پيش بيني قطارهاي مسافري براي بازگشت زائران اربعين از كربلا

کد خبر: 62842
معاون مسافري راه‌آهن گفت: عزيمت زائران اربعين حسيني به عتبات عاليات كه از 20 آبان آغاز شده و تا 28 ماه جاري ادامه دارد، براي بازگشت آنها نيز از دوم و سوم آذر ماه پيش بيني لازم به عمل آمده و قطارهاي متعددي براي مسير خرمشهر به تهران اعزام خواهد شد.
وارث: ميرحسن موسوي با اشاره به مديريت قطارهاي مسافري براي زائران حسيني در طول ايام اربعين اظهارداشت: يك تيم كارشناسي به‌ منظور بررسي فرايند عزيمت مسافران در طول مسير به مناطق عبوري قطار تهران-شلمچه فرستاده شده تا در اعزام قطارهاي بعدي بر مبناي نتايج كارشناسي برنامه‌ريزي مربوطه صورت گيرد.

وي افزود: تهيه بليت‌هاي مسير نيز از طريق اينترنت براي فروش امكانپذير است و تا اين لحظه بيشتر بليت‌ها بفروش رسيد.

معاون مسافري راه‌آهن گفت: تهيه بليت‌ها به زائران امكان برنامه‌ريزي براي بازگشت و دسترسي به قطار خرمشهر- تهران را فراهم مي كند.

وي اضافه كرد: بسياري از زائران در زمان تهيه بليت رفت، زمان برگشت خود را مشخص و همزمان به‌صورت آنلاين آن را خريداري‌ كرده‌اند.

موسوي يادآورشد: قطارهاي تركيبي تهران - كربلا از سه‌شنبه هفته گذشته حركت خود را آغاز كردند و تمام بليت‌هاي اين قطارها به‌ طور يكسره به فروش رفت و زائران با استفاده از اين قطار از تهران به شلمچه و پس از انجام تشريفات گمركي، مسير 35 كيلومتري تا ايستگاه راه‌آهن بصره را با استفاده از اتوبوس طي مي‌كنند و بقيه مسير از بصره تا كربلا را با قطار سفر مي‌كنند.

به گفته معاون مسافري راه‌آهن، علاوه بر قطارهاي قبلي، در ايام اربعين 40 رام قطار فوق‌العاده خرمشهر براي جابجايي زائران و يك ريل‌باس براي جابجايي مسافران براي 17 كيلومتر حدفاصل خرمشهر تا شلمچه پيش‌بيني شده كه با توجه به تعداد تقاضا اين قطار هر نيم ساعت يك‌بار حركت مي‌كنند.

موسوي خاطرنشان كرد: براساس هماهنگي انجام شده با راه‌آهن عراق، پيش‌بيني روزانه پنج رام قطار از بصره تا كربلا به عمل آمده تا مسافران و زائران با مراجعه به ايستگاه راه‌آهن بصره و تهيه بليت به كربلاي معلا عزيمت كنند.

به گفته معاون شركت راه‌آهن، طبق برنامه‌ ريزي‌هاي انجام ‌شده، راه‌اندازي قطار هفتگي تهران - كربلا در روزهاي سه‌شنبه بعد از اربعين برنامه ريزي خواهد شد. موسوي افزود : افزايش رام‌هاي قطار تهران-كربلا يا مشهد-كربلا در حال بررسي و كارشناسي است تا چنانچه نبود محدوديت و توافق با راه‌آهن عراق تعداد و مسيرهاي آن افزايش يابد.

به گزارش ايرنا، ساليانه بيش از دو ميليون نفر زاير ايراني براي شركت در مراسم اربعين حسيني عازم كربلا مي شوند و مسئولان شركت راه آهن، سازمان هواپيمايي كشوري و حمل و نقل جاده اي برنامه هاي خود را براي اين سفر معنوي به مورد اجرا مي گذارند.