حجت الاسلام والمسلمین میرباقری؛ حضرت معصومه(س) شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) است

کد خبر: 108184
نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت معصومه(س) را شرط ورود به ولایت امام رضا(ع) دانست و گفت: حضرت معصومه در قیامت مقام شفاعت دارند.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت به صورت مجازی در حسینیه آیت الله حق شناس (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ائمه معصومین واسطه فیض الهی هستند.

وی افزود: برای همین آن بزرگواران اسماً الحسنی الهی به شمار می‌روند از این رو گفته می‌شود هرگاه خواستید خداوند متعال را بشناسید و عبادت کنید از طریق آنان باید این کار انجام شود؛ اهل بیت (ع) و انبیای الهی خلیفه خداوند بر روی زمین هستند تا انسان‌ها به واسطه آنان نسبت به خدا معرفت پیدا کرده و او را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه معرفت و تسلیم شدن در برابر پروردگار تنها با اسماً الهی امکان پذیر است، گفت: امام معصوم به عنوان صراط است از این رو هر کسی که با امام همراه شد می‌تواند در مسیر صراط گام بردارد در این غیر این صورت از صراط دور خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همگام شدن و قرار گرفتن در مسیر امام معصوم دشوار است، تصریح کرد: زمانی که انسان می‌خواهد با امام معصوم همگام شود ابلیس از هر جهت تلاش می‌کند تا او را از گام برداشتن در مسیر صراط باز دارد و منحرف کند برای همین راه رفتن با معصوم دشوار است اما اگر کسی همگام با امام شود به مقصد می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه اهل بیت (ع) هرگز دیگران را به خود دعوت نکردند بلکه دعوت آنان تنها به خداوند متعال بود، گفت: زمانی که دعوت ابلیس لایه‌های پنهانی پیدا می‌کند در این هنگام راه رفتن با معصوم بسیار دشوار می‌شود، کسی که همه وجود خود را وقف معصوم می‌کند و در سخت‌ترین مرحله‌ها از اهل بیت (ع) جدا نمی‌شود در زمره السابقون السابقون قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: کسانی که برای رسیدن به معصوم سبقت می‌گیرند تا به آنان نزدیک شوند حیات دیگری در وجودشان دمیده می‌شود و آنان شیعیان واقعی هستند. در وجود شیعیان واقعی روح القدوس دمیده می‌شود و از همه انسان‌ها سبقت می‌گیرند تا به معصوم برسند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: شیعیان هیچ فرصتی را در دنیا از دست نمی‌دهند و هیچ مانعی هم نمی‌تواند آنان را از حرکت باز دارد برای همین ابلیس هر لحظه تلاش می‌کند تا گمراه شأن سازد برای همین است که شیعیان کامل سخت‌ترین امتحانات را پشت سر می‌گذارند و با استقامتی که دارند خود را به اهل بیت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه درجات ایمان متفاوت است، گفت: تفاوت ایمان انسان‌ها در امتحان‌ها مشخص می‌شود، کسانی که به معصوم متصل می‌شوند می‌توانند به مقام شفاعت نائل شده و دیگران را نیز با خود همراه سازند. حضرت معصومه (س) به قدری همگام با امام رضا (ع) گام بر می‌داشت و به ایشان متصل بود که روایت شده ایشان در قیامت مقام شفاعت دارند به گونه‌ای که می‌توانند همه شیعیان را شفاعت کنند؛ بنابراین اگر کسی بخواهد به ولایت امام رضا (ع) دست یابد باید از طریق حضرت معصومه (س) اقدام کند و این منزلتی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.

منبع: مهر


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.