زمانی تبلیغ موثر است که مبتنی بر دغدغههای مردم باشد
حجت الاسلام علیاصغر سهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، در جلسه معارفه حجج اسلام خالقی و کریمی به عنوان سرپرست ادارات تبلیغات اسلامی دماوند و پردیس، درباره انجام کارهای بزرگ و شرکت دادن مردم در آن کارها، گفت: امروز روز کارهای بزرگ است و کارهای جزئی مقدور به محدودیتهای یک شهر، یک مسجد و اداره، دیگر آن جواب قبلی را نمیدهد. ضمن اینکه باید اجزاء نهادهای فرهنگی بازسازی، همافزا و توانمند شوند؛ ولی تا این پیوستگی، وحدت و اتحاد را نداشته باشیم، کارهای بزرگ از ما برنخواهد آمد.
وی افزود: در حال حاضر کارهای بزرگ دیده میشوند و مردم نیز این انگیزه را پیدا میکنند که در آن کارها شرکت کنند، از طرفی آن قدر ما را جز جز و قطعه قطعه کردهاند که هر کدام به تنهایی قادر به انجام کارهای بزرگ نیستیم. به عنوان مثال امروز یک برنامه تلویزیونی چنین قدرتی را دارد که این انگیزه را در مردم به وجود آورد و حتی چند ماه بعد از سیل میلیاردها کمک مالی برای کمک به مردم سیلزده جمعآوری کند.
حجتالاسلام سهرابی بیان داشت: مردم دوست دارند خودشان را در یک کار بزرگ ببینند، در یک همایش ملی، که با هم یک بار بزرگ را بر میدارند. این ذائقه و این زمینه امروز در بین مردم دیده میشود. اگر کارها به خوبی و مردمی طراحی شود، برای آنها جاذبه داشته باشد، میشود مردم را به پای صحنه عمل آورد.
وی درباره فعالیت تبلیغی در شهرستان ادامه داد: باید زمینه برای کارهای بزرگ در شهرستان به وجود بیاید. کارهای بزرگی که در متن زندگی مردم قرار دارد و امید است که ادارات ما در شهرستانها با تعاملی که با سایر ادارات دارند، بتوانند با طراحی چنین کارهایی، مردم را به پای صحنه عملیات بیاورند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: البته کار بزرگ به این معنا نیست که اصطلاحاً سر و صدای بیشتری انجام شود. انجام شعائر و برپایی جشنهای خیابانی برای جلب توجه مردم به پیام ما خیلی خوب است و باید انجام شود ولی ما کاری را بزرگ میدانیم و دارای گستره اثرگذاری به حساب میآوریم که این کار دغدغه مردم شود و در متن زندگی آن ها قرار بگیرد.
در پایان این مراسم حجج اسلام خالقی و کریمی به عنوان سرپرستان جدید ادارات تبلیغات اسلامی دماوند و پردیس معرفی شدند.
افزودن دیدگاه جدید