فاطمیه99/ منبر تراز در عمومی ترین تریبون تشیع در محضر رهبر معظم انقلاب

کد خبر: 105847
وارث

چندی است که بیان پاکیزه و مؤدبانه‌ی معارف اصلی تشیع، دچار خرده‌گیری و حساسیت شده است و گویندگانی که سعی می‌کنند در چارچوب نظام و وحدت اسلامی از مبانی تشیّع دفاع کنند، یا روی منبر برای مردم عقایدشان را با استدلال تبیین نمایند، از جانب برخی منع شده و به انواع و اقسامِ اتهامات نوازش می‌شوند.
 دردا که این رفتارها به فرمایش و عمل ولی معظم فقیه مستند می‌گردد، در حالی که اگر به عمل ایشان توجه می‌شد و منبرهای تراز اساتید فن در حضور ایشان، مانند حجت الاسلام والمسلمین استاد رفیعی بررسی می‌گردید چنین گفته نمی‌شد.
مثلاً برای یک نمونه در دو شب پایانی فاطمیه‌ی امسال (۱۳۹۹) در محضر رهبر معظم انقلاب جناب آقای رفیعی درباره‌ی فاطمیه و مسئله‌ی دفاع از حق سخنانی فرمودند که علاوه بر انتشار آنها در صفحات رسمی رهبر انقلاب، در رسانه‌ی ملی نیز پخش شده است.
اوّلا سخنران محترم دفاع از حق را موضوع این دو شب قرار داده و تبیین مبانی مکتب اهل بیت علیهم السلام را به صورت استدلالی و با استناد به منابع عامه و نقد ایشان مطرح کردند.

ثانیاً رویکرد ایجابی ایشان مزیّن به رویکرد سلبی و مقایسه‌ی جبهه‌ی حق و باطل و بیان حقّانیت حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه و تبیین اعتقادی بودن فاطمیه و نه صرفاً تاریخی بودن آن گردیده بود (مثلاً شب دوم حدود دقیقه ۲۰)
ثالثاً ایشان با ادب و احترام اما روشنگری، بسیاری از نکات مورد بحث در این زمینه‌ها را به وضوح مطرح کردند.
از جمله: 
ایشان در شب اول حدود دقیقه ۳۱ در مصداق حق‌گریزان «انس بن مالک» را مطرح کرده، ایشان را برای کتمان غدیر در حضورِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه "دروغگو" شمردند، مبارزه‌ی حضرت صدیقه‌ طاهره سلام الله علیها را همه جانبه و تا پایان عمر بیان کرده و (حدود دقیقه ۳۸) به دفن شبانه برای مبارزه‌ی حضرت تا آخرین لحظه و بیان نظر مخالف خود استدلال کردند.

ایشان در شب دوم، یکی از مصادیق مواجهه‌ی حق و باطل را "جنگ جمل" معرفی نموده (حدود دقیقه ۴) و جمله‌ی «حذیفه» که حضرت را "امیرالمؤمنینِ واقعی" خطاب کرده بود، بیان کردند (حدود دقیقه ۱۲)، و از این دست مطالب فراوان دیگری که در این دو شب مطرح گردید.
و در دقایق پایانی شب دوم مطلب بسیار مهمی مطرح نموده روایت و درباره‌ی حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند:

«آن اعلام رسمی که کرد، عدم بیعت و اعلام رسمی که بر عدم رضایت کرد، فرمود: من از این جریانها راضی نیستم، می‌دانید که رضایت من هم ملاک است، دیشب هم روایت آن را خواندیم، در صحاح دو نوع است، اینطور آمده است که رضایت فاطمه رضایت پیامبر است، در کتابهای دیگر مانند «مستدرک حاکم» که دیشب خواندم اینطور است: «إنَّ الله یَغضَبُ لِغَضَبِها»، خشم و غضبِ ایشان با هم تنافی ندارد، محوریت دارد، هم خشمِ خدای متعال را دارد و هم خشمِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم را. این عبارت امام رضا صلوات الله علیه را تکمله قرار بدهم که فرمودند: «کَانَت لَنا أمٌ صَالِحَة، مَاتَت وَ هِیَ عَلَیهِمَا سَاخِطَة»، مادر ما با عدم رضایت از جریانهای حاکم بر مدینه از دنیا رفت، افرادی که این قضایا را آفریدند، و این جالب است که امام رضا علیه السلام فرمودند که رضایت ایشان به ما نرسیده است.
امام این مطلب را میفرمایند که فرزندِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند و اهل البیت هستند، ادری بما فی البیت هستند، ممکن است یک نفر بگوید شما خبر ندارید و بعد تمام شد، نه!»

اگر سخنران، استاد رفیعی و مجلس، محضر رهبر انقلاب نبود، این سخنان (مخصوصا روایت امام رضا علیه السلام) و این مجلس را خلاف منویات رهبر معظّم انقلاب تلقّی می‌کردند و امیدوارم امروز نیز رهبری را ضدّ وحدت معرفی نکنند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.