حجت الاسلام الهی: "روضه" باعث شده است بچه هیئتی افسرده نباشد! +گزارش تصویری

کد خبر: 29591
مراسم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام الهی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام کربلایی نریمان پناهی ،حاج کاظم غفارنژاد و حاج ابوالفضل کریمی در هیئت عاشقان ثارالله علیه السلام شهر ری برگزار شد.

وارث: مراسم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام الهی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام کربلایی نریمان پناهی ،حاج کاظم غفارنژاد و حاج ابوالفضل کریمی در هیئت عاشقان ثارالله علیه السلام شهر ری برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام الهی را می خوانید:

القاب حضرت زهرا سلام الله علیه ( ام مومنین ، ام ابیها ...) مداری را نشان می دهند که این مدار در عالم هستی اثرگذار هستند. سیصد پنجاه و شش لقب ایشان نشان دهنده اثر دهندگی ایشان در عالم وجود است و این اثردهندگی آنقدر عوالم دارند که این لقب را دارد. صفات خداوند عین ذات ایشان استمثلا زمانی که ما به خدا می گوییم علیم یعنی خداوند علمی دارند به اسرار که آن موجب شده خدا باشد. یا می گوییم قادر است، قادر خدا است. درباره حضرت زهرا سلام الله علیه هم همین را می گوییم حضرت زهرا سلام الله علیه تاثیری را در عالم دارند. لذا به کسی می گوییم سخاوتمند است به این معنا چند یتیم را اداره کرده است و هر لقبی اثری دارد حضرت زهرا سلام الله علیه نُه اسم دارند که بین ایشان و خداوند است و خداوند زمانی که بخواهند ایشان را صدا بزنند با این اسما صدا می زنند (راضیه ، مرضیه ، صدیقه طاهره فاطمه ، زهرا ، مبارکه ، محدثه ، زکیه)

حضرت محمد صلی الله علیه و آله از جبرئیل سیبی دریافت می کنند زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سیب را نصف می کنند نوری از این سیب ساطع می شود که حضرت محمد صلی الله علیه و آله فزع می کنند (صیحه می کشند پیامبری که آرام هستند.) ایشان تمام عوالم وجود را مشاهده کرده اند و مسئله تازه ای برای ایشان نیست زمانی که نور حضرت زهرا سلام الله علیه را می بینند صیحه می کشند و از جبرئیل می پرسند این چه نوری است؟ جبرئیل می گوید این نور، نور دخترتان حضرت خداست فاطمه سلام الله علیه است. به همین دلیل است حضرت فاطمه سلام الله علیه زمانی که در خانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بودند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تکلیف خود را می دانستند و دستانشان را می بوسیدند و می فرمودند: بوی بهشت از دستانشان استشمام می کنند. مسافرتی هم که می رفتند آخرین منزلی که جهت خداحافظی مراجعه می کردند منزل حضرت زهرا سلام الله علیه بود و در موقع بازگشت، اولین منزلی که مراجعه می کردند، منزل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه بود. شش یا نه ماه هر روز به در خانه حضرت زهرا سلام الله علیه می رفتند و می گفتند السلام علیکم یا اهل بیت النبوة سپس فرمودند: محبت ایشان صد جا به کمک شخص می رود کمترین مکان، شب اول قبر است و سپس پل صراط است.

شخصی به محضر امام صادق علیه السلام رفت و حضرت علیه السلام پرسید: شنیدم خداوند به شما فرزندی عطا کرده است. دختر است یا پسر؟ شخص می گوید: دختر است. حضرت علیه السلام فرمودند : نامش را چه گذاشتید؟ شخص گفت : فاطمه . حضرت گفتند : فاطمه !(آنقدر گفتند فاطمه که سر مبارکشان تا نزدیک زمین پایین رفت) لذا به شخص سفارش کردند تندی به ایشان نکند و با ایشان بلند صحبت نکند به صورت ایشان سیلی نزند چرا که تنها نام مادرشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه بر روی ایشان است. حتما به او محبت کنید.

حضرت زهرا سلام الله علیه فرمودند: هر کس اسم فرزندشان را بگذارد حسن من خودم ایشان را تربیت می کنم.

موسی پیغمبر چهل روز به کوه تور رفتند زمانی که برگشتند مردم گوساله پرست شده بودند چرا ما هزار و خورده سالی است با وجود آنکه هارون پیغمبر بر بالای سرمان نبوده و موسی کلیم الله مان رفته است، راهمان را گم نکردیم به خاطر آن است که این جلسات و این هیئت ها در منازلمان برگزار می شوند و این فاطمیه و محرم و نیمه شعبان و اربعین است. که ما را در مسیر حفظ نموده اند.

در زیارت جامعه می خوانیم "اسمائکمفی الاسماءو.." همین که این اسما هستند خدا ما را حفظ کرده است. در قبرستان هایمان اینقدر راحت است چرا که در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: "قبوركم فی القبور و أرواحكم فی الأرواح" ارواحشان در بین ما است لذا قدر این جلسات را بدانید و هر روز روضه بروید. به فرض مثال منزل ما در قم هر روز روضه است اصلا تا کنون احساس افسردگی نکرده ایم برعکس احساس نشاط می کنیم و کسانی افسرده شدند که سینه نزدند. بچه هیئتی ها افسرده نیستند. حضرت فرمودند :مومن هنگام افطار دو کیف می کند. اول) زمانی که روزه باز می کند و دوم) اینکه می خواهد غذا بخورد. همین که دوستانمان را می بینیم خوشحالیم چرا که کسانی که با هم گریه می کنند هیچ وقت هم دیگر را فراموش نمی کنند.

در ادامه این مراسم؛ ذاکرین اهل بیت علیه السلام کربلایی نریمان پناهی ،حاج کاظم غفارنژاد و حاج ابوالفضل کریمی به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.