ثبت درخواست ۱۰۰۰ موکب اربعینی جدید/ عراق هنوز وضعیت اربعین را مشخص نکرده است

کد خبر: 101733
رئیس کمیته اسکان و ‌تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به استقبال مردم از راه‌اندازی موکب اربعینی، از ثبت درخواست یک هزار موکب جدید خبر داد و گفت: وضعیت حماسه اربعین هنوز مشخص نیست و منتظر تصمیم عراق به عنوان میزبان زائران هستیم.
وارث

یکی از مطالبات مردمی برپایی اولین راهپیمایی اربعین بعد از شهید سلیمانی و برقراری ارتباط با مسولان عراقی برای برگزاری این کنگره عظیم است که در سامانه «فارس من» با عنوان «انجام راهپیمایی اربعین با کمک مسئولان ایرانی و عراقی» مطرح شده است. 

بر همین اساس، حسن پلارک رئیس کمیته اسکان و ‌تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه وضعیت برپایی اربعین امسال همچنان مشخص نیست، گفت: جلساتی با طرف عراقی برگزار شده و پروتکل‌‌های بهداشتی نیز در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم، اما تصمیم نهایی را باید طرف عراقی بگیرد، چرا که میزبان اصلی زائران اربعین، مردم عراق هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با شیوع کرونا در عراق همچنان امکان رفت و آمد به این کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های متعدد، عراق هنوز درباره برپایی یا لغو حماسه اربعین تصمیم نگرفته است، اما امیدواریم با مهار کرونا و رسیدن به وضعیت عادی، شرایطی برای تشرف زائران و عاشقان حسینی در ایام پیاده روی اربعین به وجود بیاید.

پلارک در ادامه با اشاره به ثبت حدود یک هزار موکب جدید اظهار داشت: روند ثبت‌نام موکب جدید و صدور پروانه فعالیت موکب‌ها از ۶ خردادماه آغاز شد و ‌تا‌کنون با گذشت حدود ۲۰ روز، یک هزار موکب جدید درخواست ‌خود را ثبت‌ کرده‌اند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین به استقبال مردم ‌برای ثبت موکب‌ها اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی ما ثبت حدود ۳۰۰ موکب جدید بود، اما با توجه به استقبال بالا به نظر می‌رسد بیش از یک هزار موکب جدید به ثبت‌ برسد.

پلارک با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موکب فعال هر ساله در ایام اربعین و‌ حتی بحران‌های کشور از مردم پذیرایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروانه فعالیت موکب‌ها ۵ ساله شده است، بسیاری از موکب‌ها اقدام به ارائه مدارک و ثبت درخواست کرده‌اند که ما نیز روند پیگیری درخواست آن‌ها را سرعت بخشیدیم تا جایی که اکنون برای نزدیک به ۳ هزار موکب، پروانه فعالیت صادر شده است.

منبع:فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.