هرکس این دعا را در ایام البیض ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزیده میشود

کد خبر: 91985
در ایام البیض ماه مبارک رمضان بر قرائت دعای «مُجیر» تأکید شده است، زیرا هر کس این دعا را در وقتش بخواند، گناهانش آمرزیده می‌شود.  
وارث

دعای مجیر در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار است و از حضرت رسول(ص) روایت شده و دعایى است که آن‏ حضرت هنگامى که در مقام ابراهیم مشغول نماز بودند، جبرئیل آورد و علامه کفعمی در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر کرده و در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره کرده است.

از جمله اینکه هر که این دعا را در «ایام البیض» ماه رمضان یعنی در روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم این ماه مبارک بخواند گناهش آمرزیده مى‏‌شود، هر چند به عدد دانه‏‌هاى باران و برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد! با این وجود خواندن آن براى شفاى‏ بیمار، اداى دین، بى‏نیازى، توانگرى، رفع غم و اندوه سودمند است.

در این دعا سراسر اسامی و نام‌های مقدس خداوند است که انسان در آن خدا را به صاحب این اسامی قسم می‌دهد و در هر فراز از دعا خطاب به خدا می‌گوید: «من به تو پناه می‌برم، ای کسی که پناه همه پناه جویان هستی»، در هر بند از دعا نیز پس از اسمای حسنی خداوند عبارت «اجرنا من النار یا مجیر» تکرار می‌شود، این اذکار و پناه جستن، به مثابه یک پاک‌کن قدرتمند است که می‌تواند کلیه آثار و آلودگی‌هایی که در طول عمر در قلب و روح آدمی نشسته است را از بین ببرد.

 برای دریافت متن، ترجمه و صوت دعای مجیر با نوای ذاکران اهل بیت (ع) از طریق لینک زیر اقدام کنید:

متن، ترجمه و صوت دعای مجیر با نوای ذاکران اهل بیت(ع)


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.