حجت الاسلام انصاریان: لذت با خدا بودن انسان را خسته نمی کند

کد خبر: 16202
مراسم شب سی ام ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام انصاریان در مسجد و حسینیه همدانیها برگزار شد.

وارث: مراسم شب سی ام ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام انصاریان در مسجد و حسینیه همدانیها برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام انصاریان را می خوانید: 

تمام انسانها را خداوند آزاد آفریده است به این معنا که مانند نباتات و حیوانات و آسمانها و زمین مجبور به این شکل زندگی که دارند نیستند، موجودات مجبور که مستقیم محکوم اراده پروردگارند توان تخلف ندارند لذا در عرصه حیات آنها معصیت و گناه و انحراف ظهور نمی کند و تحقق ندارد.

نمونه ای از قرآن را برایتان مثال می زنم که آمده میلیارها سال است خورشید و ماه و شب در یک مسیر معینی هستند که نمی توانند تخلف کنند.

بقیه موجودات مجبور آفریده شده هم همینطور به جرء انسان و جن و این دو موجود آزاد آفریده شدند و به اختیار خودشان است ودر چارچوب جبر نیستند و هر راهی که بخواهند انتخاب کنند باز آزاد هستند الی اینکه پروردگار عالم برای اینکه بندگانش دچار ضلالت نشوند انبیاء را فرستاد، که گمراه نشوند و عقل هم به آنها داد تا حق وب اطل را تشخیص بدهند و به آنها فهماند که هدایت کدام است .

امیرالمومنین علیه السلام در این زمینه می فرماید: برای احدی از مردم عالم جای عذر و بهانه باقی نمانده است و یک دوزخی نمی تواند به پروردگار بگوید که اگر پیغمبر و کتاب می فرستادی ما گمراه نمی شدیم و این عذر و بهانه را مطلقا قبول نمی کند. چون در زمینه هدایت کم نگذاشته است و اگر انسان بخواهد به بهشت برود و به فوز و فلاح برسد، تمام امکانات را داراست.

پس چرا بعضی ها آن راهی که بهشان نمایانده شده را طی نمیکنند؟ فقط بخاطر شکم و شهوت است؟

آمدند لذت امروز دنیا را با لذت بی نهایت آخرت عوض کردند و چنان غفلت دارند که سالها می گذرد و به فکر نیستند،حق سر جایش است و اینها بخاطر غریضه جنسی اینگونه مانده اند. و زمانی می فهمند که هیچ راهی نمانده است.

قرآن می فرماید: اگر فوز و فلاح می خواهی باید به رسائل فوز و فلاح، معرفت پبدا کنی و این معرفت خداشناسی و قیامت شناسی و خطر شناسی و راه شناسی و وسیله شناسی دارد این علومها که نام بردم افضل علومها است واگر این علم تعطیل شود این علم حیوان پرور، قوی می شود.

امام صادق علیه السلام درباره ی یک بخش عظیم علم که معرفت الله است بیان کرده است:  و انسان اگر خدا را بشناسد، باعث می شود که وارد خطر شناسی، خداشناسی و قیامت شناسی شود و این علم به خدا، اشرف علوم است که انسان همه کاره عالم است و خودش و خدا و معلم و تمام خطرات را بشناسد.

روایاتی از امام صادق علیه السلام است که  اگر خدا را بشناسی، لذت شناخت خدا از چشم دوختن مطلق به جلوه های امور مادی حفظ می کند و یک دیدی پیدا می کنی و حاضر نمیشوی هیچ چیز را با خدا عوض کنی.

ابن ابی حمید عالمی است که نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام را در بیست جلد شرح داده است و در این نهج البلاغه بعد مرگ پیغمبر صلوات الله علیه برای محکم کردن پایه های حکومتی که ساخته اند خدا در غدیر حکومت الهی به مردم داد و مردم بعد مرگ پیغمبر صل الله علیه این را قبول نکردند و حکومت زمینی ایجاد کردند و پول سنگینی خرج کردند که نیرو اضافه کنند و نیروی طرف مقابل را یعنی امام علی علیه السلام و اهل بیت علیه السلام کم کنند و نتیجه ی پول پ، لذت خیالی و غریضه جنسی است.

امام صادق علیه السلام می فرمایند: آنهایی که خدا را شناخته و لذتش را چشیده اند، تمام دنیا برایشان چیزی است که آن را زیر پا می گذارد و با نعمت معرفت خدا چنان لذتی می برند که انگاد در بهشت ها دست در دست اولیاء قدم می زنند.

شخصی خدمت ابی عبدالله علیه السلام رسید و گفت: من به دستور شما قبل از نماز صبح بیدار می شوم و حال خوبی دارم ولی همینطور که اذان گفته می شود من کسل می شوم ،چرا؟ امام فرمودند: چون وقت تو تمام می شود و خدا هم می داند که سجده تمام می شود خدا هم ناراحت می شود. اینها لذتی که با خدا می برند انگار در باغها با خدا هستند.

شناخت خدا مونس انسان است. در هر وحشتی و معرفت خدا یارو فیق آدم در تنهایی است و در هر تاریکی و فساد، معرفت الله نور انسان است و نیرو در هر ناتوانی است.

امام ششم علیه السلام می فرماید: وقت دعا از خدا بخواهیم که درجات آنها را در صبر بر سختی ها به ما بدهد تا قوی بشویم.

وقتی انسان خدا را می شناسد می فهمد که هیچ کس نیست و در نتیجه لذت با خدا بودن انسان را خسته نمی کند.

/ش121