حجت الاسلام غروی: شناخت حقیقی حضرت زهرا(س)، دست یافتن به حقیقت شب قدر است+ گزارش صوت و تصویر
وارث: شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام غروی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج ناصرآیینی و کربلایی سید محمد حسین یونسی در هیئت الرضا علیه السلام برگزار شد.
در ادامه خبر متن سخنان حجت الاسلام غروی را می خوانید:

واقعا به جای آوردن حق معرفت حضرت زهرا سلام الله علیها، از من و شما یک چیزی محال است. اما آب جیحون را اگر نتوان کشید پس به قدر تشنگی باید چشید. کلام اهل بیت علیهم السلام راه گشا است. کد می دهند برای اینکه ما گمراه نشویم. لذا نباید از روایات اهل بیت علیهم السلام سرسری عبور کرد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بارها و بارها فرموده بود که من دارم می روم و دو چیز گران قیمت در بین شما می گذارم. یکی اش به درد نمی خورد. «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» اگر به این دو چنگ زدی ابدا گمراه نمی شوی. قرآن به تنهایی نه اینکه هادی نیست، بلکه ضال است. گمراه می کند. چون علم های متفاوتی دارد. ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه دارد.
مثلا در زمان امام جواد علیه السلام آقا در سن طفولیت است. یک دزدی را گرفتند و قرآن می گوید مرد و زن دزد را باید دستش را قطع کرد. در کتاب های فقهی داریم که ده شرط باید باشد تا دست را قطع کنند. اگر این ده شرط بود دستش باید قطع شود. یک دزدی این ده شرط را داشت و مامون هم نشسته بود. رو به علمای غیر شیعه همچون یحیی بن اکثم ها کردند. گفتند ما می خواهیم دست او را قطع کنیم. از کجا دست اطلاق می شود که ما دستش را قطع کنیم؟ حکم خدا در قرآن است. یک عده استناد به آیه تیمم کردند. محل مسح دست در تیمم از مچ دست است. یک عده هم گفتند چرا به آیه وضو استناد نمی کنید؟ رو کردند به امام جواد علیه السلام و گفتند: شما عالم به کتاب خدا هستید.
در روز غدیر که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دست امیرالمومنین علیه السلام را بالا بردند فرمودند: سختی های قرآن را کسی نمی تواند برای شما تبیین کند مگر کسی که دستش در دست من است. 1400 سال است که قدرت های دنیا حریف منطق شیعه نشده اند و چماق بر سر آن ها می زنند. بعضی از جلسات را محک می زنم و سوال می کنم به چه دلیل می گویی علی علیه السلام امامت است؟ امام چه شرایطی باید داشته باشد.
امام جواد علیه السلام در آن جلسه فرمودند: این ها همه اشتباه جواب دادند. گفتند: درست چیست؟ فرمودند: خدا فرموده است دست مرد و زن دزد را ببرید اما در سوره قیامت خدا می فرماید: «وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ» به درستی که محل های سجده برای خدا است. امام پاسخ را در آیه ای دیگر پیدا می کند. شما وقتی نماز می خوانید باید هفت موضع از بدنت در زمین قرار بگیرد و بعد ذکر سجده را بگویی. لذا ملک خدا را نمی توانید در آن تصرف کنید. اگر دست باید ببرید باید انگشت را ببرید. خیلی از داستان های قرآنی است که امام می تواند گره اش را حل کند.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: هر کسی که مادر ما فاطمه زهرا سلام الله علیها را بشناسد آن گونه که شأن او است به درستی که به حقیقت شب قدر دست پیدا کرده است.
