حجت الاسلام علوی تهرانی: خدای وهابیت را بیشتر بشناسید!

کد خبر: 16785
مجلس عزاداری به مناسبت ایام سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) با سخنرانی حجت الاسلام علوی و مداحی حاج علی مشکینی و حاج علی قربانی از سوی هیات عشاق الحسین(ع) در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد.

وارث:مجلس عزاداری به مناسبت ایام سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) با سخنرانی حجت الاسلام علوی و مداحی حاج علی مشکینی و حاج علی قربانی از سوی هیات عشاق الحسین(ع) در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را می خوانید:

در روز هشتم شوال در سال 1344هجری قمری وهابیت عربستان به اماکن مدینه حمله ور شده و تخریب کردند و امروز در عراق مرقد اهل بیت علیه السلام را تخریب کردند و این یک اصل فکری اینان است و این تفکر را دارند و اگر به مرقد پیامبر صلی الله علیه وآله کاری ندارند دلیلش این است که نمی خواهند خود را در مقابل تمامی مسلمانان قرار دهند و مزار اهل بیت علیه السلام را که تخریب می کنند فقط در مقابل شیعه قرار گیرند.

در سال 1344 هجری قمری یعنی 91 سال قبل وهابیان پس از اشغال مکه به مدینه روی آوردند قبور ائمه بقیع علیه السلام و دیگر قبور همچون قبر ابراهیم فرزند پیامبر صلی الله علیه و آله و همسران پیامبر قبر ام البنین مادر حضرت عباس علیه السلام، قبه عبدالله پدر پیامبر، اسماعیل فزند امام صادق علیه السلام بدون استثناء خراب کردند.

در 91سال قبل ائمه بقیع علیه السلام دارای و مزاری بودند با دو گنبد سفید و اینها آنجا را خراب کردند و بقیه صحابه که حددو 1000 نفر بودند تمامی قبور دارای سایه بان بودند که اینها را تخریب کردند و ضریح فولادی که برای این قبور ساخته اند آنها را کندند و دزدیدند.

قبور امام حسن و امام حسین علیه السلام آن را هم منهدم کردند پس درروز 8شوال شهر را بعد از یک ماه مواجهه شدن با مدافعان اشغال کردند و این بلایا را ایجاد کردند .

وهابیت از کی آغاز شده و از کی در جهان اسلام ظهور کردند؟

یک جریان در جهان اسلام ظهور پیدا کرد بنام جریان سلفیه است. سلفیه چه کسانی هستند؟ سلفیه از نظر مکتب فقهی از شاخه ی اهل سنت هستند مکتب احمد ابن حنبل و از نظر فقهی حنبلی مسلک هستند.

مکتب فقهی احمد بن حنبل دارای دو شاخصه ی اعتقادی است و از ابو حنیفه واز شافعی واز مالک جدا می شوند. سلفیه با این دو خصوصیت جدا می شوند. خصوصیت اول این است که اینها قائل به تجسین و تجسد خدا هستند و اینها می گویند خدا جسم دارد سلفی ها طرفداران فقهی احمد ابن حنبل هستند.

اینها خدایی را قبول درند با این مختصات که خدایی جسمانی و در سیمای جوان خوش سیمای و گندم گون با موهایی فرفری و در هم پیچیده و چهره ای بسیار شبیه حضرت آدم با کفشهای زیبای زرد گون دارای اعضا و جوارحی همچون گوش و دست و پا و بدون ریش و اینکه خدا ریش عورت و کبد را ندارد بر صندلی در عرش تکیه کرده و گاهی سوار بر الاغ و یا پشت بر پشه به آسمان می آید و گاهی که دلتنگش می شویم می توانیم بر خواب ببینیمش و اگر نه کسی خدا را خواب ندید حتما در آخرت به وضوح و روشنی آنرا می بیند و چون او را نشناسی بازتاب پای عریانش شناخته می شود سپس به منزلش وارد شده و به سجده افتی!

