با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی در مسجد امام حسین(ع)+ گزارش تصویری

کد خبر: 35911
مراسم روز چهاردهم ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین علیه‌السلام با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی برگزار شد.

وارث: مراسم روز چهاردهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی در مسجد امام حسین علیه ‌السلام برگزار شد.

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی را می خوانید:

برگزاری مراسم روز چهاردهم رمضان الکریم در مسجد امام حسین (ع)+ گزارش تصویری

ضمن آیه ی "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ" (تحریم 6) ای کسانی که ايمان آورده ايد، خود و خانواده خود را از آتشی که هيزم آن مردم و سنگها هستند نگه داريد. این آتش یک صورت ظاهری و یک صورت باطنی دارد. اگر انسان به معرفت و علم الیقین برسد، قرآن می فرماید همین جا هم می تواند این آتش را ادراک کند."لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَالْیَقِینِ، لَتَرَوُنَّ الْجَحِیمَ" (تکاثر 6و7)

آتش ها وفتنه های آخرالزمان و شیاطین جن و انس می خواهند دوستان خدا و مریدان کتب توحید را با سیاست های گام به گام از خدا دور کنند. اگر کسی فکر گند ایمن است، اول خطر است. اگر کسی به مقام بنده برسد و خدا خریدارش شود یا در زمره ی مخلصین قرار گیرد، شیطان دیگر زورش نمی رسد. شیطان چند برنامه برای کل بشر دارد. در این وادی اسم و رسم نمی شناسد و به آیت الله هم رحم نمی کند. آنقدر آیت الله داشتیم که زمین خوردند. 

قرآن یک آیت اللهی را معرفی می کند که به مقام اسم اعظمی رسیده بود و قرآن وقتی اورا توصیف می کند می گوید وقتی باطن او آشکار شد، وقتی شیطان او را در مقام شهوت و حس موقعیت و ریاست در مقابل موسی اذلال کرد و زمین خورد، تعبیر قرآن درباره یک آیت الله این است: "مَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ" حساب آن آدم مثل سگ هار می شود. اسم و رسم ها مهم نیست. هیچ چیزی ملاک سعادت نیست مگر این که انسان در زمره ی مخلصین قرار گیرد. کسانی که در دعای ماه شعبان می گویند "کمال انقطاع الیک" مصداق مخلصین هستند. کسی که واقعا منقطع شده باشد، کسی که از کلمه ی نفس ایمن شده باشد، کسی که نفس عماره اش را زمین زده باشد، شیطان دیگر عاملی برای تحریک او ندارد.

مرحوم حاج احمد نراقی در معراج السعاده نقل می کند: در بصره عالمی صاحب نظر بود که مدار سخنانش بیشتر پیرامون آیات انذار کتاب خدا بود. واعظ یعنی کسی که بتواند دل مردم را تکان دهد. "وجدت قلوبهم" دلها بلرزد تا یاد دوست کند. قدیم بیشتر از آیات خدا می گفتند. یک سوم کتاب خدا آژیر خطر است. قیامت و مرگ هست. امروزه کلیپ هایی می دهند که مردم را تجلی می دهند و می گویند ما خدایی که عذاب می کند نمیشناسیم. خدا خیلی مهربان است. در مهربانی خدا شکی نیست، ولی او شدید العقاب هم هست. سریع الحساب هم هست.

خوف و رجاء باید وجود داشته باشد. فقیه کسی است که مردم را از رحمت خدا مانوس نکند و از طرفی دیگر جرات معصیت کردن به آنها ندهد. خداوند در قرآن می فرماید "لاتقنطوا"، نگفته است "لاتیاسوا". این دو واژه خیلی فرق دارند. تیاسوا از یاس می آید و بار منفی دارد. هرچه گناه کرده باشید، اگر روزی توبه کنید، نه تنها تمام آنها بخشیده می شود، بلکه بدی هایتان به خوبی تبدیل می شود.