پیام مخفی بودن قبر حضرت فاطمه زهرا (س) چیست؟

کد خبر: 98973
حجت الاسلام والمسلمین تلخابی گفت: قبر مخفی حضرت زهرا (س) هم جزو رسالت ایشان است تا این علامت سؤال تا به امروز وجود داشته باشد که چرا قبر ایشان باید مخفی بماند و چه اتفاقاتی در آن زمان افتاده که قبر ایشان مخفی است.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در جلسه طلاب و فضلای آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان که  در منطقه نیروگاه قم برگزار شد، با اشاره به فضائل حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمود: «إن الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها/ خداوند با غضب فاطمه غضبناک می شود و با خشنودی فاطمه خشنود می گردد.

وی ابراز داشت: حضرت زهرا (س) در جایگاهی قرار داشت که اشرف مخلوقات عالم خم شده و دست ایشان را می بوسد  که نشان از شأن آن حضرت است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امام صادق علیه السلام فرمود: تسبیحات حضرت زهرا (س) بالاتر از هزار رکعت نماز مستحبی است و روایات بسیاری در شأن و منزلت ایشان وجود دارد.

سخنران این جلسه تصریح کرد: در روایات آمده است اگر شب قدر نبود، هیچ شبی لیاقت نداشت که قرآن در آن شب نازل شود و اگر حضرت زهرا (س) وجود نداشت، هیچ مادری لیاقت مادری امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی بیان داشت: یکی از معصومین، حضرت زهرا (س) است که معنای عصمت، صاحب رسالت بودن است؛ ما چه رسالتی برای آن حضرت قائل هستیم؟

وی اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) فرمودند: «نبوت هیچ نبی کامل نمی شود، مگر اینکه فضل و محبت حضرت زهرا (س) را اقرار کند»؛ ما چه فضیلت و عظمتی برای آن حضرت قائل هستیم؟

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: این همه فضیلت برای حضرت زهرا (س) اشاره شده تا آیندگان از آن استفاده کنند؛ چون آن حضرت رسالت دارد، بیان این فضائل لازم است.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) دارای دو رسالت ایجابی و سلبی است، خاطرنشان ساخت: رسالت ایجابی حضرت فاطمه (س) این است که با این همه عظمت و جایگاه، برای حمایت از ولایت هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست و در حمایت از حضرت أمیرالمؤمنین(ع) آن کارها را انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی تصریح کرد: بزرگترین ویژگی سردار سلیمانی، ولایت پذیری ایشان بود؛ اما رهبر معظم انقلاب در ویژگی هایی که از این سردار بیان کردند، به این نکته اشاره نکردند؛ چراکه به خودشان بر می گشت.

وی بیان داشت: پیام این حرکت حضرت زهرا(س) این بود که اطاعت از ولایت، حد و مرز ندارد و با هر شأن و مقام و هر مشکلی در پیش داشته باشد، باید انجام شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مشخص نمودن چهره منافق، رسالت سلبی حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است؛ افراد آن زمان منافق بوده و دروغ می گفتند و حضرت با این حرکت خود، چهره اصلی آنان را نشان داد.

سخنران این جلسه ابراز داشت: قبر مخفی حضرت زهرا (س) هم جزو رسالت ایشان است تا این علامت سؤال تا به امروز وجود داشته باشد که چرا قبر ایشان باید مخفی بماند و چه اتفاقاتی در آن زمان افتاده که قبر ایشان مخفی است.

 

همچنین دکتر امیرآبادی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: آمریکا دو طراحی برای منطقه و ایران داشتند که یکی از آنان طرح نمرود بوده است که سرمایه گذاری بزرگی برای آن انجام دادند.

وی ابراز داشت: راه اندازی اعتراضات خیابانی برای استعفای دولت ها و مجالس و مراکز قانون گذاری و حاکمیتی و سپس تغییر قانون اساسی از اهداف طرح نمرود بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: یکی از کشورهایی که طرح نمرود در آن به اجرا درآمد، کشور لبنان و عراق بوده است که برنامه آنان به سرانجام نرسید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ایران، طرح عنکبوت را به اجرا گذاشتند که از آبان سال ۱۳۹۶ آن را آغاز کرده و بنا داشتند تا سال ۱۳۹۷ کار را تمام کنند و خوشبختانه نتوانستند.

دکتر امیرآبادی بیان داشت: در طرح عنکبوت نیز تغییر قانون اساسی ایران را در دستور کار خود داشته تا بتوانند هشت ماده قانون اساسی را تغییر دهند که یکی از این ماده ها، زمان دار شدن ولی فقیه در کشور است.

وی اظهار داشت: اتفاقات آبان ماه امسال کشور که پس از گرانی بنزین انجام شد، به طراحان طرح عنکبوت کمک کرد که به برنامه های خود در کشور برسند و نقشه های خود را اجرا نمایند؛ اما با ورود مدبرانه رهبر انقلاب، نقشه آنان نقش بر آب شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: بودجه سال ۱۳۹۹ که از سوی دولت به مجلس ارائه شد، کلیات آن به تصویب رسیده؛ اما با اشکالاتی مواجه است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعاتی که سروصدای زیادی درباره بودجه آنان به پا شده، بودجه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مرکز خدمات حوزه های علمیه و جامعه المصطفی است که فقط بودجه آنان اعلام شده؛ اما تخصیص داده نمی شود.

دکتر امیرآبادی تصریح کرد: یکی از مباحثی که در مجلس به تصویب رسیده، حقوق سال بعد است که زیر دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نخواهد بود و برای اضافه حقوق کارمندان نیز ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است؛ البته بازنشستگان و کارمندانی که زیر این مبلغ حقوق دریافت می کنند، حتما به این مبلغ خواهند رسید.

وی در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین سلم آبادی، نماینده طلاب و فضلای آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: از شئون طلاب، شأن تحصیلی، تبلیغی و پژوهش طلاب است و آنچه که برای طلاب لازم است، تحصیل طلاب و فضلاست؛ طلبه ای که درس نخواند، مضر به حال خود و جامعه است.

وی ابراز داشت: تجلیل از طلاب و فضلایی که تلاش بسیاری در مسیر علم و تحصیل دارند، از برنامه های ماست تا بتوانیم تقدیری داشته باشیم.

نماینده طلاب و فضلای آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان خاطرنشان ساخت: راه اندازی گروه تبلیغی فعال برای منطقه از درخواست های ماست تا بتوانیم بر اساس وظیفه ای که بر دوش ماست، به آن عمل نماییم.

منبع: حوزه نیوز


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.