حجت الاسلام بی آزار تهرانی : تمام کسانی که جلوی امام ایستادند فریب دنیا را خوردند

امام ماورای زمان و مکان
بحث حرمت شکنی آل الله خیلی مهم است. عده ای برای رسیدن به دنیا، عزیز پیامبر صلی الله علیه و آله را آن گونه به شهادت می رسانند.
وهب شب عاشورا به امام حسین علیه السلام گفت: آقا جان این دنیا که بهایی ندارد و محکوم به فنا است ولی اگر این دنیا بقا داشت حاضر بودم هزار مرتبه بیایم و برایت کشته شوم. امام حسین علیه السلام یک نگاه به زهیر کرد و او به اینجا رسید. زهیر از خاک کمتر بود ولی امام به او نظر کرد و بالا رفت. خاک پای امام حسین علیه السلام کیمیا است. هر شب جمعه تمام انبیاء و ملائکه و اولیا و اوصیاء می آیند و زائر امام حسین علیه السلام می شوند. استاد شیخ مفید ابن قولویه قمی است صاحب کتاب کامل الزیاره که روایت این زیارت اولیا و اوصیا برای آن کتاب است و بسیار صحیح است.
امام فوق زمان و مکان است. هر کسی می خواهد خدا را ببیند اینجا ظاهر می شود. این معنی «من زار الحسین بکربلا کمن زار الله فی عرشه» است. زیارت روز عرفه امام حسین علیه السلام را تعبیر فوق عرش کرده اند. این یکی یکدانه خدا چه کسی است؟
امام صادق علیه السلام فرمودند: بدن جد ما را در کربلا 1950 زخم زدند. تاریخ ابی مخنف از همه قدیمی تر است و این را روایت می کند. به فرهاد میرزا می گویند چشم پشه را زیر میکروسکوپ گذاشتیم و در این شیء کروی 1950 حفره است. اینکه پیغمبر صلی الله علیه و آله به امام حسین علیه السلام فرمودند: چشم پشه بغلم بیا، با این روایت قابل جمع است.
اینکه بی حرمتی کردند برایمان درد آور است. آن ها امام را خیلی خوب می شناختند. زن هایشان به کلاس قرآن حضرت زینب سلام الله علیها می آمدند. با همه شناختشان حاضر بودند برای دنیایشان امام را قطعه قطعه کنند. پس می شود انسان به ظاهر مسلمان باشد و احکام را انجام دهد ولی اگر دنیا به سراغش بیاید فریب دنیا را بخورد و خیلی راحت، امام کش می شود. تمام کسانی که جلوی امام ایستادند فریب دنیا را خوردند. تحجر، تبعیض، تزویر و فحشاء باعث شد که کارشان به اینجا بکشد.
تحجر
تحجر به معنی این است که کسی دم از توحید بزند ولی به دنبال قطع ریشه آن باشد. دریافتی از معرفت الله نداشته باشد. عابدانی که به مرحله عبودیت نرسیده باشند را متحجر می گویند. در اثر عبادت به خود پرستی می رسند و هیچ چیزی را به غیر از خودشان قبول ندارند. انسان متحجر اهل تحول در رفتار نیست و روی اصول ساختگی خودش ثابت است. مطلق گرایی به سراغش می آید. تکفیر ریشه اش در تحجر است. تکفیر یعنی به غیر از ما همه کافر هستند. جریان وهابیت می گویند کل اهل سنت گمراه هستند و شیعه هم خونش هدر است. در جریان منا تعابیری که در سایت هایشان زده بودند بقیه را کشته شدگان گفته بودند و ایرانی ها را هلاک شدگان گفته اند.
در خود تشیع هم تحجر را داریم. کسانی که به امر هیچ کسی اهمیت نمی دهند. دستگاه اهل بیت علیهم السلام را نباید با سیاست داخل کنیم. اصلی ترین درگیری امام زمان عجل الله تعالی فرجه با این گروه است.
تزویر
عدم هماهنگی درون و رفتار که زمان سیدالشهدا علیه السلام غوغا می کرد. افراد زیادی اینگونه بودند. در یک لحظه حمایت از ابا عبدالله الحسین علیه السلام می کردند و بعد با یک شایعه میدان را خالی می کردند.
تبعیض
تضاد طبقاتی در آن زمان زیاد بوده است. قرآن می فرماید: بعضی از مسلمان ها که از خط بیرون می رفتند یک گوشه از دین را می گرفتند و گوشه دیگر را رها می کردند. کاشتن ناخن مشکل دارد و مانع از وضو و غسل است. با ناخن کاشته به جلسه قرآن می رود. تبعیض به این معنا است که گوشه ای از دین را بگیرید و گوشه دیگر را رها کنید.
فحشاء
فحشاء به معنای کل فساد است. بیعت امام را شکستند برای این که همه وجودشان گرایش به گناه و فساد پیدا کرده بود. در جامعه گناه نهادینه شده بود و با آن افتخار می کردند. اختصاصا به بر هم زدن مرز بین محرم و نا محرم می خواهیم اشاره کنیم. جوی را دارند درست می کنند و طرحشان این است که با پیرایه و التقاط مجلس امام حسین علیه السلام را بر هم زنند.
/1102101304