حضرت زهرا(س) بالا ترین درجه خلقت در عالم است

کد خبر: 76985
این انسان و این موجود که در بالاترین درجه خلقت قرار دارد، خروجی فاطمیه این را می خواهد به ما نشان دهد و بفهماند که کسی با این جایگاه در عالم ارزش این را دارد که خود را برای علی بن ابی طلب علیه السلام هزینه کند.

وارث: مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام صراف و مداحی حاج میثم مطیعی در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد .


در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام صراف را میخوانید:

حصرت زهرا(س) بالا ترین درجه خلقت در عالم


حضرت زهرا(س) ولیة العظما

وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله در عالم ولیة العظما است. و کسی که به اذن الهی در این جایگاه قرار می گیرد، یعنی صاحب ولایت کلیه مطلقه الهی است، یعنی او هم صاحب ولایت تشریعی و هم تکوینی است. لازمه داشتن این ولایت که بعضی از اهل معرفت تعبیر به ولایت معنوی دارند. لازمه داشتن این ولایت، علم و عصمت است.
در باب عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها و علم ایشان، باید گفت؛ اگر فاطمه زهرا سلام الله علیها ولیة العظما، عصمت الله است به تعبیرحضرت صادق علیه السلام صدرالله الاعظم است و بنا به روایتی گل سر سبد عالم هستی است، این انسان و این موجود که در بالاترین درجه خلقت قرار دارد، خروجی فاطمیه این را می خواهد به ما نشان دهد و بفهماند که کسی با این جایگاه در عالم ارزش این را دارد که خود را برای علی بن ابی طلب علیه السلام هزینه کند. جایگاه امیرالمومنین علیه السلام جایگاه ولی الله الاعظم و تعیین جایگاه امام یکی ازمهم ترین مباحث امام شناسی است و اساسا جرقه شروع این انقلاب، یعنی تضعیف و تحریف و ضربه به پیکره امامت علی بن ابی طالب علیه السلام و اولاد ایشان، در سیاه ترین لحظه تاریخ در کودتای سقیفه اتفاق افتاد و از آن روز مسیر امامت امیرالمومنین علیه السلام تا 25 سال به بیراهه کشیده شد. بعد از 25 سال که امام علی علیه السلام در جایگاه خلافت مسلمین قرار گرفتند، رد پای کلام مولا در طول تاریخ نسبت به این بی رغبتی و بی اهمیتی قابل مشاهده است.

امام، امام به دنیا می آید

بعد از 25 سال که مولا را در این جایگاه قرار دادند، حضرت به عمار فرمودند: عمار به تمام مقدسات عالم قسم این جایگاهی که امروز مردم با زور بر عهده من گذاشتند، از آب دهان شتر برای من بی ارزش تر است. 
من علی بودم و علی خواهم ماند، چون جایگاه امام با وجود و عدم وجود مردم دچار فراز و نشیب نمی شود. امام، امام به دنیا می آید، امام زندگی می کند و امام از دنیا می رود. 
امیرالمومنین علیه السلام همیشه امام است، چه آن روزی که به عنوان خلیفه مسلمین رسما در جایگاهشان قرار گرفتند، چه آن 25 سالی که نبودند. چون شان که در این جایگاه قرار می گیرد، توسط خداوند تعالی در عالم تعیین می شود و هیچ احد الناسی در عالم تاثیر مستقیم ندارد؛ لذا شما نگاه کنید در همان روز غدیر بعد از خواندن خطبه غدیریه، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: این بار از دوش من ساقط شد، چون تکلیف عجیبی بود. 

در جریان غدیر، گفته شده 90 هزار نفر، سه روز تمام در آن بیابان بی آب و علف، به امر خدا ماندند و با علی بن ابی طالب بیعت کردند، یا رسول الله گفتی، دست علی را هم بالا بردی، آنهایی که کور بودند و ندیدند چه کسی، دست چه کسی را بالا برده است هم با گوش هایشان شنیدند که پیغمبر(ص)، دست علی(ع) را بالا بردند. دست علی را بالا بردند که اگر کسی هم کر بود، ببیند که پیامبر(ص) با دست خودشان دست علی (ع) را بالا می برند. 
گفتند همه بیایند و به امام علی علیه السلام دست دهند و به این شکل بیعت کنند که اگر کسی ادعا کرد من کور بودم، کر بودم نه دیدم و نه شنیدم و نتوانستم تشخص دهم چه کسی در مقام امامت قرار می گیرد، بگویم همان آدمی که شما را جلو بردند و دستتان را در دستش گذاشتند. حتی زنانی که در مناسک حج شرکت کرده بودند به امر خدا دستور داده شد حضرت دستش را در آب بگذارد، زنان هم دستشان را در آب بگذارند و آن ها نیز بیعت کنند و حجت بر آنها تمام شود.
رسول الله می فرمایند: من هیچ دخل و تصرفی در قرار دادن علی بن ابی طالب در این جایگاه نداشتم . این امر خداوند بود. 

