دختر آمریکایی که به عشق امام حسین(ع) راهی کربلا شد

کد خبر: 66525
یاسمین هوسج، بانوی رهیافته آمریکایی گفت: عشق به اهل بیت(علیهم‌السلام) و امام حسین(ع) باعث شد که من هزاران کیلومتر را برای رسیدن به کربلا، این سرزمین مبارک بپیمای
وارث: یاسمین هوسج، بانوی رهیافته به مکتب تشیع، ساکن «آتلانتا»، مرکز ایالت جورجیای آمریکا است و در یک فروشگاه‌ وابسته به یکی از شرکت‌های بزرگ مواد غذایی در این ایالت کار می‌کند.
 

هوسج با اشاره به مشرف‌‌شدن خود به دین مبین اسلام تأکید کرد: با مسلمان شدنم، امنیت و آرامشی کامل تمام زندگی‌ام را در برگرفته است، البته گاهی با روزهای سختی مواجه می‌شوم که با قرائت قرآن، دعا و ذکر مصیبت‌ها و سختی‌هایی که برای اهل بیت(ع) اتفاق افتاد، تحمل آن روزها برایم راحت و آسان می‌شود.


وی گفت: کار کردن در یک فروشگاه بزرگ آن‌ هم با حجاب کامل، گاهی سخت می‌شود ولی خداوند در همه حال یاور من بوده است.


بانوی مستبصر آمریکایی درباره نحوه آشنایی خود با عترت گفت: از طریق سخنرانی‌های دینی که توسط علمای عراقی پخش می‌شد، با اهل بیت(ع) عترت و طهارت آشنا شدم و علاقه زیادی به آن‌ها دارم.


هوسج در ادامه گفت: این نخستین سفر زیارتی من است و ان‌شاءالله سفرهایم به عراق بیشتر شود، همچنین به کسانی که دوست‌ دارند به این کشور سفر کنند، توصیه می‌کنم به شایعاتی که رسانه‌های معاند درباره ناامنی این کشور مطرح می‌کنند، اهمیت ندهند و باور نکنند، من یک هفته است که به عراق آمده‌ام و اینجا فضای امنی حاکم است.


وی در پایان گفت: وقتی به کربلا فکر می‌کنم، واقعه طف و اتفاقاتی را که برای امام حسین(ع) و اهل بیت(علیهم‌‌السلام) اتفاق افتاد، به یاد می‌آورم، افتخار می‌کنم که توانستم کربلا، این سرزمین مبارک را زیارت کنم و این سعادت بزرگی است که نصیبم شده است.