حجت الاسلام موسوی مطلق: باید بحث انقلابی گری تقویت شود

کد خبر: 71480
بعد هم آقایان این را خیلی تکرار کردند که باید حوزه ی انقلابی داشته باشیم، مردم باید انقلابی باشند، خود آقا هم انقلابی را تفسیر و تعریف نمودند. آنچه در تهران مشاهده می شود این است که افرادی که امر به دوش دارند افرادی هستند که صبغه انقلابی دارند و به انقلاب علاقه مند هستند، همدیگر را پیدا و تقویت کنیم و نقاط ضعف و قوت گفته شود، بحث انقلابی گری تقویت شود.


وارث: اولین نشست جامعه وعاظ انقلابی با حضور جمع کثیری از وعاظ بنام کشور برگزار شد. این مراسم با سخنرانی حجج الاسلام موسوی مطلق، دانشمند، سید حسین آقامیری، امیر عبدالملکی، بی آزار تهرانی، حامد کاشانی، علی سعیدیان و با حضور حجج الاسلام منتظری، سید جلال موسویان، محمد جواد زمانی همراه بود.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را می خوانید:

حجت الاسلام موسوی مطلق

آماری از تعداد وعاظ و اهل منبر

مرحوم آیت الله نمازی شاهرودی در تشرفی که در مکه داشتند و چون در جمع بوده و سایر زُوّار هم دیدند نکته ی جالبی دارد. در ابتدای امر متوجه نیست که آن آقا حضرت است و از ایشان پرسید: شما مرا از کجا می شناسی؟ آقا فرمود: تو همان کسی هستی که ابتدای سخنرانی هایت اللهم کل ولیک می خوانی و مرا یاد میکنی؛ این قدر خواند این دعا تاثیر دارد.


اهداف این نشست را در چند دقیقه عرض می کنم؛ هدف اصلی این جمع نکته ای است که حضرت امام در صحیفه نور دارد و همان دور هم جمع شدن است. برکات این دور هم جمع شدن ها با هر صبغه و سلیقه ای که هست اهمیت دارد و علت کار بیشتر بحث روی بحث و خطابه است اینکه آسیب ها بررسی شود خوب است و استقامت لازم دارد و باید ادامه دار شود.


نشستن ها، دیدن ها و رفع سوءظن ها مهم است، حرف اصلی را حجت الاسلام دانشمند زدند که ما هرچه می خوریم از خود ما عمامه به سرهاست. خیلی از مواقع که دور هم می نشینیم سوءظن ها برطرف می شود. خود این دور نشستن ها مفید است چون جمعیت ما خیلی نیست. آماری که دارم آنلاین نیست اما از 20 میلیون جمعیت وهابیت، سه میلیون طبله وهابی تامین دارد. پاکستان دشمن چراغ خاموش جمهوری اسلامی ایران است، 5 میلیون طلبه تامین و بورسیه دارد. ایران با احتساب امام جمعه ها، فقهای شورای نگهبان، مراجع معظم تقلید، مسئولین سازمان های تبلیغات و همه ی کسانی که دست اندرکار هستند چه بویی از روحانیت برده باشند و چه نبرده باشند؛ دویست هزار نفر بیشتر نیستند که ظاهرا آنهایی که دارنده پرونده رسمی هستند کمتر از صدهزار نفر است.

اختلاف بدتر از گوساله پرستی است


جمعیت علما نسبت به قدیم چطور بوده است؟ الان حوزه های علیمه را پنهان می کنند، مشکل این است که مدارس هم زیاد ساخته شده اما طلبه ای نیست. ما کاری کرده ایم که گریز از حوزه بوجود می آید برای اینکه می خواهند دو تا مدرک دانشگاهی بگیرند. از همین تعداد اندک طلبه آخوند ضد امیرالمومنین علیه السلام و امام زمان علیه السلام کم نداریم، باید همین هایی که هستیم یکدیگر را تقویت کنیم.


