حجت الاسلام قرهی: دشمن می خواهد مطالب حقه ی مهدویت بیان نشود+گزارش تصویری

کد خبر: 69225
آیت الله العظمی ادیب می فرمود: هرسالی که بیشتر و بیشتر و بیشتر، ایران برای امام زمان علیه السلام بیشتر آذین بندی شد به انواع مختلف، آن سال نزیک به ظهور است.

وارث: مراسم جشن نیمه شعبان با سخنرانی حجت الاسلام  روح الله قرهی و مداحی حاج محسن حیدر زاده در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد.

در ادامه متن سخنرانی حجت الاسلام روح الله قرهی را می خوانید:

حجت الاسلام قرهی

مصداق سازی در علائم ظهور

بعضی سوال می کنند که می شود بیان کرد که علائم ظهور محقق شده است یا خیر؟ بعضی ها جانب احتیاط را گرفته اند و بیان می کنند: اگر کسی می خواهد در باره ظهور سخن بگوید کلیت بحث را مطرح کند و درباره مصادیق ورود پیدا نکند چون ما بالجد نمی دانیم که مصداقش در این زمینه زید است، عمر است و یا دیگری است. لذا می گویند تببین به این مطلب ضرر می زند و حتی بیان کردن اینکه ظهور نزدیک است ضرر می زند.


اخبار درباره امام زمان(عج) در کتب اهل سنت

یکی از کتاب های دیگر از اهل جماعت و سند که از آن به عنوان مصداق و نمونه برایتان عرض می کنم که وجود مقدس آقاجانمان از دیدگاه اهل سنت چگونه است. کتاب "البیان فی اخبار صاحب الزمان" که از فندی شافعی است. در مقدمه ی او در این کتاب در اخباری که از صاحب الزمان علیه السلام بیان می شود گفته شده: «من اجتناب کردم که از طریق شیعه روایاتی بیان کنم بلکه از کتب خودمان اهل سنت است. طبعا قرآن و سنت راه را می گشاید اما بالاتر از اینها این ولایت است که آنها را معنا می دهد. یکی از کسانی که در ولایت او باید تمسک جست وجود مقدس حضرت مهدی صلوات الله و سلامه علیه است». بعد با ذکر دلایل و مستنداتی می گوید: «زنده بودن او را من متعحبم که چطور بعضی از ما قبول نداریم. قرآن مگر درباره خضر و عیسی مطلب نداریم؟ مگر روایاتی نداریم که بیان کرده آنها زنده هستند؟»


همچنین در کتاب های دیگر از اهل سنت مطالب دیگری درباره امام زمان علیه السلام بیان شده که اگر بخواهیم الان بگوییم به مطلب اصلی نمی رسیم. همچنین سیوطی نویسنده برجسته اهل سنت تالیف مستقلی دارد به نام "ألعُرْفُ الوَرْدی فی أخْبار المَهْدی"؛ در آنجا صدها روایات آورده و حدیث ها را از نظر سندی بررسی می کند از دیدگاه خود اهل سنت و از رُوات آنها نقل می کند و می گوید چه کسانی گفته اند این حدیث غلط است به صورت مفصل و می گوید: امام زمان علیه السلام زنده است و به دنیا آمده و الان هم در حیات است.


پس حیات و ولادت آن حضرت من عندنا و عند اهل سنت محقق شده و گرچه بعضی از اهل سنت معتقدند می آید منتهی اعتقادشان این است که هنوز به دنیا نیامده و زنده نیست حتی وهابیت خبیث هم نتوانستند انکار کنند. اما باور هم هه این است که امام زمان علیه السلام از آل الله است و اوست که جهان را دگرگون می گند، عدالت در جهان بوجود بیاورد. اوست که می تواند آنچه که دنیا منتظرش است، دنیای با آرامش، با متانت، دنیای خوبی ها، جنت الصغری و بهشت کوچک بوجود بیاورد. دنیای حسنه را آقاجان بوجود می آورد. الان دنیای پلشتی هاست، دنیایی که یک عده ثروت اندوزی می کنند در حالی که اکثریت عالم در فقر هستند.


