حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی: 

نهضت قرآنی در کشور راه‌اندازی شود/راهپیمایی روز قدس مصداق عمل صالح است

کد خبر: 92376
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر لزوم راه‌اندازی یک نهضت قرآنی برای ترویج فرهنگ نورانی وحی، گفت: دانشجویان در کنار تحصیل سایر علوم از معرفت نسبت به قرآن غافل نشوند، نیاز است در جامعه اسلامی یک رشته قرآن‌شناسی در کنار رشته‌های دانشگاهی ایجاد شود.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» سحرگاه چهارشنبه، ۸ خرداد به مناسبت مراسم احیاء شب‌های قدر در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: قرآن مجید در شب قدر نازل شده است و این نشان از عظمت آن دارد.

 

مفسر قرآن کریم و رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: قرآن کریم علمی بی‌انتها است که می‌توان از آن هزاران علم را به دست آورد بر همین اساس حتی باسوادترین اشخاص هم باید در برابر آن، شاگردی را در پیش بگیرند، با این وجود مومنان حقیقی همواره تلاش دارند که درباره قرآن معرفت کسب کنند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره احترام به والدین، تصریح کرد:‌ وظیفه فرزندان احسان به والدین است به ویژه هنگامی که آنها پیر می‌شوند، در کشور اسلامی مومنان حقیقی والدین خود را به خانه سالمندان نمی‌سپارند زیرا آنها باید نزد فرزندان خود زندگی کرده و پیر شوند، بنابراین حتی وجود خانه سالمندان در جامعه اسلامی بسیار تامل‌برانگیز است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد:‌ وظیفه مومنان حقیقی تدبر در آیات قرآن است و جای تاسف دارد که آگاهی و معرفت ما نسبت به مفاهیم قرآنی و رمز و رازهای آن کم باشد. برای کسب معرفت نسبت به قرآن مجید باید یک نهضت قرآنی بزرگ در کشور راه‌اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه شب‌های قدر بهترین زمان برای متصل شدن انسان به قرآن است، خطاب به دانشجویان ابراز کرد:‌ در کنار تحصیل سایر علوم از معرفت نسبت به قرآن غافل نشوید، برای جامعه مسلمان نیاز است که یک رشته قرآن‌شناسی در کنار سایر رشته‌های دانشگاهی وجود داشته باشد.

 

مفسر قرآن کریم افزود: در قرآن کریم درباره همه رشته‌های علمی اعم از بهداشت، صنعت، حقوق، امنیت و سایر موارد سخن و نکته وجود دارد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قرآن مجید به صالحان سلام و درود می‌فرستد، گفت: ما باید نسبت به اعمال صالح آگاهی و شناخت داشته باشیم، از جمله اعمال صالح نزد خداوند آن عملی است که سبب غضب دشمن شود بر همین اساس راهپیمایی روز قدس یک عمل صالح است که سبب ناخشنودی دشمنان اسلام است سعی کنیم آن را باشکوه برگزار کنیم.

 

وی تاکید کرد:‌ امروز پیشرفت قدرت علمی و نظامی ایران در زمینه موشک و صنعت سبب ناخشنودی و غضب دشمنان شده است، بر اساس آیات قرآن کریم ما باید چنین پیشرفت‌هایی را در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش و رشد دهیم و با ایجاد تمدن اسلامی قوی زمینه ظهور مولای خود صاحب‌الزمان(عج) را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان با ابزار تاسف از کم توجهی به قرآن کریم، خاطرنشان کرد:‌ برای تربیت افرادی با اعمال صالح باید قرائت، حفظ و به ویژه تدبر در قرآن کریم افزایش یابد، چراکه بر اساس آیات قرآن کریم تنها صالحان یاران امام عصر(عج) می شوند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.