کلیدواژه: ائمه اطهار ع

شیعیان فقط برای تشنگی امام حسین گریه میکنند؟!

مدعیان روشنفکری متوهم هستند که اگر مجالس روضه و اشک نبود، آیا مثلا یک آکادمی بود که معارف دین را از دوران های پرآشوب و بلازده عصر اموی عباسی و.. تا کنون دست به دست به ما برساند؟!

خلقت نوری ائمه معصومین (علیهم السّلام)

وارث: در احادیث بررسی شده درباره خلقت نوری چنین نقل شده است که خداوند نوری را آفرید و آن را به دو نیم تقسیم نمود که نیمی از آن حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) شد و نیمی از آن حضرت علی (علیه السّلام) گردید. سپس از این دو نور ائمه معصومین (علیهم السّلام) از نسل حضرت امام حسین (علیه السّلام) آفر...

مقام و منزلت حضرت عباس (ع) نزد ائمه اطهار(ع)

مقام و منزلت حضرت عباس (ع)در نزد ائمه اطهار(ع) را اینجا بخوانید.

ارزش هم‌نشینی با فقرا

ائمه اطهار(ع)، هم‌نشینی با فقیران را از ارزش های بالا می‌دانستند چرا که معیار برتری افراد تقوا است.

ائمه اطهار بر مديريت عمر تأكيد دارند

حجت الاسلام فرشاد گفت: مديريت زمان و عمر يكي از مهم‌ترين توصيه‌هاي ائمه اطهار در احاديث و روايات معتبر وارده بوده است.

استاد انصاریان: ائمهٔ اطهار(ع) صورت انسانی قرآن مجید

محقق، مفسر و پژوهشگر قرآنی گفت: ائمهٔ طاهرین(ع) و صدیقهٔ کبری(س) اصلاً از هم جدا نمی‌شوند و یک حقیقت هستند؛ یکی از آن حقیقت کتبی با مفاهیم و معانی‌اش است که باید انتقال پیدا کند و یکی هم حقیقت عینی است که ائمهٔ طاهرین صورت انسانی قرآن مجید هستند.

احادیث خواندنی درباره صله رحم

«صله» در لغت به معنای احسان و دوستی آمده است و مراد از «رَحِم» خویشاوندان و بستگان است در اصطلاح، صله رحم محبت و سلوك داشتن با خویشان و نزدیكان است.

دانشمندان و فضلا باید اصل حساب‌شده خطاب‌های قرآنی را رعایت کنند

مرجع تقلید شیعیان خطاب‌های قرآن کریم را حساب‌شده دانست و گفت: دانشمندان و فضلا نیز باید چنین اصلی را رعایت کنند و مطابق مخاطب، مباحث خود را مطرح کنند، همچنین نباید بحثی که در میان حوزویان، دانشجویان، کودکان و غیره بیان می‌شود، یکسان باشد.

عملی که طراوت چهره را از بین می برد!

پرخوری و چاقی احتمال ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی-عروقی، افزایش چربی های خون، فشار خون بالا، دیابت، ناراحتی مفاصل و ... را افزایش می دهد.

زيارت ائمه اطهار حق الناس را از عهده انسان ساقط نمي‌كند

حجت الاسلام فرشاد گفت: اين تفكر غلطي است كه هر گناهي را مرتكب شويم و بعد از زيارت ائمه اطهار انتظار شفاعت از ايشان داشته باشيم.

آزمودن ابراهیم خلیل الله با این کلمات!

کلماتی در آیه 124 سوره بقره به آن اشاره کدام کلمات هستند؟

مقام ائمه (علیهم السلام) در کلام آیت الله بهجت

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: بنده این روایت را که در مقام ائمه (علیهم السلام) نقل شده است که می‌فرماید: ما را از مقام ربوبیت و پرودرگاری تنزل دهید و به جز آن درباره ما هر چه می خواهید بگویید، در جوامع حدیثی ندیده‌ام.

چهل حدیث روزه

وارث: قال الله تبارک و تعالی:یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون.خداوند تبارک و تعالی می فرماید:ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنانکه بر آنان که پیش از شما بوده اند واجب شده بود باشد که پرهیزگار شوید.سوره بقره آیه 1831-پایه های...

«انسان 250 ساله» روایتگر زندگی سیاسی-مبارزاتی ائمه معصومین(ع)

شمارگان کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» روایتی از زندگی سیاسی - مبارزاتی ائمه(ع) به ۲۵۰هزار نسخه رسید.

احادیثی درباره سعادت و خوشبختی

احادیث درباره سعادت و خوشبختی در بیان ائمه معصومین (ع) را در اینجا بخوانید.

