جشن شب ولادت حضرت صاحب الزمان(ع) در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد +گزارش تصویری

کد خبر: 34035
مراسم جشن شب ولادت حضرت صاحب الزمان علیه السلام با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج سید مهدی میرداماد، حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.
وارث:  مراسم جشن شب ولادت حضرت صاحب الزمان علیه السلام با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج سید مهدی میرداماد، حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامه متن سخنان دکتر قنبری را می خوانید:


در پیشگاه ذات اقدس الهی محبوب ترین عمل و عبادت و اعمال (اعمال عبادتی است که ذات اقدس حق تعالی پذیرفته است.هر فعلی عمل نیست. در نظام منطقی دین، عمل، عمل صالح است. آنچه که از من صادر می شود و خداوند متعال آن را تأیید می کند و از او می پذیرد. هرگز مأیوس نباشید، امیدوار باشید.)

برای انتظار شرایطی لازم است که آدم باید بداند منتظر چه کسی است. باید بداند کسی که منتظر است و او با عقل و اذن الهی وارد متن زندگی شود آنها را به سعادت و آقایی میرساند، دارای چه ویژگی هایی است؟

علامه مجلسی در جلد پنجم بحار الانوار صفحۀ 312 روایتی از امام حسین علیه‌السلام نقل می کند: اساس آفرینش انسان برای رسیدن به معرفت است.

سیدالشهدا علیه‌السلام در اجتماع مردم حاضر شد و فرمود: خداوند بندگانش را بد آفرید مگر اینکه به او معرفت پیدا کنند. اینجا نقطه تمایز بین مخلوقات است. شاید ممتازترین و شریف ترین ویژگی اولاد آدم نسبت به بقیۀ مخلوقات این است که قدرت معرفت به حق را پیدا می کند. نه وظیفۀ اوست بلکه حق اوست، حقی آمیخته با شرافت. حقی که او را در این جایگاه ممتاز قرار می دهد.

وقتی معرفت پیدا کرد، پرستش برایش معنا پیدا می کند. تا زمانی که معرفت حقیقی به دست نیامده است، انسان عبادتش بی معناست و کسی را می پرستد که نمی شناسد و نسبت به او علم و آگاهی ندارد. 50 سال عبادت و بندگی کرده است ولی نفهمیده است برای چه شخصی.

سیدالشهدا علیه‌السلام می فرماید: وقتی معرفت پیدا کرد و در زیر سایۀ آن بندگی کرد خودش را از پرستش دیگران رها می کند.

معرفت موضوع اساسی و محوری است.

وقتی کلام حضرت به اینجا رسید، راوی می گوید: پدر و مادرم فدایتان. معرفتی که بیان می کنید، چیست؟ فرمودند: شناخت و آگاهی مردم نسبت به امام زمانشان است.

بدون شناخت امام، انسان نمی تواند به مبداء و مقصد عالم رجوع کند. او آدرس خداست. او حجت خداست. او دلیل راه خداست. او واسطۀ فیض است. امام را باید شناخت.

بعد از معرفت پیدا کردن نسبت به او و شناخت، وظیفۀ اصلی تمسک یافتن به او است. وقتی شناخت باید با او پیوسته باشد و فاصله نگیرد.

بعد از شناخت باید خودمان را در تراز امام تربیت کنیم. باید خودمان را به موجودی تبدیل کنیم که امام زمانمان ما را بپذیرد. باید تهذیب نفس کرد.

امام وقتی می آید که دل زمینه و قابلیت داشته باشد که او در آن ظاهر شود. با دعوت به خیر تهذیب نفس به وجود می آید.

در سایۀ تعالیم مفتی های خائن و عالمان متهجر و خبیث و دین به دنیا فروش به گونه ای جامعه را تربیت کرده است که برای خدا، ولی خدا را بکشند. دعوت به خیر بکنید.

امام زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجهم‌الشریف جایی برای آمدن ندارد. باید با او انس بگیریم تا بیاید. آمادگی حضور، برای اطاعت محض، اما و اگر در آن نیست.

تا زمانی که جامعه قابلیت به عمل کردن راه و روش پیغمبر صلوات الله علیه را پیدا نکرده است، درخواست فرج او درخواستی تقلبی است. ما باید دلی آماده داشته باشیم.

او دلی آباد می خواهد. مردمی می خواهد که به آنها مباهات کند. مشکل او این است که دنبال 313 مرد می گردد که برایش دولت اداره کنند. او منتظر است، ما منتظر نیستیم. او برای گناهانمان توبه می کند و پای مصیبت هایمان گریه می کند. ما این کار را می کنیم؟

در ادامه این مراسم؛ ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج سید مهدی میرداماد، حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری به مدیحه خوانی و مولودی خوانی پرداختند.


گزارش صوتی:

کلیک کنید