مراسم شب سوم عزاداری ایام فاطمیه در مسجد الهادی(ع) برگزار شد +گزارش تصویری

کد خبر: 29687
مراسم شب سوم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام میثم علی پناه و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محمود کریمی، حاج ابراهیم رحیمی و حاج محمد صمیمی از سوی هیئت ثارالله علیه السلام در مسجد الهادی علیه السلام برگزار شد.

وارث: مراسم شب سوم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام میثم علی پناه و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محمود کریمی، حاج ابراهیم رحیمی و حاج محمد صمیمی از سوی هیئت ثارالله علیه السلام در مسجد الهادی علیه السلام برگزار شد.

در ادامه متن گزیده ای از سخنان حجت الاسلام علی پناه را می خوانید:

مهمترین شاخصه فاطمیون که موجب می شود این جماعت در روز قیامت مورد خطاب "أین الفاطمیون" حق تعالی قرار بگیرند، تأسی کردن آنها به سیره ملکوتی حضرت زهرا سلام الله علیها است. امام زمان علیه السلام می فرمایند: مادر فاطمه سلام الله علیها الگوی من است.  از آنجا که حضرت زهرا سلام الله علیها لیلة القدر است، 11 قرآن ناطق از ایشان ساطع شده است و کسی که به حضرت زهرا سلام الله علیها تأسی کند انگار به کل ذوات مقدس تأسی کرده است و حضرت مهدی علیه السلام با این جمله در واقع می خواهد راه را به ما نشان بدهند که ای مردم تنها راه سعادت و خوشبختی همین است و اگر شما نیز می خواهید عاقبت بخیر بشوید، تنها راهش این است که به مادرم حضرت زهرا سلام الله تأسی کنید و در خیل عظیم فاطمیون قرار بگیرید و مورد خطاب "أین الفاطمیون" پروردگار قرار بگیرید.

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: در شب زفاف و در نیمه های شب صدای ناله زهرا را شنیدم و به او گفتم: زهرا جان چرا ناراحتی امشب شب اول زندگیمان است و باید خوشحال باشی. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: علی جان عمر من دارد می گذرد و من لحظه لحظه اش ارا از دست می دهم.

ای مردم ما هر نفسی که می کشیم در واقع یک قدم به مرگ نزدیک می شویم. آیا من و تو حواسمان هست که قدم به قدم به مرگ نزدیک می شویم؟

حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند: علی جان فرصت های طلایی عمر من دارد می گذرد و من به مرگ نزدیک می شوم. امشب با خودم نجوا کردم و گفتم: زهرا همانطور که امشب از خانه پدرت به خانه علی آمدی، روزی هم از باید به خانه قبر بروی. علی جان پس تو را به خدا قسم میدهم که امشب را اختصاص بدهیم به مناجات با خدا و خلوتی با خدا داشته باشیم. یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها حتی از فرصت شب زفاف هم نمی گذرد برای رسیدگی به امورات آخرتش. آنوقت یک نفر مثل من چوب حراج به زندگی، عمر و تک تک لحظه هایش می زند و عین خیالش نیز نیست.

علمی وجود دارد به اسم علم کیمیا که امروزه زیاد به آن پرداخته نشده است. در این علم انسان این قابلیت را پیدا می کند که با استفاده از اکسیری به اسم کبریت سرخ، مس را تبدیل به طلا کند، حالا حساب کنید که چقدر این کبریت سرخ قیمتی است.

امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید: هیچ چیزی از این کبریت سرخ قیمتی تر نیست، مگر باقیمانده عمر مومن و به رغم قیمت ارزشمندی که بقیه عمر دارد فقط دو گروه هستند که از ارزش باقیمانده عمرشان با خبر می شوند.  مثل حضرت زهرا سلام الله علیها است که از قیمت باقیمانده عمرش مطلع است که حتی از فرصت باقیمانده عمرش نمی گذرد.

کسانی که از لحظه لحظه عمرشان استفاده کرده اند و بهره برده اند در روزه ای پایانی عمرشان میگفتند که بهره ای از زندگی نبرده اند و متاسف هستن! تکلیف من و امثال و من دیگر چه می شود؟!!

عالمی در همین تهران ما بود که من به قطع یقین می گویم دیگر همچنین عالمی را به خود نخواهیم دید. ضرب المثل تقوا و مجسمه طهارت بودند. امام خمینی(ره) اهل مبالغه نبودند و تعریف بیجا نمی کردند. اما در مورد شخصیت آیت الله سید احمد خوانساری فرمودند درگر از تقوای او نپرسید بلکه از عصمت ایشان بپرسید. یعنی آنقدر پاک زندگی کرده است که تالی مقام عصمت شده است. یکی از ملازمین آقای خوانساری که 20 سال در کنار ایشان بودند، می گفتند: من بارها دیدم که ایشان وقتی وارد بازار می شدند که بروند مسجد برای اقامه نماز، جوراب هایشان را از پایشان در می آوردند و این کارشان برای من سوال برانگیز بود. از ایشان علت این کار را جویا شدم و ایشان فرمودند: می ترسم غباری از کسب و کار کسی بر جوراب من بنشیند و این از مصادیق تصرف در مال غیر  به حساب بیاید و نماز من دچار اشکال شود.

ایشان تا این حد اهل مراقبه و توجه بودند. روایت داریم از امام باقر علیه السلام که حضرت می فرمایند: اگر کسی بدون ابا و خجالت از هر راهی کسب روزی بکند. در روز قیامت نیز خداوند بدون هیچ توجه و خجالتی او را در جهنم می اندازد. در حالات امام خمینی(ره) می فرمایند وقتی می رفتند برای درس خارج در مسجد امام، خیلی دقت می کردند که پا بر روی کفش دیگران نگذارند و همین هم را از مصادیق حق الناس می دانستند. آقای خوانساری 3 مرتبه کل نمازهای واجبشان را احتیاطا خواندند. فرزندشان می گفتند وقتی ایشان خلوتی پردا می کردند به فکر فرو می رفتند و بر پشت دستشان می زدند و می گفتند مگر خدا بر سید احمد رحم کند.  

در ادامه این مراسم؛ مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج محمود کریمی، حاج ابراهیم رحیمی و حاج محمد صمیمی به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.