دشمن می خواهد حرفی از امام زمان(عج) زده نشود

بعضی مع الاسف، مع الاسف، مع الاسف سوء استفاده می کنند و همه چیز را به علائم محقق شده وصل می کنند و همه چیز را به ظهور وصل می کنند، باید در مقابل آنها ایستاد اما اگر هم بگوییم محقق نشده، یک نوع تنگ نظری و فرار از این است که می خواهیم آنها بوجود نیاید. بعضی ها در اوایل انقلاب می ترسیدند اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج بگویند از ترس اینکه اتهام حجتیه بودن به آنها بزنند. آمدند و اصل مساله را پاک کردند و کسی جرات نداشت درباره امام زمان علیه السلام حرف بزند، استعمار و انگلیس و صهیونیست ... هم همین را می خواهند که کسی درباره ظهور حرف نزند. ما عوض اینکه مساله را حل کنیم صورت مساله را پاک می کنیم.


بحث های علمی مهدویت را برای عموم ساده کنیم

اولا بحث را در جایگاه های علمی بررسی کنیم، در عموم هم بحث را ساده کنیم و در جاهای مختلف مساله را بحث کنیم، مساله مهدویت و ظهور. اگر عوض اینکار صورت مساله را پاک کنیم معلوم می شود چنته ی علمی ما خالی است و تحقیق نکرده ایم، محقق خوبی نیستیم.


اگر مصداق ها را عملیاتی می کردیم و بیان می کردیم اشکال پیش نمی آمد، از جمله این روایت يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه1؛ هیچ شک و شبهه ای در این حدیث نیست، سندا قوی است و هیچ احدی نمی تواند بیان کند ضعف دارد، از همه لحاظ حدیث عالی است و سندش ثقه است.


پیامبر صلی الله علیه و آله می فرماید: گروهی از شرق قيام ميكنند و زمينه را براي حركت جهاني مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم ميسازند. بزرگان و اعاظم مثل آیت الله العظمی مرعشی، آیت الله العظمی اصفهانی قبل از اینکه انقلابی بوجود بیاید پیش بینی کرده بودند که امام خمینی پیروز خواهد شد.


پس این روایت يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَ؛ محقق شد. از علائمش معلوم است اینکه خود امام خمینی رحمةالله علیه فرمودند: این انقلاب به دست امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می رسد. غیر از ایشان آیت الله مرعشی نجفی، آیت العظمی گلپایگانی، آیت الله ناصری اصفهانی، آیت الله اعظمی بهجت.


نفی کلی مصداق در علائم ظهور صحیح نیست

امام خمینی هنوز از دنیا نرفته که آیت الله بهاءالدینی فرمود: پرچم بر دوش سیدعلی امام المسلمین است. در حالی که هنوز در مخیله کسی وارد نشده. اگر کسی بگوید نه یعنی اینها را زیر سوال برده. نمی شود به طور کلی گفت: نه. بعضی ها مصداق بودن علائم ظهور را به طور کلی نفی می کنند به جای اینکه مساله را حل کنند. ما اعتقاد راسخ داریم که امام المسلمین ما نائب امام زمان علیه السلام هستند. من حاضرم علمی با آنها مناظره کنم، با نفی کلی آن اینها از بین می رود.


چون مثلا زید و عمر آمدند و گفتند آقای فلان شعیب بن صالح است! مصداق بیخودی آوردند! برای اینکه چنین نشود باید جلوی همه ی آنها و مصداق های دیگر را بگیریم؟!! همان موقع که آن سی دی آمد اول کسانی که مخالفت کردند در حوزه ما بودیم، می گفتند: چرا ارتماس بین حق و باطل کرده اند، بعضی مطالب حقه در سی دی بود و آنها مطالب باطل را هم کنارش آورده بودند، ما بگوییم مطالب حقه هم از بین برود؟!! این کاری است که دشمن به دنبالش است که مطالب حقه هم بیان نشود. خب باید درست کنیم اینم مهم است.