خدایی که مساحت بهشت و تعداد بهشتیان و ساکنان آنرا نداند و خدا برای اینکه بهشت خالی نماند گروهی از انسانها را خلق کرده و تا آنجا پر شود و نیز در برابر درخواست فراوان جهنم برای بلعیدن کافران و دوزخیان پس از آنکه گروه فراوان آنها ریخته و پر نمیشود و سلفی ها می گوید چون دوزخ را سیری نیست و بالاخره و به ناچار خود خدا وارد جهنم می گردد.

و این مجموعه ای از اعتقادات سلفی هاست برای خدایی که می پرستند، نه خدا یی که می پرستیم. ممکن است بپرسند که منشا اینها از کجاست؟ کتاب خدای وهابیت اثر جناب سید مجتبی اثیری است و به این استناد می گویند دین ما این است.

رویکرد اول سلفی ها تجسیم خداست.

رویکرد دوم پرچم مخالفت با اهل بیت علیه السلام است که در دست اینهاست.

حال چرا مخالفت با اهل بیت علیه السلام دارند؟

اصول اعتقادی سلفیه 30 اصل بیشتر نیست و با بررسی این اصلها در آخر مخالفت با امیر المومنین علیه السلام است، می گویند: نباید به کسی توسل کرد، هر چیزی را که بخواهیم باید از خدا بخواهیم و به کسی توسل کردن موجب شرک است و می پرسیم که این را از کجا می گویید؟ می گویند در قرآن آمده است «با خداوند کسی را قرار نده»

بنابراین اینها می گویند، رافضیه که تمام حوائج خود را از امامان می خواهند مشرک هستند. اینان می خواهند بگویند شیعیان مسلمان هستند اما مشرک هستند لذا یا مسلمانان را مشرک می دانند یا کافر. اینها پرچم مخالفت با اهل بیت علیه السلام را برافراشته اند.

دومین اصلی را که انکار می کنند، زیارت است و هر کس که زیارت رفته است شرک و بدعت است. بنابراین رافضبان که به زیارت می روند پس مشرک هستند و اگر بگوییم که نذز برای علی ابن ابی طالب می کنیم این از نظر آنها شرک به حساب می آید. نذر به غیر خدا حرام است. کتاب از نجم الدین طبسی که در مورد اینها آمده است.

حال ظهور اینها از چه زمانی در جهان اسلام بوده است؟

پدران اینها سلف و فرزندانشان خلف اینها است و اساس اعتقادیشان ریشه در گذشته دارد و این گذشته چه زمانی است؟

اینها به سه چیز توسل می کنند: 1) اقوال 2)سیره ی پیغمبر. ما سلفیم به این دلیل طرفداران رفتار صحابه هستیم. صحابه کسانی هستند که پیغمبر صلوات الله علیه را درک کردند و در محضر ایشان بودند.

سومین گروهی که ما از ایشان توسل جستیم، تابعین هستند و تابعین کسانی هستند که پیغمبر را درک نکردند ولی اصحاب را درک کردند مثلا جناب میثم تمار جزء تابعین است. پیغمبر صلوات الله علیه را ندیده است ولی چون امیرالمومنین علیه السلام را دیده است، پیغمبر را درک کرده است. ما سلفیه هستیم چون اصول اعتقادیمان از سیره ی پیغمبر رفتاری صحابه و سیره ی تابعین بدست می آوریم.

مثالی از کتاب آیین وهابیت از آیت الله سبحانی که وهابیت می گویند: اگر ما می گوییم توسل باطل است چون پیامبر توسل نکرده و صحابه توسل نمی کنند و همچنین تابعین.

کسی که این عقاید را یه طور کامل بیان کردی ابن طینیه از علمای مکتب احمد بن حنبل است و اکثر عقاید سلفی را این درست کرده است.

در ادامه این مراسم؛ حاج علی مشکینی و حاج علی قربانی به مداحی و روضه خوانی پرداختند.

کلیک کنید

کلیک کنید

/ش121