مصایب و بلاها از عوامل پاک شدن گناهان انسان هستند

کد خبر: 91129
استاد حوزه علمیه افزود: در علم خودشناسی انسان دنبال این است که جایگاه خود را در عالم هستی کشف کند. پیامبران و اولیاء الهی افزون بر خودشناسی به خداشناسی و جهان شناسی هم می‌پرداختند.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مصایب و بلاها از عوامل پاک شدن گناهان انسان است، گفت: در این شرایط آراسته شدن به اخلاق انسانی و الهی بسیار اهمیت دارد و هر کس تلاش کند دیگران را به این امر هدایت کند.

استاد انصاریان به مناسبت ماه مبارک شعبان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخت و گفت: خودشناسی علم و دانشی است که در دنیا سابقه طولانی دارد.استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در کنار خودشناسی خدا شناسی هم بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: تا وقتی انسان خداشناس نباشد درون و کردار او اصلاح نخواهد شد، از عوامل مهم فساد انسان‌ها عدم خداشناسی است اگر قلب همه انسان‌ها به خداشناسی می‌رسید امروز دنیا فساد، غارت و قتل را تجربه نمی‌کرد.

شیخ حسین انصاریان با بیان اینکه انسان به هر میزان با خداوند رابطه قوی داشته باشد کمتر گناه می‌کند، گفت: حضرت ابراهیم(ع) به واجبات الهی عمل کرده و از محرمات پرهیز داشتند که به مقام حبیب اللهی رسیدند، تا جایی که وقتی در نود سالگی صاحب فرزند شدند و خداوند از او خواست که اسماعیل(ع) را قربانی کند در اطاعت از امر الهی هیچ تعللی به خود راه نداد.

وی با بیان اینکه مصایب و بلاها از عوامل پاک شدن گناهان انسان است، ابراز کرد: در این شرایط آراسته شدن به اخلاق انسانی و الهی بسیار اهمیت دارد و هر کس تلاش کند دیگران را به این امر هدایت کند ارزش بسیار دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: یک معلم الهی هیچ‌گاه شاگردان بیمار و گمراه شده را رها نمی‌کند زیرا او همچون طبیبی باید به درمان مشغول باشد، این معلمان پس از انبیاء الهی علما هستند. امروز با وجود رسانه‌های دشمن به ویژه ماهواره علما باید برای هدایت مردم بسیار تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند همواره انسان را به سوی خود دعوت کرده است، اظهار کرد: تنها مسیری که رحمت و مغفرت را شامل حال انسان می‌کند رفتن به سوی خداوند است و این تنها با انجام واجبات و ترک محرمات ممکن است.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده است، خاطرنشان کرد: انسان در جایگاه حیوان نیست بلکه می‌تواند خود را به جایی برساند که خداوند خریدار او باشد و چه مقامی بالاتر از این وجود دارد زیرا وقتی خداوند خریدار انسان شود دنیا و آخرت او آباد می‌شود.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.