می دانیم بعضی از اولیای خدا لب به سخن نمی گشایند الا به صدق. اگر بخواهیم به طور کلی منع از مصداق آوری کنیم باید تمام مطالب اولیای خدا را هم زیر سوال ببریم. اولیای خدا اهل چرندبافی نیستند و آنچه می دانند محقق است را بیان می کنند ولاغیر؛ اینطور باید بحث کرد نه اینکه به خاطر سواستفاده عده ای، بقیه مصداق آوردن را هم منع کنیم. همان موقع باید سخن می گفتید که او شعیب بن صالح نیست! حتی بعضی ها هستند از روی غفلت و یا عناد لفظ "امام" را نمی آورند.


پاسخ به شبهه خرج کردن برای اعیاد مذهبی

همین چراغانی ها را بعضی فکر می کنند کار زیادی کردیم، در حالی که اینطور نیست و هیچ کاری نکرده ایم. آیت الله اصفهانی می گوید: در زمان طاغوت به مخیله ام گذشت خرج هایی که برای اهل بیت علهیم السلام می کنیم اضافه است به جای آن جهیزیه بدهیم؛ پروردگار عالم در قرآن فرمود: خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ2؛ در عالم مکاشفه یا خواب آقاجان را دیدند که فرمود: به اندازه ی یک انگشت که به دریا بزندی برای ما خرج نمی کنید! همه ی عالم مال ماست. بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌.


همه ی ما باید سردر خانه هایمان را چراغانی کنیم، چون اینها علم می شود ولو اینکه خودمان نخوریم و گرسنه باشیم، اینها پرچم اعتقادمان است یعنی امام زمان علیه السلام هست و ما هستیم، آنچه که وهابیت؛ بازوی یهود با آن مخالف است.


اتفاقا امسالی که بیان می شود وضع اقتصاد مردم خراب است باید بیشتر برای امام زمان علیه السلام خرج کرد اگر متوجه بودیم! دردا که متوجه نیستیم و خواب هستیم! هر سال که بیشتر فقر است باید بیشتر یاد امام زمان علیه السلام کرد. شما فکر میکنید که امام زمان علیه السلام که بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ هست زیر بار منت من و تو می رود! چندبرابر جبران می کند.


آذین بندی شهر؛ اعلام موجودیت تشیع

آیت الله العظمی ادیب می فرمود: هرسالی که بیشتر و بیشتر و بیشتر، ایران برای امام زمان علیه السلام بیشتر آذین بندی شد به انواع مختلف، آن سال نزیک به ظهور است. هر موقع آمادگی ما بیشتر شد از جان و دل بیشتر برای امام زمان علیه السلام خرج کردیم آن سال سال ظهور است.


یک بحث اعتقادی مفصل است و اهل جماعت هم می گویند و بحث استدلالی هم هست که همه ی امور را خدا به حجتش سپرده است وقتی خدا همه چیز را به حجتش سپرده حال ما می خواهیم این ولادت را به همه اعلام کنیم. اربعین و محرم و ... هم همینطور است. مثلا در اربعین از کربلا تا نجف پیاده می رویم؟ هدف این راهپیمایی چیست؟ ثواب دارد. همه ی این ثواب برای این است که شما موجودیت اسلام را اعلام کنی، وقتی عظمت و ابهت و جمعیت را می بینند دنیا به زانو در می آید. بزرگترین راهپیمایی دنیا اربعین است. صورت ظاهری اش عزاداری است اما یک مانور سیاسی باعظمت در اسلام ناب است؛ اظهار وجود است. دکتر جوزف فرانسوی فهمید ما هنوز نفهمیدیم.


جوزف فرانسوی بیش از 70 سال پیش نوشت: می دانید چرا شیعه در روز عاشورا و تاسوعا دسته بیرون می آورند و عزاداری میکنند؟ صورت ظاهری اش عزاست اما اعلام موجودیت تشیع است، آنها زیرک هستند. لذا هر کس به کشورشان وارد شود ببنید سیاه پوش هستند می پرسد" چه کسی از دنیا رفته؟ او که ازدنیا رفته 1400 سال پیش بوده؟ او. حسین بوده، حسین کیست؟ آن وقت جذب به تشیع می کنند.


