دو شاعر و مداح در نوبت دریافت گواهینامه درجه یک هنری

کد خبر: 103983
از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و به پیشنهاد ساعد باقری 4 استاد شعر مجلسی در فهرست دریافت کننده گواهینامه درجه یک هنری قرار گرفتند که دو نفر از آنها نشان خود را دریافت کرده‌اند.
وارث

سیدمحمد طباطبایی، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور درباره اعطای درجه هنری به شاعران شعر مجلسی اظهار داشت: چندی پیش در همایش «پلک صبوری» در تالار وحدت گواهینامه درجه یک هنری به استاد «ولی‌الله کلامی زنجانی» اعطا شد و در کنار این استاد بزرگوار، اساتیدی چون حسین کریمی مراغه‌ای، علی انسانی و غلامرضا سازگار نیز در فهرست دریافت این گواهینامه هنری قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه درجه هنری اساتیدی چون ولی‌الله کلامی و کریمی مراغه‌ای اعطا شده تصریح کرد: به دلیل اوضاع فعلی اعطای درجه یک هنری در حوزه شعر مجلسی به دو استاد بزرگوار به نام‌های «سازگار» و «انسانی» به تاخیر افتاد؛ چرا که در انتظار بهبود شرایط هستیم.

 

طباطبایی با بیان اینکه این اساتید به دلیل اشعار فعال و موثر در حوزه شعر مجلسی به عنوان دریافت کننده این درجه معرفی شدند، گفت: «ساعد باقری» از کارشناسان شعر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور پیشنهاددهنده این مساله بود. از این رو به زودی در فضایی مناسب درجه هنری دو استاد دیگر نیز اعطا خواهد شد.

به گفته وی، این افراد در تولید و اثرگذاری شعر مجلسی و آئینی و مذهبی نقش داشته و به نوعی آن را در راستای مسیر خوب و مثبت سوق داده‌اند. از این رو در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور تصمیم بر آن شد تا در حوزه شعر مجلسی مشمول دریافت گواهینامه درجه یک هنری شوند.
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.