حجت الاسلام بندانی: امام زمان (عج‌) جواب ناله چه کسانی را می دهد؟+گزارش تصویری

کد خبر: 58710
خداوند اگر به قومی نگاه خوب داشته باشد شب برایشان باران می باراند و درروز برایشان خورشید می آورد. این نعمت است. اما اگر برعکس این باشد یعنی که درتابستان باران بیاید، این نقمت است نه نعمت .
وارث: جلسه هفتگی هیئت الهادی (ع) با سخنرانی حجت الاسلام  بندانی نیشابوری و مداحی حاج سید محسن بنی فاطمی در حسینیه موج الحسین (ع) قم برگزار شد.
در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام بندانی را می خوانید:


حجت الاسلام بندانی:  دعاکردن یکی از وظایف مسلمانان


دعا برای فرج ، خدمتی به امام زمان (عج) است
 
امام صادق علیه السلام می فرمایند: اگر درک کنم امام عصر علیه السلام را، تمام زندگی ام را خدمت به امام زمان علیه السلام می کنم. 
منظوراز خدمت دراین روایت چیست؟ یکی از خدمات، دعاکردن است. دعای کمیل و دعای فرج و دعای ندبه، همه اینها برای تعجیل در ظهور آقا می باشد. البته یک روایتی موجود است که در آخرالزمان معصیت نکنید. وظیفه مهم ما که بسیار بالاتر از دعاکردن است، همین معصیت نکردن است و این را بدانیم که دعا را به هرزبانی و باهرتعداد افراد و درهرجایی که باشد باید انجام داد. به عنوان مثال: از درب خانه که بیرون می آیید بگویید " اللهم عجل لولیک الفرج". روایت داریم هرکسی که می خواهد برکت خانه اش زیاد شود برای امام خود دعا کند.
رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله می فرمایند: " خداوند اگر به قومی نگاه خوب داشته باشد شب برایشان باران می باراند و درروز برایشان خورشید می آورد. این نعمت است. اما اگر برعکس این باشد یعنی که درتابستان باران بیاید، این نقمت است نه نعمت .
 
دعا برای فرج ، سنت انبیا(ع)

 

همه ما سنت هایی برای خود داریم. بطور مثال: درقنوت به کف دودست نگاه کنیم. با پای چپ وارد سرویس بهداشتی شویم و باپای راست خارج شویم. درمسجد باپای راست وارد شویم و باپای چپ خارج شویم. سرسفره به غذای طرف مقابل نگاه نکنیم. ما سنت هارا اجرا می کنیم
انبیاء و اهل بیت علیهم السلام در آخر عباداتشان برای فرج دعاکرده اند. راوی می گوید: خدمت امام کاظم علیه السلام رسیدم. دوساعت به ظهر جمعه مانده بود. دیدم که حضرت نماز جعفر طیار می خواندند. نماز تمام شد و امام مشغول دعایی شدند و گریه کردند. بعداز اتمام دعا از امام پرسیدم که نمازتان مشخص بود ولی دعایتان چه دعایی بود؟ امام کاظم علیه السلام فرمودند: برای فرزندم مهدی دعامی کنم. 
بزرگان فرموده اند برای فرج حضرت دعاکنید. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که می تواند دعا کند یعنی که در زندگیش فرجی حاصل شده است.
 
چقدر به دنبال امام زمان (عج) گشتیم؟
 
امام باقر علیه السلام فرموده اند: دوستان ما در آخرالزمان با گناه کردنشان امامشان را بیابان گرد می کنند 
سیدبن طاووس فرموده است که من آنقدر به خدمت امام عصر علیه السلام رسیده ام که اگر هزاران نفرباهم دادو فریاد کنند من ازبین صدای این جمعیت، صدای امام را می شنوم و می شناسم. 
آیاتا بحال شده است که ما مانند آن اسکناسی که گم کرده ایم و به دنبالش می گردیم، به دنبال آقایمان باشیم؟ چقدر به دنبال امام زمان (عج) گشتیم؟
 
امام علی علیه السلام در خطبه نماز جمعه شهر کوفه فرمودند: پدرم فدای آن رانده تک و تنها و غریب
 
امام زمان (عج‌) جواب ناله چه کسانی را می دهد؟
 
تولیت حرم امام حسین علیه السلام چندین سال است که به کشور هند و شهر بمبئی می رود. محله یزدیان هند شیعه نشین است و روز به روز الحمدلله درحال افزایش است. می فرماید: دراین محله بودیم که بعداز چندروز یک بودایی به نزد علمای آنجا آمد و گفت من یک گرفتاری دارم. قراراست که فردا اعدام شوم. یک وکیل هم از لندن گرفته ایم. یک پاپوشی در اداره ای برایم درست کرده اند. گفتم شما شیعیان کسی را دارید که کار مارا حل می کند. عالم درآنجا فرمود بله ما کسی را داریم که منجی است و ناجی. گفت آقا لطفا کمکم کنید. عالم فرمود: برو به بازار شیعه ها و یک دست لباس کامل همراه با حوله وکفش خریده و به فلان بازار رفته و بگوکه من را فلانی فرستاده است. خودرا کامل شسته و این لباس های تمیز را به تن کن. شب جمعه می روی به قبرستان شیعه ها. درآنجا امامزاده ای دارند. رفتی آنجا فقط فریاد بزن " یااباصالح المهدی ادرکنی ". همین را بگو. تولیت حرم ادامه می دهد که فردا مجدد این شخص بودایی به نزدمان آمد. گفت من قریب به پنج ساعت این آقارا صدا زدم. و بعداز پنج ساعت مشاهده کردم که یک فرد اسب سواری آمد ولی آنقدر نورانی بودند که من چهره ایشان را ندیدم. پرسید چه می خواهی؟ عرض کردم شما؟ فرمود: همان که صدایش می زنی. گفتم فردا می خواهند من را اعدام کنند. آن شخص آدرسی دادکه دارای مدارکی است که بی گناهی من را ثابت می کرد. بعد از اتمام حرفش به راه افتادند. گفتم اقا عرضی دارم. شماکه آنقدر بزرگوارید چرا شیعیانتان مدام گرفتار هستند؟ فرمود: اگر یک لحظه، به اندازه پنج ساعت شما ازته دل مارا صدا می زدند، مانیز جواب آنهارا می دادیم.
مسجد جمکران به نام صاحب الزمان علیه السلام است. روایت داریم که بعد از ظهور، سنگ حجرالاسود در مسجد جمکران نصب خواهد شد. حضرت بنا را از دوباره می سازند..

حجت الاسلام بندانی:  دعاکردن یکی از وظایف مسلمانان