شیعه اهل بیت(ع) نسبت به دشمنان اولیای الهی تبری دارد

کد خبر: 74036
انسان باید نسبت به دشمن و فرهنگ او تبری داشته باشد تا به کمال دین دست یابد.
وارث: حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه اول صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: در زیارت عاشورا شرط معیت اهل بیت(ع) به سه بخش تقسیم شده است.
وی افزود: نخستین شرط همراهی با اهل بیت(ع) معرفت و شناخت نسبت به آنان است که در جلسه گذشته به آن اشاره شد و دومین شرط مربوط به این امر می‌شود که انسان نه تنها نسبت به اهل بیت(ع) باید معرفت داشته باشد بلکه دوستاران آنان را نیز باید بشناسد بنابراین کسانی که ائمه اطهار(ع) را دوست دارند ولی محبان آنان را دوست ندارند معرفتشان نسبت به امامان معصوم ناقص است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوستی اهل بیت(ع) نشانه‌هایی دارد، ابراز کرد: یکی از نشانه‌های دوستی اولیای الهی آن است که انسان میل و تمایل آنان را بر میل و تمایلات خود مقدم بدارد و حب و بغض ائمه اطهار(ع)، حب و بغض او نیز باشد.

شیعه اهل بیت(ع) نسبت به دشمنان اولیای الهی تبری دارد

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امامان معصوم(ع) نسبت به محبان و شیعیانشان تعصب ویژه داشتند و بی احترامی و اهانت به آنان را توهین و اهانت به خود تلقی می‌کردند. محبت اهل بیت(ع) به شیعیان صد برابر محبت والدین به فرزند است زیرا عشق والدین به فرزند غریزی اما محبت اهل بیت(ع) به شیعیان محبتی الهی است.
این خطیب مشهور اضافه کرد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی حق شیعه‌ای را ضایع کند و به او ظلم روا دارد به همان مقدار ظلمی که به آن شیعه روا داشته رابطه‌اش با اهل بیت(ع) قطع و به هر میزان که رابطه خود را با شیعیان قوی کند به همان مقدار رابطه خود با اهل بیت(ع) را قوی کرده است.
وی درباره حقوق مومنان، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: مومنان هفت حق بر گردن یکدیگر دارند بنابراین انسان به هر مقدار که حق انسان مومن را ضایع کند به همان میزان از دایره ولایت خارج می‌شود؛ اگر این روایت در جامعه اجرا شود بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عالی شرط سوم در معیت اهل بیت(ع) را تبری جستن از دشمنان آنان بیان کرد و گفت: انسانی که صلح کل باشد و به دوست و دشمن اهل بیت(ع) لبخند بزند شخصیتش ناقص است چرا که انسان باید نسبت به دشمنان نفرت و کینه داشته باشد.
این استاد حوزه علمیه در پایان کمال دین را در تبری از دشمنان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: انسان باید نسبت به دشمن و فرهنگ او تبری داشته باشد تا به کمال دین دست یابد.