انسان ۲۵۰ ساله/ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، دریای پهناور تلاش و مبارزه

بیانات آیت الله خامنه ای درباره زندگی سیاسی ائمه اطهار(ع)

راه ائمه اطهار راه ایمان و عمل به دستورات آنهاست

آیت الله جوادی آملی گفت: عده‌ای با کوثر سیراب می‌شوند، اما عده‌ای می خواهند با آب دهان خودشان سیراب بشوند! که این شدنی نیست.

نسبت به معرفی همسران ائمه و امامزادگان(ع) کوتاهی کرده‌ایم

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی گفت: متاسفانه امروز سطح وسیعی از جامعه امامزاد گان را نمی شناسند و ما در این مورد کوتاهی داشته ایم.

پيامبر و ائمه پدران معنوي ما هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه پيامبر و ائمه پدران معنوي ما هستند تاكيد كرد: تبعيت و اطاعت از دستورات آنان واجب است.

راز گریه‌های ائمه(ع) در فراق امام زمان(عج)!

آیا غیراز این است که به دنبال اجرای آن و چشاندن مزه آن به مردم بودند. آیا غیر از این است که آن حضرت(عج) دینی را که تمام انبیا و اوصیا برای آن تبلیغ می‌کردند و به دنبال اجرای کامل آن و چشاندن مزه آن به مردم بودند، کامل اجرا می کند.

مداحان مکتب و سیره حقیقی ائمه اطهار(ع) را در جامعه تبیین کنند

پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام با اشاره به رسالت مداحان اهل بیت(ع) گفت: امروز دشمنان اسلام با ایجاد شبهات در دین مبین اسلام به تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دست می زنند، از این رو باید مداحان مکتب و سیره حقیقی ائمه اطهار(ع) را در جامعه تبیین کنند.

حجت الاسلام منتظری: هر روز سوره یاسین را بخوانید و به حضرت زهرا (س) هدیه کنید

توسل به ائمه علیهم السلام خصوصاً توسل به حضرت صدیقه سلام‌ الله‌ علیها را در طول سال از خود دور نکنید. یک راه توسل به بی بی به نقل از آیت الله وحید خراسانی این است:« هر صبح بعد از نماز صبح یک سوره ی یس بخوانید و هدیه کنید به حضرت زهرا سلام‌ الله‌ علیها. »

بعد از ختم قرآن چه دعاهایی بخوانیم؟

آیا در روایت دعایی در مورد ختم قرآن داریم؟ حکم خواندن دعای ختم قرآن چیست؟

اهل بیت علیهم السلام صراط مستقیم بین مبدا و مقصد انسانند

جمعی از شیعیان هندی مقیم آمریکا با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

پنج کلمه دعایی که ائمه اطهار علیهم السلام فرمودند

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: در دعا می‌گوییم: «الهم نور ظاهری بطاعتک و باطنی بمحبتک و قلبی بمعرفتک و روحی بمشاهدتک و سری باستقلال اتصال حضرتک»(۱) می‌دانم که عمل می‌کنی و مواظب هستی و زبانت عوضی نگوید، حرف بیجا نزنی.

عشق به ائمه اطهار(ع) عامل موفقیت آستان قدس رضوی

دبیر سفارت ژاپن در تهران با دستاوردهای آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف آشنا شد.

شیعه حقیقی چه کسی است؟

شما، می‌گویید که شیعه‌ آن حضرت هستید، در حالی که در بیشتر کارهای خود با او مخالفت می‌کنید، در بیشتر واجبات کوتاهی می‌ورزید، نسبت به حقوق بزرگ برادران دینی خود سستی دارید، در جایی که تقیه واجب نیست، تقیه می‌کنید و در جایی که هیچ گریزی از تقیه نیست، آن را رعایت نمی‌کنید، پس اگر شما بگویید که موالیان و دوستداران امیرالمؤمنین علی (ع) و دوستداران دوستدارانشان و دشمنان دشمنانشان هستید، کلامتان را انکار نمی‌کنم.

مرحوم آیت الله بهجت: چرا عبادت می‌کنیم؟

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: «وجدتک اهلا للعباده» قصه‌ شمع و پروانه است.

نفس اماره را می‌شود طوری تربیت کرد که امرکننده به خوبی‌ها باشد

مرجع تقلید شیعیان در جلسه درس اخلاقش گفت:نفس امّاره قبل از اینکه امّاره بالسوء بشود مسوّله است اما می‌توانیم آن را طوری بار بیاوریم که این خوبی‌ها را به ما نشان بدهد نه بدی‌ها را, طرزی آن را تربیت کنیم که به جای امّاره بالسوء بشود امّاره بالحُسن.

توصیه های ائمه اطهار علیهم السلام برای خواب خوش و مفید

خداوندا به من نورى ده كه در پرتو آن در ميان مردم راه بروم و در روز ملاقات (قيامت) ما را از نور خودت محروم مدار و به ما روشنى عطا كن و جز تو خدايى وجود ندارد...