همین چراغانی ها، جشن ها و خرج ها خیلی کم است اما نشاندهنده این است که منتظر، منتظر است و کسی که فقط ما او را داریم و همه ی عالم روزی باید به سمت تشیع بیایند از ما برآمد و بر عالم سیطره دارد اوست. یخرجنا یک معنایش این است.


امام باقر علیه السلام می فرماید: لا يظهر المهدي حتَّى يشمل الناس بالشام فتنة يطلبون المخرج منها فلا يجدونه ويکون قتل بين الکوفة والحيرة3؛ مهدي عليه السلام ظاهر نمي شود تا فتنه در شام فراگير مردم گردد ومردم راه خلاص وخروج از آن بطلبد وآنرا نمي يابند وقتل وکشتار در ميان کوفه رخ مي دهد.

در روایات نام چند شهر آمده، ری، قم، خراسان، مشرق و طالقان و غیره منظور ایران است نه فقط همان شهر. کوفه هم فقط شهر کوفه نیست به معنای عراق هم هست، شام یک قسمش سوریه است شامات اردن و مصر و غیره را شامل می شده. آیا این مطالب در روایت در حال حاضر اتفاق افتاده است یا خیر؟ در عراق فتنه شده یا نشده؟ خون ریخته شده یا نه؟ پس چطور می گویند مصداقی حرف نزنید؟



رمزگشایی از پرچم های سیاه

حضرت رسول اکرم صلَّى الله عليه وآله فرمود: يفتتل عند کنزکم ثلاثه کلّهم ابن خليفة ثمّ لا يصير إلى واحد منهم ثمّ تطلع الرايات السود من قبل المشرق فيقاتلونهم قتالاً لم يقاتله قوم. ثمّ ذکر شيئاً فقال: إذا رأيتموه فبايعوه ولو حبواً على الثلج فإنَّه خليفة الله المهدي4؛
در کنار گنجهاي شما سه تن از فرزندان خلفاء کارزار مي کنند وآن گنج به هيچ کدام نمي رسد سپس پرچمهاي سياه از جانب مشرق نمودار مي گردد. وبه گونه اي کارزار مي کنند که هيچ قومي نکرده باشند آنگاه حضرت چيزي ذکر کرد وفرمود: وچون او را(مهدي عليه السلام) ديدار کرديد با او بيعت کنيد واگر چه خود را بروي برف کشيدن باشند خويشتن را به او برسانيد که او خليفه خداي مهدي عليه السلام است.


دیدید داعش پرچم سیاه بلند کرد؟ چون می خواستند بگویند ما هستیم، اما این پرچم سیاه عمامه ی سیاه امامین انقلاب است. در جلسه اي که خود من حضور داشتم، بعد از تعيين آقاي منتظري به عنوان قائم مقام رهبري، آيت الله العظمي بهاءالديني گفتند که «يعني چه؟ اصلانمي شود»، همه فکر کردند به دليل حضور امام اين حرف ها از آيت الله العظمي بهاءالديني بيان مي شود ولي ايشان گفتند که نخير همه مي دانند که امام مي ميرد ولي ايشان يعني آقاي منتظري نيست. گفتند خوب پس چه کسي است؟ آيت الله العظمي بهاءالديني گفت: «همين که گفتم ايشان نيستند این انقلاب بعد از امیرالمومنین علیه السلام دست فرزندش آمده بعد از او هم باید دست فرزندش باشد».


لذا این سیاهی ها عمامه ی امامین انقلاب است که به صورت رمز بیان شده است.


حجت الاسلام قرهی

پی نوشت:


1- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ كنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.


2- سوره اعراف آیه 31.


3- عقد الدرر ص 51.


4- بحار ج 51 ص 83؛ وعقد الدرر ص 57.