آیت‌ الله العظمی سبحانی: زمانی حضرت مهدی(عج) ظهور می کنند که عقل ها کامل شده باشد

کد خبر: 91292
مرجع تقلید تشیع گفت: زمانی ایشان ظهور می کنند که عقل ها کامل شده باشد، تا همه لبیک بگویند و همه باید انتظار فرج را در راس اعمالشان قرار دهند.
وارث

 آیت الله العظمی «جعفر سبحانی» امروز (یکشنبه 1 اردیبهشت) در جمع زائران مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: قرآن کریم می فرماید که در تورات و زبور نوشتیم که همه زمین را روزگاری صالحان اداره می کنند، وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.

مرجع تقلید جهان تشیع عنوان داشت: اگر امروز می بینیم که جامعه دچار آلودگی و فساد شده است، این دائمی نخواهد بود و آینده روشنی در پیش است و فاسدان رفته و صالحان روزی این زمین را وارث می ‌شوند.

وی گفت: تاکنون زمین چنین شرایطی را تجربه نکرده و این هدف عالی هنوز محقق نشده و خدای متعال این هدف را برای زمانی خاص قرار داده است.

آیت الله العظمی سبحانی گفت: دین پیامبر(ص) دین خاتم و برای همه بشریت تا آخرالزمان است و این دین با ظهور حضرت مهدی موعود(عج) به هدف نهایی خود می رسد.

این مرجع تقلید گفت: حضرت مهدی(عج) برای این امر مهم ذخیره شده اند و خداوند ایشان را برای چنین روزی ایشان را آفریده اند که این موضوع مهمی است و باید مورد توجه باشد.

پاسخ به یک شبهه

وی با اشاره به مطرح کردن سئوال و شبهه ای با این مضمون که آیا امکان دارد رهبر و هادی باشد ولی در میان جمعیت نباشد؟ گفت: در پاسخ به این افراد باید گفت، اگر جمعیت قابل باشند، رهبر هم ظاهر است ولی اگر قابل نباشد، باید محفوظ بماند برای روزی که این قابلیت در بشر به وجود بیاید.

آیت الله العظمی سبحانی گفت: خداوند بر روی زمین دو نوع حجت دارد که گاهی ظاهر و گاهی غایب هستند، اگر جامعه بتواند حضور حجت را تحمل کند او ظهور می‌ کند.

وی عنوان داشت: در روایات مربوط به شرایط ظهور آمده مردم باید برای ظهور به حد کمال برسند و تا زمانی که جامعه به این درجه و جایگاه نرسد، ظهور صورت نمی گیرد.

این مرجع تقلید گفت: زمانی ایشان ظهور می کنند که عقل ها کامل شده باشد، تا همه لبیک بگویند و همه باید انتظار فرج را در راس اعمالشان قرار دهند.

آیت الله العظمی سبحانی با بیان اینکه باید همگان به فکر یکدیگر باشند گفت: نباید شرایط جامعه به صورتی باشد که ملت در سخترین شرایط زندگی کنند، مثلا امروزه چند استان درگیر سیل هستند و می ‌بینیم دشمنان مانع از ورود کمک های بین المللی به ایران می‌ شوند.

وی گفت: امروز جوانان زیادی از استان های مختلف برای کمک به هموطنان سیل‌زده حرکت کردند و این نشان از کامل شدن عقل آنان است و باید تاکید کرد که امروزه مغناطیس معنوی میان منتظران حضرت مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران وجود دارد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.