بسیج پای‌کار سلامت عزاداران حسینی است

کد خبر: 102834
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین اعلام آمادگی کرد تا بسیج به‌عنوان خادمین سلامت از عزاداران امام حسین (ع) پشتیبانی و حمایت کند.
وارث

 جلسه هماهنگی ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام رستمی نماینده ولی‌فقیه و رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جمعی از مسئولان نهادهای فرهنگی مرتبط با محرم، صبح امروز سه‌شنبه 21 مرداد در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد. مداحان و وعاظ شاخص کشور از غائبین این جلسه بودند.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست گفت: شیوه‌نامه عزاداری محرم پس از جلسات متعدد و مستمر با اقشار مختلف، با رعایت همه موازین و ضوابط تدوین شد. مطالبه برای برگزاری عزاداری سیدالشهدا(ع) حرف عموم مردم است و مردم این امر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جزو هویت، شخصیت و فطرت خود می‌دانند که به لطف خداوند با رعایت ضوابط و با همراهی خادمان مردم برگزار خواهد شد. در خصوص عزاداری‌های محرم دوگانه سلامت و عزاداری مطرح شده بود که ما و مسئولان وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم آنها متولی برگزاری عزاداری و ما نیز متولی امر سلامت شویم که نشان دهیم هیچ دوگانه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست مهم‌ترین فعالیت این ستاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اقناع هیأتی‌ها دانست و گفت: هیأتی‌ها شیفته و عاشق امام حسین‌اند و به راحتی نمی‌توان به آنها گفت که جلسات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعطیل کنند که البته تعطیلی تصمیم غلطی هم بود و از سوی دیگر نمی‌توانستیم نسبت به برگزاری جلسات بی‌تفاوت باشیم و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها کنیم. بنابراین برای مدیریت برگزاری عزاداری به صحنه آمدیم تا اقناع جمع‌های مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی هیئت محمود کریمی در ماه محرم گفت: این امر نشان‌دهنده فرهیختگی هیأتی‌ها است. البته با توجه به نظر وزارت بهداشت توصیه ما به برگزاری تمام جلسات هیأت‌ها در ماه محرم است تا با کثرت جلسه مانع تجمع مردم شویم.

ماه محرم , عزاداری , سازمان تبلیغات اسلامی , 

جلالی با اشاره به این که بعد از ابلاغ دستورالعمل حساسیت‌هایی ایجاد شد که مجدداً به اقناع و توضیح برای هیاتی‌ها پرداختیم، تصریح کرد: برخی هیأتی‌ها به دنبال رفع این محدودیت‌های حداقلی‌اند، اما روز گذشته پیامکی به مسئولان 93 هزار هیأت کشور ارسال شد تا با مراجعه به سامانه بیعت اطلاعات لازم در خصوص مسئول هیأت، مداح و بهیار هیأت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد و با تعیین محل برگزاری جلسات مجوز لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اخذ کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ما هم‌اکنون آماده‌ایم با کمک هیأتی‌ها مراسم عزاداری محرم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنیم و تحلیل ما این است که اگر مراسم مدیریت نمی‌شد، شیعه انگلیسی تلاش می‌کرد تا تصویری از مراسم‌ها به رسانه‌های غربی ارائه کند که نشان از تقابل مذهبی‌ها با عقلانیت و علم داشته باشد که با هدایت مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، وزیر بهداشت و... به مدلی رسیده‌ایم که آن جریان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حاشیه خواهد برد.

سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم سند تنظیم‌شده برای محرم را هوشمندانه، هدفمند و راهبردی دانست و اظهار داشت: پیشنهاد دارم برشی عملیاتی از این سند تهیه و به نهادها و هیأت‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه 10 روز مانده به محرم هم عهد می‌شویم که اقامه عزای سیدالشهدا با حفظ سلامت مردم برگزار شود که وظیفه گفتمان‌سازی و اقناع داریم، تصریح کرد: رسانه‌ها باید پای کار بیایند و برای ارائه الگو در این زمینه تلاش کنند و مسئولین هم از هیأت‌ها حمایت کنند.

آزادی گفت: بسیج اعلام آمادگی می‌کند تا با آغاز ماه محرم به عنوان خادمین سلامت برای حفظ سلامت کمک کند تا از عزاداران پشتیبانی و حمایت داشته باشد.

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.