فرياد اربعين، سكوت رسانه‌ها را خنثي كرد

کد خبر: 74424
راهپيمايي ميليوني زائران اباعبدالله در ميانه ماجراجويي‌هاي غربي - سعودي تجلي‌گاه يك‌صدايي امت مسلمان عليه استكبار جهاني شد.
وارث: راهپيمايي چند ده ميليوني اربعين امسال با امنيت كامل و باشكوه‌تر از سال‌هاي گذشته برگزار شد. اين حماسه همزمان شد با اقدامات ماجراجويانه رژيم‌سعودي در منطقه، از عراق و سوريه گرفته تا لبنان. در اين بين اما حضور دوستداران امام حسين و اهل بيت (ع) در بزرگترين حركت معنوي جهان از همه كشورهاي اسلامي و همه اقشار در حالي رودهاي خروشان را به درياي حقيقت پيوند زدند كه نداي حسين حسين يك‌بار ديگر بر زبان و صفحات تاريخ نقش بست. بايكوت خبري از سوي رسانه‌هاي جهاني بر حركت اربعين حسيني نه‌تنها از ارزش‌هاي والاي اين مراسم نكاسته است، بلكه نشان از سوگيري خاص و گزينشي عمل كردن رسانه‌هاي مدعي آزادي بيان و اطلاع‌رساني دارد.

وجب‌به‌وجب كربلا مملو از حضور مردان و زناني شد كه خستگي را خسته كرده‌اند و از علم‌ها، پيشاني‌بندها و پرچم‌هاي دستشان مي‌توان عشق نهفته در سينه‌هايشان را درك كرد. اينجا رنگ و نژاد، قوم و قبيله و مذهب معنايي ندارد و همه و همه حول محور كربلا و اربعين به يك‌سو در حركتند و حسين(ع) چراغ راه و سفينه نجاتشان شده است. پنج‌شنبه و جمعه اوج حضور مشتاقان حسيني بود. شور حسيني شمار شركت‌كنندگان در گردهمايي اربعين را در دو هفته منتهي به اربعين به چند ده ميليون نفر از ايران و عراق و ساير كشور اسلامي و غير اسلامي رساند.

جمعيت روزافزون

سال به سال بر تعداد شركت‌كنندگان اين حماسه افزوده مي‌شود. شمار افراد وارد شده به كربلا امسال نزديك به ۱۷ميليون نفر گزارش شده است. بر اساس برخي منابع ديگر شمار راهپيمايان به سمت كربلا ۲۰ ميليون نفر هم اعلام شده است.

هرچند تاكنون شمار دقيق زائران حسيني به ميزان آمار اعلام نشده است، اما شركت‌كنندگان در اين گردهمايي از افزيش آمارها خبر مي‌دهند. اين در حالي است كه بسياري از رسانه‌هاي غربي با بايكوت خبري اين واقعه عظيم سعي در پنهان كردن آن داشتند، اما مگر مي‌شود «حماسه» را پنهان كرد؟!

گعده پيتزا آري، حماسه اربعين خير !

بسياري از رسانه‌هاي خبري و اطلاع‌رساني كه مدعي پوشش خبري وقايع جهان در كسري از ثانيه هستند با سكوت و بايكوت خبري، از كنار گردهمايي ميليوني دوستداران حسين (ع) گذشتند. اين رسانه‌هاي مدعي حرفه‌اي بودن يك برنامه غذايي همانند جشنواره پيتزا را از جنبه‌هاي گوناگون در شبكه‌هاي مختلف تحت پوشش قرار مي‌دهند، ولي در در برابر عظمت اربعين با سكوت خبري، دشمني خود را با اين واقعه تاريخي و جاري و مورد توجه جدي مردم، چندين سال است كه نشان مي‌دهند.

۲ميليون و ۳۰۰ هزار زائر ايراني مهمان اربعين

جاذبه معنوي حسين (ع) و اهل‌بيت پس از هزار و ۴۰۰ سال باز هم بر دل و زبان عاشقان حسين جاري و ساري است و هر سال بر مشتاقان و دوستدارانش افزوده مي‌شود.

در اين ميان دسته‌هاي عزاداري از جاي‌جاي كشور آماده پياده‌روي در اين گردهمايي جهاني مي‌شوند. دوستداران حسين (ع) و اهل بيت دو، سه هفته مانده به روز اربعين بار سفر مي‌بندند و با خانواده و گروه‌هاي كوچك به ديار آشنا سفر مي‌كنند تا حاجت خود را از امام حسين‌(ع) طلب كنند. بر اين اساس شركت‌كنندگان در اربعين در سال‌هاي ۸۹ تا ۹۵ از ۴۰ هزار نفر به ۲‌ميليون و ۳۰۰ هزار نفر رسيد كه نشان‌دهنده افزايش ۵۵ برابري زائران در مدت شش سال است.

در اين ميان، همچون سنوات گذشته، اقدامات شهرداري تهران در مراسم اربعين ذيل ستاد اربعين كشور انجام شد و مسئوليت كميته خدمات شهري بر عهده اين سازمان قرار داشت. بر همين اساس، مديريت شهري اقدامات مربوط به اربعين ۹۶ را با تأكيد بر حفظ ايمني مرزها با حضور آتش‌نشانان، نظافت محيط با حضور نيروهاي پاكبان و سلامت شهروندان با حضور پرسنل شركت شهر سالم به انجام رساند.

خدمات‌دهي مواكب در مرز چذابه تا ۲۵ ماه صفر

سرهنگ نادر رحماني، رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك راهور ناجا در مورد آخرين وضعيت جوي و ترافيكي محورهاي مواصلاتي كشور به‌خصوص مرزهاي سه‌گانه مهران، چذابه و شلمچه اظهار داشت: طي اين يكي، دو روز بار بازگشت زائران راهپيمايي اربعين حسيني در مسير مهران به ايلام در محور صالح‌آباد نيمه‌سنگين است.

علي آقايي، نماينده ستاد عتبات عاليات در مرز چذابه هم گفت: علاوه بر فراهم كردن شرايط اسكان زائران در مرز چذابه در شهرهاي سوسنگرد و حميديه نيز اماكني را براي اسكان كليه زائراني كه شبانه برمي‌گردند، فراهم شده است. وي عنوان كرد: بالغ بر شش موكب تا ۲۱ صفر و در مجموع ۲۱ موكب تا ۲۵ صفر خدمات ارائه خواهند داد.

عاشوراييان جا مانده، بوي حسين را از حرم عبدالعظيم(ع) جست‌وجو كردند

مراسم پنجمين سال پياده‌روي جاماندگان از كربلاي حسيني در تهران از مسيرهاي سه‌گانه به سمت حرم حضرت عبدالعظيم(ع) در شهر ري برگزار شد. عاشوراييان و عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) همزمان با اربعين حسيني مسير ۱۷ كيلومتري ميدان امام حسين‌(ع) تا حرم حضرت عبدالعظيم را با پاي پياده طي كردند تا از ثواب گردهمايي اربعين جا نمانند.

منبع: روزنامه جوان