهت سالوسی(یعنی منافق، اهل دروغ و نیرنگ) بعضی افراد، ممکن است از آنها تعریف و تمجید کرده باشم که نباید باعث سوءاستفاده باشد. معیار حال فعلی افراد است.


امام حقیقتاً عبد و بنده بود.

حجت الاسلام مومنی