داستان تازه مسلمانی که در رومانی مسجد ساخت

کد خبر: 49230
یک رومانیایی پس از گذشت ۱۰ سال از مسلمان شدن، مسجدی را با نام «ماریا» در رومانی ساخت.
وارث: به نقل از شبکه خبری «وطن»، با گذشت 10 سال از مسلمان شدن «عبدالله دانیل»، وی به همراه همسرش مسجدی را در روستای بیرا وابسته به استان «نیامتاس«» رومانی ساختند.

روزنامه «دیلی میل» ترکیه نوشت: دانیل پس از بررسی و تحقیق درباره انجیل پروتستان، کاتولیک و ارتدوکس به دین اسلام گروید.

عبدالله دانیل اظهار داشت: اولین نسخه از قرآن کریم را که «پرفسور و پاپا اوکتافیان اوسبیسکو» سال 1906 آن را ترجمه کرده است، خوانده است.

وی افزود: در ابتدا قرآن کریم به نظرم کتابی خاص می آمد و فکر نمی کردم که وحی الهی باشد و چهار بار آن را در یکی از شب های جمعه خواندم. پس از اتمام چهل سالگی متحول شدم و با گفتن شهادتین به اسلام ایمان آوردم و پس از آن قرآن کریم را با دقت و شوق بسیاری خواندم و خود را از نسل دوست داران قرآن کریم می دانم و با گذشت 10 سال همچنان به قرائت قرآن کریم علاقه دارم.

دانیل تنها کسی نیست که در خانواده خود به دین اسلام گرویده است. همسرش نیز به دین اسلام گرویده است. دانیل تصریح کرد: سعادت مند ترین لحظه زندگی ام زمانی بود که همسرم نزدم آمد و گفت که می خواهد مسلمان شود. این اتفاق زیبا زمانی به وقوع پیوست که چند ماه پیش از آن من به او قرآنی هدیه داده بودم.

وی اظهار داشت: بسیاری از دوستان، نزدیکان و بخشی از خانواده ام و خانواده همسرم از من و همسرم دوری کردند و ارتباط شان را با ما قطع کردند و این اقدام را درد آور توصیف کردند.

وی درباره انگیزه ساخت مسجد گفت: مساجد عرصه تجمع مردم است و ما این مسجد را «ماریا» نامیدیم.

دانیل تاکید کرد: رومانی ها مردم متدینی هستند و ما به انتخاب خود  این اسم را برای مسجد انتخاب کردیم و می خواستیم با این کار به مسیحیان نیز نشان دهیم که حضرت مریم را دوست داریم و برایش احترام قائل هستیم.

/1102001307