برگزاری اعتکاف رمضانیه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) آران و بیدگل

کد خبر: 55907
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: مراسم اعتکاف رمضانیه ویژه برادران در مسجد امیرالمؤمنین کوی مختص آباد آران و بیدگل در حال برگزاری است.
وارث: حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به خبرنگاران گفت: مراسم اعتکاف رمضانیه ویژه برادران در مسجد امیرالمؤمنین کوی مختص آباد آران و بیدگل در حال برگزاری است.

وی افزود: «اعتکاف رمضانیه» مسجد امیرالمؤمنین(ع) ویژه دهه سوم ماه مبارک رمضان، از سحرگاه بیست و یکم رمضان آغاز شده و تا پایان روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان  ادامه دارد.


رییس ستاد اعتکاف آران و بیدگل خاطر نشان کرد:  در این مراسم، علاوه بر احیای شب قدر، برنامه های متنوعی شامل محافل انس با قرآن، ختم صلوات، جزء خوانی، طرح با قرآن در زلال اعتکاف و ختم جمعی قرآن، تصحیح قرائت نماز، بهره مندی بیشتر از زیارات و ادعیه‌های ماثوره، بیان احکام و مسائل شرعی گنجانده شده است.



حجت‌الاسلام مردان افزود: سخنرانی حجج اسلام جلالی و حق پرست و مدیحه سرایی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این آیین معنوی است.



رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، رمضان را فرصت مناسبی برای خودسازی و تفکر و تعمیق در مفاهیم قرآن کریم دانست و افزود: با توجه به تجربه موفق سال گذشته، این برنامه برای دومین سال متوالی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) آران و بیدگل برگزار می‌شود و جوانان از برنامه‌های معنوی این ایام مبارک بهترین استفاده را می‌برند.



حجت‌الاسلام مردان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در کنار دیگر عبادت ها، به اعتکاف توجه ویژه ای داشت خاطر نشان کرد: آن حضرت برای انجام این مهم، بر اعتکاف ماه رمضان، به‌ ویژه دهه پایانی آن اهتمام می ورزید و آن را با دو حج و دو عمره برابر می دانست.



رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با تأکید بر لزوم بهره مندی از دهه پایانی رمضان و اهمیت این دهه با توجه به روایات خاطر نشان کرد: دهه آخر رمضان فرصت خوبی است برای کسانی که توشه ای در این ماه مبارک به دست نیاوده اند تا از این فرصت برای جبران و کسب معرفت استفاده کنند.



حجت‌الاسلام مردان در بیان اهمیت دهه پایانی رمضان اظهار داشت: چون دهه آخر ماه رمضان فرا می رسید، پیامبر رخت خواب خویش را جمع می کرد و خود را کاملاً آماده عبادت می ساخت.



عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: پیامبر ابتدا دهه اولِ ماه رمضان، سپس دهه دوم و در نهایت، دهه سوم این ماه را برای انجام اعتکاف برگزید و پس از آن، تا آخر عمر، بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان مداومت داشت.



مردان در ادامه اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نیز با فضیلت ترین اوقات اعتکاف را ماه رمضان و برترین ایام ماه رمضان را دهه آخر آن می دانست.

/1102001307