با این وجود بعضی ها انکار کردند. این امت، امت حضرت موسی و ابراهیم و عیسی نیست، امت اسلامی هستند که 23 سال زیر نظر پیامبر اکرم(ص) و اسلام، تربیت شدند اما نسبت به همان رسومات جاهلی خود عمل می کنند. 
اهل شیعه می گویند بعد از نزول آیه تطهیر 9 ماه و هر روز 5 وعده پیامبر(ٌص) پشت در خانه حضرت زهرا(س) می آمدند و می گفتند ایین آیه در شان دخترم فاطمه زهرا و اهل بیت ایشان است. این هم نه از روی ذوق بلکه تکلیف الهی بوده است و باید انجام می شد. 
دشمن میدانست این خانه، چه خانه ای است، میدانستند پیامبر اکر م(ص) گفته اند بدون طهارت پا در این خانه نگذارید. میدانستند ملائکه، اسرافیل و جبرئیل و ...، هیچ کدام بدون اذن اجازه ورود به این خانه را ندارد. 
در طول این 14 قرن هیچ امتی در هیچ عصر و زمانی به اندازه این جماعت و مردمی که بر پا کننده کودتا بودند و در مقابل امیر المومنین علیه السلام زاویه گرفتند، علی علیه السلام و فاطمه سلام الله را نمی شناختند. 
اگر بحث ابعاد شخصیت امیرالمومنین(ع) باشد اهل سقیفه در رتبه اول قراردارند اما حاضر نشدند زیر بار ولایت حضرت بروند.
در دورانی که معاویه بر مسند بود گفتن کلمه غدیر جرم بوده  است . چه برسد بخواهد از غدیر حرف بزند و آن را تعریف کند. 

آن ها می گفتند منکر غدیر نیستیم، ولی حق ندارید از غدیر حرف بزنید. تا اوایل قرن دوم با شخصیت امیر المومنین کاری در تاریخ کرده بودند که تا اوایل قرن دوم منفورترین شخصیت عالم امیرالمومنین علیه السلام بوده اند.

ذکر امیرالمومنین علیه السلام زینت مجالس 

کار به جایی رسیده بود که بعضی ها از گفتن نام علی بی اختیار کفاره می دادند، آن کسی که این جو را از بین برد امام صادق علیه السلام بود.
در اول هر جلسه از درس خود می گفتند: نام علی علیه السلام عبادت است. ذکر امیرالمومنین علیه السلام زینت مجالس است. انقدر گفتند تا جو را عوض کردند. 
اما جماعتی که در غدیر بودند، بدون واسطه مستقیما از زبان پیامبر اکرم(ص) ولایت علی علیه السلام را شنیدند و به تمام ابعاد شخصیتی امام علی علیه السلام آشنا بودند. 
فدک چیز عجیبی است، در طول تاریخ انقدر دست به دست شده است، اما نکته اینجا است که در این 4 سال و 9 ماه که که حضرت علی علیه السلام در جایگاه خلافت قرار گرفتند یک مرتبه بحث فدک را مطالبه نکردند. وقتی حضرت بر منبر رفتند همه نظرشان این بود که اولین کار اجرایی امیرالمومنین علیه السلام برگزداندن فدک حضرت زهرا سلام الله علیها است.  اما این مار را نکردند.
 هیچ کدام از اهل بیت علیهم السلام بعد از اینکه سر کار آمدند صحبت از فدک نکردند، موضع نگرفتند که فدک را به ما برگردانید. 
دلیل این چیست؟ چرا قبر حضرت زهرا سلام الله علیها مخفی است؟ این ها سوالاتی است که شیعه باید به دنبال آن باشد.
یکی از دلایلی که بحث کودتای سقفیه هنوز باز است مخفی بودن قبر حضرت زهرا سلام الله علیها است. 

 

حصرت زهرا(س) بالا ترین درجه خلقت در عالم