حجت الاسلام سعیدیان: روضه حضرت سید الشهدا(ع) عادت و عادی نمی شود!

کد خبر: 24327
مراسم عزاداری شب بیست و پنجم ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان و مداحی حاج روح الله بهمنی و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام در هیئت عشاق العباس علیه السلام برگزار شد.

وارث: مراسم عزاداری شب بیست و پنجم ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان و مداحی حاج روح الله بهمنی و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام در هیئت عشاق العباس علیه السلام برگزار شد.


در ادامه متن سخنان حجت الاسلام سعیدیدان را می خوانید:

همان طور که بزرگان دین فرموده اند راه رسیدن به مقامات با سرعت از روضه های سیدالشهدا علیه‌السلام است. از آیت الله بهاءالدینی پرسیدند: راه سالک برای رسیدن به مقامات چیست؟ فرمودند: تنها راه وصل و رسیدن به خداوند روضه اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است. مرحوم شیخ طوسی می فرمودند: جایی تمام حجاب ها برداشته می شود و خداوند مستقیم به بنده هایش نظر می کند که آنجا روضه امام حسین علیه‌السلام است. جایگاهی که محل نظر انداختن سیدالشهدا علیه‌السلام به ماست می توانیم بگوییم امام حسین علیه‌السلام از عرش به چند جا نگاه می کند، یکی قتلگاه خودش و دوم به حرم و بارگاه خودش و دیگری در جایی که شیعیان اهل بیت علیه‌السلام برای روضه خوانی حضرت تجمع می کنند و می گریند.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: وقتی جمع می شوید و برای جدم امام حسین علیه‌السلام می گریید، روح مادر ما فاطمه زهرا سلام‌الله علیها بالای سرتان به پرواز در می آید و مادر همراه با شما شروع به گریستن می کند. نگاه های مقدس متعدد که همه برای یک هدف می تابد که ما به این درجات والا و مقامات برسیم، ضربه آنجاست که در روضه و جلسات بشینیم و وسیله صعودش نکنیم و در قیامت امام حسین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها به ما می گویند: شما بزرگترین عامل قرب و وصل را داشتید و به هیچ جایی نرسیدید و در آن منجلاب فساد دست و پا زدید؟ نگاه حضرت زهرا سلام‌الله علیها شامل حالتان شود و باز به مقامات نرسید ضربه می خورید.

درقیامت عده ای حسرت می خورند، به امام صادق علیه‌السلام می گویند: ما نسبت به جبرالله کوتاهی کردیم، این جبرالله چیست؟ می فرمایند: آن گروه شیعیان ما هستند و آن هایی که حسرت می خورند همان شیعیانند و به این حسرت می خورند که می گویند: علی ابن ابی طالب علیه‌السلام را داشتیم و به جایی نرسیدیم. هیئت و روضه و حب اهل بیت علیه‌السلام باید وسیله ای برای صعودمان باشد.

هر سال محرم به محرم خود را بسنجیم که آیا از سال گذشته تا امسال صعودی داشتم یا خیر! یا در حال درجا زدنم و نزول؟! هیئت آمدن و در روضه شرکت کردن را به عنوان هدف نگاه نکنیم بلکه وسیله ای است برای قرب الهی، ما به روضه نیامدیم که صرفاً روضه رفته باشیم ما به روضه می آییم تا به امام حسین علیه‌السلام وصل شویم و به خداوند نزدیک شویم و نور شویم.

پیامبر اکرم صلي‌الله عليه وآله که هنوز حضرت به شهادت نرسیدند برای او می گریست. تمام معصومین و انبیا برای حضرت می گریستند. روضه حضرت سید الشهدا علیه السلام عادت نمی شود و عادی نمی شود اگر برای کسی عادی شده است و بی تأثیر عیبش را پیدا کند.

در ادامه این مراسم؛ حاج روح الله بهمنی و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام به روضه خوانی و سنیه زنی پرداختند.

/ب.ط211