استدلال جناب هارون در کمال اتقان واستواری است، حضرت موسی علیه السلام دیدند به فاصله ده روز گوساله پرست شدند و جناب هارون فرمود: دیدم اگر مداخله کنم بین آنها اختلاف می افتد؛ یعنی نتیجه اش این می شود که گوساله پرستی بهتر از اختلاف است، اختلاف این قدر مضر است و یکی از چیزهایی که باعث می شود اختلاف رفع شود همین دور هم نشستن هاست.


اهداف اولین نشست جامعه وعاظ انقلابی

حال چرا قید انقلاب آمد؟ با عرض تاسف عرض می کنم مقام معظم رهبری یکباره وسط میدان می آیند و می فرمایند ما باید حوزه انقلابی داشته باشیم؛ این احساس خطر وهشداری بود مثل هشداری که درباره تهاجم فرهنگی دادند، مثل هشداری که در لشکر ده سیدالشهدا علیه السلام در قصه اشرافی گری و نفاق که آفت دین و اجتماع است دادند.


ضربه ی بعدی که باید ما خجالت بکشیم این بود که فرمود: هیئت سکولار؛ هیئتی که علت تشکیلش اهل بیت علیهم السلام و سیدالشهدا علیه السلام است بعد به سمت سکولار برود؟


بعد هم آقایان این را خیلی تکرار کردند که باید حوزه ی انقلابی داشته باشیم، مردم باید انقلابی باشند، خود آقا هم انقلابی را تفسیر و تعریف نمودند. آنچه در تهران مشاهده می شود این است که افرادی که امر به دوش دارند افرادی هستند که صبغه انقلابی دارند و به انقلاب علاقه مند هستند، همدیگر را پیدا و تقویت کنیم و نقاط ضعف و قوت گفته شود، بحث انقلابی گری تقویت شود.


اهداف دیگری هم هست که بیان می کنم:


1- ایفای نقش رسالت حوزه انقلابی در عرصه تبلیغ دینی از طریق شبکه وعاظ انقلابی و عموم مردم؛


2- شناسایی، ارتباط و تعامل با وعاظ محترم و نهادهای مذهبی فعال در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی جهت انسجام بخشی و تشکیل جبهه فرهنگی مردم از میان وعاظ انقلابی؛ بلایی سر ما آمده که شخص عکس آقا را در هیئت می زند منت می گذارد، یا می گویند می گویند: «ما دعا می کنیم»؛ یعنی خیال می کند همین که آقا را دعا کرد همه باید بیایند از او تشکر کنند در حالی که عده ای هستند می انید تا انقلاب را چپاول کنند آن وقت تو در فکر دعا کردن برای آقا هستی، اینها اشکالات و کم کاری هایی است که صورت گرفته.


3- توانمندسازی عناصر و تشکل های شناسایی شده و بهبود و توسعه توان آنها


4- رصد و تحلیل آسیب ها، تهدید و فرصت های پیش روی انقلاب اسلامی جهت شبهات و انحرافات؛ از شبهات نباید ترسید مرحوم علامه طباطبایی می فرمود: ما باید از غرب متشکر باشیم که هر کسی به غرب رفت با یک چمدان برگشت؛ شبهه الان زیاد است و پاسخش با اهل منبر است.


5- ایجاد بانک ایده و طرح با محوریت معارف انقلابی و تمدن نوین اسلامی


6- ارائه الگوهای موفق و شاخص های خطابه انقلابی؛ اینکه گفته شد عکس بعضی آقایان نصب شود به عنوان اینکه معرفی شوند چنین پشتوانه و ذخایری داریم.


7- تلاش در جهت تربیت و آموزش کادر فعال در عرصه شبکه وعاظ انقلابی


8- تاثیرگذاری جهانی و کوشش برای صدور گفتمان انقلاب اسلامی بویژه میان مسلمانان ستمدیده جهان و حمایت همه جانبه از آنان


9- ارتباط با نهاد و تشکل های مردمی و ملی و همچنین جهانی همسو


10- کمک به انجام فعالیت های پژوهشی جهت تامین محتوای خطاب های انقلابی