موضوع ظهور منجی در ادیان الهی و غیر الهی بیان شده است

کد خبر: 91284
حجت الاسلام رفیعی گفت: موضوع ظهور منجی بشریت فقط اختصاص به شیعیان ندارد بلکه این مهم در اصول دینی خیلی از ادیان الهی و غیر الهی بیان شده است، ولی هرکدام از منظر خودشان به ظهور منجی ایمان دارند.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» شامگاه(۳۱ فروردین)در ویژه برنامه شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) که بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور گسترده زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) در دعایی می‌فرمایند که «بار خدایا من وارث چشم و گوش نشوم» به این معنا که خدایا تا آخرین لحظه عمرم چشم و گوشم کار کند و نابینا و کر نشود، دعاهای رسول الله(ص) و دیگر اهل بیت(ع) دارای مضامین عالی است و برای تفسیر و تدبر در آن‌ باید ساعت‌ها بحث کرد.

 

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: موضوع ظهور منجی بشریت فقط اختصاص به شیعیان ندارد بلکه این مهم در اصول دینی خیلی از ادیان الهی و غیر الهی بیان شده است، ولی هرکدام از منظر خودشان به ظهور منجی ایمان دارند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: به گفته بسیاری از دانشمندان به ویژه مسلمانان اعم از شیعه و سنی ظهور منجی بشریت به ویژه صاحب العصر و الزمان(عج) قابل انکار نیست، گرچه در موضوع تولد ایشان بین فرقه و مذاهب اسلامی اختلاف نظر است ولی در مورد اصل ظهور هرگز انکاری وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ظهور منجی عالم بشریت یک ایمان بین المللی است و در کتاب‌های ادیان بودایی و زرتشتی نیز به ظهور یک شخص به عنوان منجی اشاره شده است، گفت: امام زمان(عج) در نامه به علی بن محمد ثمری آخرین جانشین خاص خود پیش از دوران غیبت کبری فرمودند هر کس ادعای ملاقات با من را داشت، باید تکذیب شود.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امکان ملاقات با ادعای ملاقات فرق دارد، خاطرنشان کرد: علمای بزرگی چون سید بحرالعلوم و مقدس اردبیلی با امام زمان(عج) ارتباط داشتند، ولی برای این کار دفتر و مکانی باز نکرده بودند لذا اگر امروز کسی خود را همسر امام زمان(عج) معرفی کند یا بگوید امام عصر(عج) به خانه ما رفت و آمد می کند، چنین ادعایی دروغ محض است.

حجت الاسلام رفیعی در مورد شاخصه‌های خانواده مهدوی ابراز کرد: خانواده مهدوی به جای آنکه به دنبال علائم ظهور باشد، پیوسته سعی دارد معنویت را در خود رشد ‌دهد، خانواده مهدوی در دینداری و اعتقادات خویش ثابت قدم بوده و باشنیدن شبهات دست از اعتقادات خویش بر نمی‎دارد.

وی با تاکید بر اینکه علائم ظهور نیز یکی از آسیب‌های وارد شده به مهدویت به شمار می‌آید، افزود: علائم ظهور یک سلسله اتفاق و حوادثی است که به صورت طبیعی رخ می‌دهد و پنج مورد آن حتمی و بقیه غیر حتمی هستند.

 

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.