۱۵ خرداد مصداق «قیام لِلّه» بود | اولیاء الهی هرگز از غیرخدا ترس و واهمه‌ای نداشتند

کد خبر: 116123

حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، در ویژه برنامه گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: واقعه ۱۵ خرداد یک حادثه بسیار تلخ و ناگوار برای امام راحل(ره) بود و ایشان این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: حوادث ۱۵ خرداد فقط منحصر به همان روز نبود بلکه یک تحول و یک انقلاب فراگیر بود و در واقع یک قیام عالمانه و هدفمند علیه رژیم طاغوت و همه مستکبران عالم محسوب می‌شد.

این کارشناس دینی افزود: ۱۵ خرداد مصداق «قیام لِلّه» یعنی قیام برای خدا بود که به راستی شرف و افتخار بزرگی برای هر کسی است. قیام لِلّه در واقع به معنای عالمانه و هدفمند زندگی کردن است.

وی بیان کرد: حضرت موسی با قیام برای خدا به مقام کلیم اللهی رسید و بر فرعون و فرعونیان پیروز شد و حضرت ابراهیم اگر به مقام خلیل اللهی دست پیدا کرد نیز به خاطر قیام لِلّه بود. اولیاء الهی هرگز از غیرخدا ترس و واهمه‌ای نداشتند به همین خاطر بر آنها پیروز می‌شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا به همراه خانواده و یاران خود در محاصره سپاه ۳۰ هزار نفری دشمن قرار داشتند ولی با این حال کوچکترین ترس و واهمه‌ای از دشمن نداشتند و با شجاعت تمام در برابر آنها مقاومت کرد.

وی عنوان کرد: ترس، لشکر شیطان است و باید آن را از خود دور کنیم. وقتی ترس نباشد امید جای آن می‌آید. امام خمینی(ره) هیچگاه از طاغوت و طاغوتیان نترسید و با همین روحیه بر آنها پیروز شد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.