برگزاری سوگواره احلی من العسل روز ششم محرم همزمان در سراسر کشور

کد خبر: 42530
مصطفی زیبایی نژاد، مدیر هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام برگزاری سوگواره احلی من العسل در روز ششم محرم الحرام را اعلام کرد.
وارث :

زیبایی نژاد با اشاره به برگزاری سوگواره احلی من العسل به صورت سراسری در کشور گفت: ان شاءالله روز سه شنبه 28 مهر ماه 1394 مصادف با ششم محرم الحرام 1437 که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(علیه السلام) است سوگواره احلی من العسل، با حضور دانش آموزان در میعادگاه ها و مدارس سراسر کشور بطور همزمان رأس ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

وی افزود : این برنامه با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا و به جهت تعمیق معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بخصوص حضرت امام حسین (علیه السلام) و یاران وفادارشان برگزار می شود و در آن نوجوان دانش آموز با الگو گیری از شهدای نوجوان کربلا و دانش آموزان شهید دفاع مقدس به عزاداری خواهند پرداخت.

زیبایی نژاد در ادامه گفت: برای برگزاری این برنامه ستادی با حضور نمایندگان محترم هیات رزمندگان اسلام ، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای معارف اسلامی صدا و سیما و سازمان بسیج دانش آموزی تشکیل و تاکنون بیش از سه جلسه از آن برگزار شده است که ان شاءالله با هماهنگی های بعمل آمده در سراسر کشور و مدارس و میعادگاه ها برنامه با شکوهی را خواهیم داشت.

مسئول هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام افزود: این برنامه بصورت زنده و مستقیم از شبکه های ملی و استانی صداوسیما بخصوص از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و رأس ساعت 10:30 صبح دانش آموزان در تمامی میعادگاه ها ندای "لبیک یا حسین" و "هیهات من الذّلّه" سر خواهند داد.

زیبایی نژاد همچنین در خصوص برنامه مرکزی احلی من العسل در تهران گفت : ان شاءالله در تهران شاهد حضور دانش آموزان عاشورایی در دو نقطه میدان امام حسین(علیه السلام) و حرم مطهر امام خمینی (ره) خواهیم بود که این برنامه نیز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های تهران، شهرداری تهران، آستان مقدس حرم مطهر امام خمینی(ره) و برخی از نهاد ها و تشکل های مرتبط رأس ساعت 10 صبح تا 11:15 برگزار می شود . این مراسم شامل عزاداری و مرثیه سرایی مداحان برجسته و نوجوان اهل بیت (علیهم السلام) ، اجرای گروه سرود و هم خوانی توسط دانش آموزان ، دکلمه خوانی و قرائت میثاق نامه خواهد بود.

/1102101305