اهمیت و وجوب شناخت امام زمان عجل الله تعالی فرجه

کد خبر: 52767
حجت الاسلام والمسلمین قاضی زاهدی با تأکید بر این که بر هر مسلمانی واجب است که امام زمانش را بشناسد، گفت: اگر وجود مقدس حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) نبود، زمین اهلش را فرو می برد؛ ما باید در حل تمامی مشکلات به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) توسل پیدا کنیم.
وارث :حجت الاسلام والمسلمین قاضی زاهدی در مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: بر هر فردی لازم است که امام زمان را بشناسد و اگر ایشان را نشاسد، کافر و منافق از دنیا رفته است.

وی ادامه داد: برخی به این دلیل که حدیث نبوی «من مات و لم یعرف امام زمانه...» درباره شناخت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) متواتر بوده است، سعی کرده اند که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را در این حدیث به قرآن کریم تفسیر کنند؛ شناخت ایشان یعنی این که بدانیم وجود امام چه کاربرد و ارزشی در جامعه دارد.

قاضی زاهدی ابراز کرد: اگر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نباشد، زمین، اهلش را فرو می برد؛ اگر وجود حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) نبود، زمین و آسمانی وجود نداشت و به هیچکس روزی داده نمی شد؛ چطور می شود که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به این اندازه در جهان تأثیرگذار باشد، اما از شناخت ایشان غافل شویم.

وی ادامه داد: حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) می فرمایند که اگر من برای شیعیان دعا نکنم، دشمنان آن ها را از بین خواهند برد و دیگر شیعه ای باقی نمی ماند؛ ما وظیفه داریم در هر مشکلی از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) کمک بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی زاهدی خاطرنشان کرد: فردی به درد در کتف و شانه مبتلا شده بود و هر دکتری که می رفت، به وی می گفتند که مریضی شما علاجی ندارد؛ برای شفا یافتن به مشهد مقدس رفت؛ وی در یک جلسه مذهبی در مشهد مقدس حضور  پیدا کرد و از سخنران شنید که ای کسانی که از راه دور به این شهر آمده اید، به امام زمان متوصل شوید و نیاز نیست که این مسافت طولانی را طی کنید.

استاد حوزه علمیه گفت: آن جوان تحت تأثیر قرار گرفت و دعای توسل را با احساس و توسل به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) قرائت کرد؛ بعد قرائت دعا، به خواب رفت و در خواب دید که به شهر مقدس قم آمده و در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) نزد شیخ احمد اردبیلی رفت و گفت که شیخ، من درد کتف دارم، سفارش مرا به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) کنید.

وی ادامه داد: شیخ احمد اردبیلی به جوان گفت که چرا مشکلت را به خود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نمی گویی؛ ایشان هر روز یک ساعت پیش از اذان صبح در مسجد خودشان هستند؛ آن جوان وارد مسجد شد و دید که فردی او را صدا می زند؛ وقتی که نگاه کرد، متوجه شد که وی همان شیخ احمد اردبیلی است.

مبلغ نمونه کشوری افزود: شیخ احمد اردبیلی رو به آقایی که سر تا پا نور بود کرد و گفت که آقاجان من آدرس شما را به ایشان داده ام؛ جوانی که مبتلا به درد کتف بود، گویی که اصلا دردی نداشته و به نزد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) شروع به گریستن کرد.

وی اظهار داشت: در نهایت حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) به آن جوان فرمودند که شما شفا یافته ای؛ جوان می گوید که در همان حال از خواب بیدار شدم؛ متوجه شدم که دیگر کتفم درد نمی کند و حتی خودم را به دیوار کوباندم که مطمئن شوم، اما هیچ دردی در کتف خود احساس نمی کردم.

استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: قدر این جلسات مذهبی را بدانید؛ اگر جوانانی که با این جلسات سر و کار دارند را با دیگر جوانان مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که جوانان مذهبی به دنبال فسق و فجور نمی روند؛ تأثیر و گیرایی جلسات مذهبی را در هیچ جای دیگر نمی توان یافت.

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران
/1102101305