با مداحی حاج عبدالرضا هلالی برگزار شد+ گزارش تصویری و صوت

کد خبر: 14819
جلسه هفتگی هیئت الرضا علیه السلام هم زمان با شب هفتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام یاسر محمودی و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی حسین ابراهیمی و کربلایی امیر تاجری در حسینیه امام موسی بن جعفر علیه السلام برگزار شد.

وارث: جلسه هفتگی هیئت الرضا علیه السلام هم زمان با شب هفتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام یاسر محمودی و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی حسین ابراهیمی و کربلایی امیر تاجری در حسینیه امام موسی بن جعفر علیه السلام برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام یاسر محمودی را می خوانیم:


روزه در امت های گذشته نیز واجب بوده است. نتیجه این واجب الهی و آن ثمری که برای انسان روزه دار این عبادت بزرگ پروردگار دارد، تقواست. واجب شده این روزه که شاید انسان ها به وسیلۀ این واجب الهی یک قدم به تقوای الهی نزدیک بشوند چون روزه طبق آن چه که در روایات معصومین بیان شده یک عبادت بی مانند، بی مثال است.

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم به ابی امامه فرمود: برشما باد به روزه گرفتن که این عبادت روزه و صیام هیچ مثل و مانندی در بین عبادت های پروردگارندارد. چون روزه خصیصه ای دارد که در عبادت های دیگر یافت نمی شود.

اولین اثر روزه را که روایات بیان کرده این است که روزه شیطان را از انسان دور می کند. یک عمل، شیطان را از انسان به اندازۀ مشرق تا مغرب عالم دور می کند.

روزه روی شیطان را سیاه می کند. صدقه، انفاق، کمک به دیگران کمر شیطان را می شکند.

دوستی در راه خدا، حب فی الله، دوست داشتن پروردگار و آن چیزهایی که خداوند دستور به دوست داشتن آن را به انسان داده و تعاون در انجام عمل صالح شیطان را ریشه کن می کند، اگر مردم در ماه رمضان استغفار کنند که این استغفار رگ قلب شیطان را قطع می کند.

شیخ صدوق روایتی می فرمایند: روزه برای انسان روزه دار سپر آتش است.

پیغمبر صلی الله علیه و آله شرط تمام این اثرات روزه را بیان می کند. عرض کردند چه چیز این سپر را از بین می برد؟ با یک دروغ، یک غیبت از بین می رود. این سپر با گناه آسیب می بیند. نگاه حرام یک تیر زهرآگین شیطان است.

آیه 185 سوره بقره که بحث روزه را مطرح می کند می فرماید: خداوند متعال فرشتگانی را مأمور کرد که آنها برای روزه داران ماه مبارک رمضان دعا کنند.

امام صادق علیه السلام می فرماید: جبرئیل فرمود: که خداوند متعال من را خبر کردند که فرشتگانم را برای دعای برای کسی مأمور نکردم مگر اینکه دعای ایشان را به اجابت رساندم. قطعاً دعای ملائکه برای روزه داران به اجابت خواهد رسید. یقیناً این روزه ای را که انسان می گیرد از پرورنده اعمالش غیر از حق الناس را می گیرد.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت علیهم السلام به مداحی و روضه خوانی پرداختند؛

شعر خوانده شده توسط حاج عبدالرضا هلالی:


امشب مقیم کوی تو هستم

مست از شمیم بوی تو هستم

محتاج نور روی تو هستم

پس کو عطایت الهی العفو

دل را زغیر مولا بگیرم

در کوی دلبر تا جا بگیرم

در خانۀ حق مأوا بگیرم

آیم به سویت الهی العفو

شام گناه و هجران سر شد

از اشک تو به دل مفتخر شد

بخشش نصیب چشمان تر شد

بنما عنایت الهی العفو

ای ماه رحمت دلدار من کو

مهدی زهرا یاس چمن کو

عشاق جمعند یابن الحسن کو

ماه ولایت الهی العفو

کلیک کنید

دریافت فایل


/ص121