افتتاح استراحتگاه های قرآنی برای زائران اربعین حسینی(ع)

کد خبر: 95429
مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی از آمادگی برای افتتاح ۲۵۰ استراحتگاه در مسیر زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد.
وارث

مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی(علیه السلام) اعلام کرد: این مرکز برای راه اندازی طرح استراحتگاه قرآنی زائران حسینی به منظور آموزش تلاوت سوره فاتحه، سوره های کوچک و نماز در طول مراسم اربعین که در 12 استان عراقی برگزار می شود، آماده است.

این مرکز گزارش داد: این طرح با همکاری اتحادیه ها و تجمع های قرآنی و موسسه های دیگر در عراق برگزار می شود. این مرکز 11 استراحتگاه قرآنی را در آستان مطهر علوی و اطراف آن و جاده منتهی به مکان های حرکت زائران اربعین افتتاح کرده است.

 

«جاسم النجفی» مسئول این مرکز گفت:  هشتمین دوره طرح قرآنی در مراسم اربعین در استان های عراق به ویژه نجف اشرف آغاز شده است. تعداد استراحتگاه ها در هشتمین دوره قرآنی به بیش از 250 استراحتگاه در 12 استان عراق می رسد که در شهرها، استان ها، روستاهایی که در مسیر زائران کربلای معلی قرار دارد، مستقر هستند.

وی افزود: این طرح از ابتدای صفر در استان بصره آغاز شده است. مرکز قرآن کریم آمادگی لازم را برای برپایی این ایستگاه ها به منظور خدمت رسانی به زائران دارد.

این مسئول عراقی گفت: این طرح با هدف ارایه خدمات علمی و آموزش سودمند به زائران حسینی(ع) و ارایه خدمات دیگر که آستان مطهر علوی ارایه خواهد داد، برگزار می شود.

منبع:شبیتان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.