اگر کسی به شما هدیه ای داد از باب معرفت شما باید هدیه بهتری به او برگردانید یا مثل همان را به او برگردانید. کنیزی برای امام مجتبی علیه السلام از خانه خود حضرت برای ایشان گلی کند و به ایشان تقدیم کرد. هم کنیز و هم خانه برای امام مجتبی علیه السلام بودند. حضرت فرمود: برو که در راه خدا آزاد هستی. شما وقتی برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه دعای فرج می خوانید خدا اختیار همه عالم وجود را به امام زمان داده است. شب قدر که ملائکه مقدرات یک سال من و تو را به دستمان می دهند امام زمان مطالعه می کند و برایش می نویسد. لذا آشیخ عباس قمی در مفاتیح می گوید احتمال قوی در لیالی قدر، شب 23 است و یکی از دعاهای مهم، دعای فرج است. چون تو برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه دعا می کنی. ایشان هم بعضی از مقدراتت را تغییر می دهد.
لذا صبح که از خانه می خواهی بیرون بیایی بالاترین حرز دعای فرج است. صدقه برای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه بگذاری خودت را بیمه می کنی. غیر از وجود نازنین امام عصر کسی واقف به لیلة القدر نیست که از هزار ماه بالاتر است. کسی حضرت زهرا سلام الله علیها را نمی تواند آن گونه که هستند بشناسد غیر از امام زمان عجل الله تعالی فرجه. سه سوره هست که در شب قدر وارد است که بخوانید. عنکبوت، روم و دخان. آیات اول سوره دخان خاصیت شب قدر را ذکر می کند. «إنها الليلة التي يفرق فيها كل أمر حكيم» در شب قدر تمام مقدرات شسته و رفته می شود. نمی گذارد حق و باطل قاطی باشد. نمی گذارد کسی بگوید امر مشتبه شد و من نفهمیدم.
حضرت زهرا سلام الله علیها وجودشان کاری کرده است که همه مردم باید مطالعه کنند و وقتی مطالعه می کنند یقین می کنند که حق با علی علیه السلام است. آیه تطهیر در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها نازل شده است. یعنی ایشان فکر گناه را هم نمی کند. یعنی او حجت خدا است. این ها آمدند بعد از پیغمبر صلی الله علیه و آله امیرالمومنین علیه السلام را خانه نشین کردند و جایگاه امیرالمومنین علیه السلام را غصب کردند.
اگر همه عالم بیایند با علی علیه السلام بیعت کنند علی علیه السلام امام است و اگر یک نفر هم بیاید بیعت کند ایشان باز هم امام است. چون مردم قرار نیست که امام را انتخاب کنند. پیغمبر وظیفه اش این است که به سمت مردم برود و آن ها را به دین خدا دعوت کند و به خدا نزدیک کند. اما امام همچین وظیفه ای ندارد. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: مَثل امام مانند مَثل کعبه است. امام مثل کعبه است تو اگر بخواهی مکه بروی و دور خانه خدا طواف کنی تو باید مُحرم شوی و اعمال حج را به جا بیاوری تا به تو بگویند حاجی. مردم محتاج علی علیه السلام هستند و باید بیایند با امیرالمومنین علیه السلام بیعت کنند و سوالاتشان را از او بپرسند.
عالم مسیحی این چنین درباره حضرت گفت: علی کسی است که همه عالم محتاج او هستند و علی از همه عالم بی نیاز است.
خدا در قرآن 114 مرتبه "بسم الله الرحمن الرحیم" آورده است. رحمان یعنی رحمت خدا تمام اشیاء عالم را در بر می گیرد. هر شیئی که تو نگاه کنی رحمت خدا شامل حالش شده است. رحمت خدا کافر و مشرک را هم در بر می گیرد. اما رحیمیت خدا فقط مخصوص مسلمانان شیعه امیرالمومنین علیه السلام است. امام معصوم مستجمع تمام صفات خداوند است. یعنی همان طور که خدا صفت رحمانیه دارد این صفت به امام معصوم هم رسیده است.
امیرالمومنین علیه السلام وظیفه اش نبود پیش مهاجر و انصار برود ولی بخاطر صفت رحمانیه اش رفت.
/1102101304