سه برنامه موکب‌های ایرانی برای اربعین حسینی امسال

کد خبر: 102805
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از تدوین سه برنامه با مشارکت موکب‌های ایرانی در خصوص آئین اربعین حسینی امسال خبر داد
وارث

 یوسف افضلی در نشست هم اندیشی با مسئولان تعدادی از مواکب استان تهران گفت: با توجه به اینکه مردم، عشایر و مسئولان عراق، میزبانان اصلی مراسم اربعین حسینی هستند، منتظر تصمیم و اعلام رسمی آنان در خصوص چگونگی برپایی این کنگره عظیم جهانی هستیم.

 

وی افزود: با توجه به فرصت اندکی که تا موسم اربعین حسینی باقی است، برنامه‌های مختلفی با فرض برگزاری عمومی، برگزاری محدود و عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی با مشارکت مسئولان مواکب ایرانی در حال تدوین نهایی است.

 

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی با تاکید بر اینکه تابع تصمیم مجامع رسمی مانند ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت در خصوص برپایی آئین‌های مذهبی هستیم اظهار داشت: در برنامه اول با فرض برگزاری عمومی کنگره عظیم اربعین حسینی، محور فعالیت موکب‌های ایرانی بجای تغذیه، بر ارائه خدمات سلامت محور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی متمرکز خواهد شد.

 

افضلی ادامه داد: براساس برنامه دوم با فرض محدود شدن مراسم اربعین به شهروندان عراقی، این آمادگی وجود دارد تا چند موکب ایرانی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ارائه خدمات سلامت محور به برادران عراقی اعزام کنیم.

 

وی در خصوص برنامه سوم یعنی عدم برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی توضیح داد: در این صورت از ظرفیت مواکب ایرانی در رزمایش کمک مومنانه، مقابله با کرونا، ارائه خدمات سلامت محور و فعالیت‌های جهادی در بازسازی مناطق محروم استفاده خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: هم اکنون در حال رایزنی با مسئولان عتبه‌ها و دولت عراق هستیم تا در صورت موافقت آنان، در ایام محرم، دو یا سه موکب سلامت ایرانی را به صورت پایلوت و با رعایت سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی به عراق اعزام کنیم.

 

وی در پایان از فعالیت جهادی موکب‌های ایرانی طی ماه‌های اخیر در قالب رزمایش کمک مومنانه و مقابله با کرونا تجلیل کرد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.