حجت الاسلام عطری نژاد : فقط ناراحتی از تخریب بقیع کافی است؟
وارث: مراسم ایام تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در هیئت جوانان علوی (حسینیه امیرالمومنین(ع)) با سخنرانی حجت الاسلام عطری نژاد و مداحی حاج محسن عرب خالقی و دیگر ذاکرین اهل بیت (ع) برگزار شد.
در ادامه خبر متن سخنان حجت الاسلام عطری نژاد را می خوانید:
تقریبا 100 سال قبل وهابیون قبر ائمه بقیع علیهم السلام و سایر قبور را تخریب کردند. قبر امام حسین علیهالسلام را هم تخریب کردند و قبل از آن 16 بار تخریب شده بود. تخریب بقیع دو مرحله ام بود. قبر پیامبر صلی الله علیه و آله را هم می خواستند تخریب کنند که مسلمانان هند به جوش آمدند. نجف را هم می خواستند تخریب کنند که فوج شیعیان مانع شدند.
اما بحث ما در مورد انواع و اقسام افکار است. مسلمانان باید علی القاعده بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله طبق روال گذشته که خدا تعیین کرده بود رهبری علی علیهالسلام را قبول می کردند. اما جریانات سیاسی تفرقه ایجاد کردند. دسته ای محدود وفادار به علی علیهالسلام شدند که شیعه نام دارد و عده ای بسیار اهل سنت شدند و خلافت از مسیرش خارج شد.
شیعه معتقد است که بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله علی علیهالسلام بلافاصله خلیفه است و بعد از آن ائمه علیهم السلام که پیامبر صلی الله علیه و آله نام هایشان را در روایات ذکر کرده است و مهمترین سند خلافت علی علیهالسلام حدیث غدیر است و سند شیعه بودن ماهم هست. رسمی ترین خبر رسول الله صلی الله علیه و آله از خلافت علی علیهالسلام حدیث غدیر است که برای محو کردن آن تلاش بسیاری شد. قصد داشتند این حدیث را حذف کنند. علامه امینی در الغدیر تلاش کردند که بگویند حدیث غدیر را فقط شیعه نقل نکرده است و توسط اهل سنت هم نقل شده است.
پس یک عده اهل سنت شدند و عده قلیلی پیرو پیامبر صلی الله علیه و آله در معرفی و بعد پیامبر صلی الله علیه و آله پیرو خدا در تعیین بود. اهل سنت سه خلیفه را بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله قبول دارند و بعد علی علیهالسلام را خلیفه چهارم می دانند امام حسن علیهالسلام هم 6 ماه خلیفه پنجم شد ولی نمی گویند اما اعتقاد آنها بر این است مکه خلیفه را مردم تعیین می کنند. اما شیعه می گوید خداوند علی علیهالسلام را به عنوان خلیفه بعد از رسول اکرم صلی الله علیه و آله انتخاب کرد و حتی پیامبر صلی الله علیه و آله هم فقط اعلام کردند.
اهل سنت از نظر ایدئولوژی تابع دو مسلک هستند. معتزلی و اشعری. از جهت فقه چهار گروهند شافعی، حنبلی، مالکی، حنفی. در شیعیان و اهل سنت انحراف داریم. در اهل سنت منحرفترین فرقه وهابیت است. از محمد بن عبدالوهاب شروع شد و پدر سعودی ها شاخه نظامی را تشکیل می دادند و شاخه اعتقادی را فرزندان محمد بن عبدالوهاب ایجاد کرد. توسل را شرک می دانند در حالی که ما می گوییم همه موجودات عالم در طول خداوند متعال است و این شرک نیست. ما از امامی طلب می کنیم که واسطه شود بین من و خدا. تا زمان بنی عباس هم این مقابر بود. در کردستان ما هم وهابیون وجود دارند.
8 شوال تخریب بقیع انجام شد. اما هنوز این جنایات به گونه ای دیگر ادامه دارد. شیعه همیشه گرفتار بوده است. ما باید تلاش کنیم در مقام عمل از لحاظ رفتاری محکمتر شویم. باید امام را از خود راضی کنیم. امام صادق علیهالسلام گاهی به منزل منصور دوانقی می رفت. منصور بسیار کنس بود. مردی عرق خوار وقتی دیدند امام می روند گفتند: چیزی هم برای ما بگیر. امام برگشتند و به او گفتند: "کار بد را هرکس بکند بد است اما اگر تو بکنی بدتر است چون منتسب به ماهستی." کار های ما را به حساب امام می گذارند. اعمالمان را باید پسندیده کنیم.
امام حسن عسکری علیهالسلام: "هرکدام از شما اگر خدا ترس باشد، راستگو باشد و امین باشد گفته می شود شیعه است و من را خوشحال می کند." تنها ناراحتی از تخریب بقیع کافی نیست، باید شیعه حسابی باشیم. امام علی علیهالسلام در مورد شیعیان فرمودند: "اینان در مورد ولایت ما بذل می کنند. در دوستی ما به هم دوستی می کنند. درمورد مسائل تشیع همدیگر را زیارت می کنند. غضبشان موجب ظلم نمی شود. موجب برکت همسایگانشان هستند. "
/1102101302