حاج منصور ارضی: امیرالمومنین(ع) در جنگ احد به زخمهایش کاری نداشت و فقط توجهش به پیامبر(ص) بود

کد خبر: 17044
مراسم قرائت زیارت عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی و مداحی حاج منصور ارضی در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شد.
وارث:  مراسم قرائت زیارت عاشورا در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شد.
این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی و مناجات و قرائت زیارت عاشورا و خواندن روضه حضرت حمزه (علیه السلام) توسط حاج منصور ارضی همراه بود.
در ادامه متن سخنان حاج منصور ارضی را می خوانید:

جنگ اُحدومصائب آن
شاید در حدود پنج یا شش روضه وگریز درقضیه جنگ اُحد وجودداشته باشد مثلاً حضرت فاطمه سلام الله علیهارو به امیرالمومنین علیه السلام  می کنند و می‌گویند: آقا جان ممنونم شنیدم خودت را سپر پدرم قرار دادی ان شاء الله من جبران کنم! اوافعاً بی بی دو عالم برای امیرالمومنین علیه السلام جبران کرده ، زنده باد حضرت زهرا سلام الله علیها همیشه در دلت این باشد، فقط زهرا سلام الله علیها، نقل است نود زخم کاری امیرالمومنین علیه السلام  در این جنگ  به جان خرید ولی حضرت به این زخمها کاری نداشت فقط توجهش به پیامبر(ص) بود. مولا(ع) نود زخم کاری برداشته ما باقی زخمها را کار نداریم. این عالمه غیر معلمه به معرکه وارد شد نگوییم فقط حضرت زینب سلام الله علیهاعالمه غیر معلمه بودند ایشان هم بر همه امور  آگاهی داشتند و هر جا لازم بود کربلا ، مدینه و ...می دیدند ولی آنقدر این غزوه اُحد سخت و درد ناک بود که اگر یک وقتی ان شاء الله با نابودی آل سعود و وهابی‌های تکفیری و دیگر گرو ه هاو دشمنان اهل بیت(ع)رفتید در مدینه صبح زود که نماز را خواندی یک سلام به حضرت زهرا(س)و به ائمه بقیع(ع) بدهی با چندتا بلدراه پیاده بروی تا به احد برسی تازه صبح زود در خنکی هوا ببین چقدر اذیت می‌شوی ،تقریبا با ماشین یک ربع ساعت راه است ولی پیاده شایدچندساعت طول بکشد، آن وقت این خانم(حضرت زهراسلام الله علیها) هفته ای دو روز می‌رفتند احد کنارقبرعمویشان حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام وغروب برمی گشتند ،امیرالمومنین علیه السلام می فرماید صورت بچه‌های من سوخته بود و پوست انداخته بود.

توصیه به انفاق ودستگیری ازمستمندان
 ماه رمضان تمام شد ولی طبق دستور و دعای وداع ماه مبارک امام چهارم علیه السلام، محبتش در دل‌ها می ماند. لذا می‌فرمایند خدایا از این ماه رمضان تا به ماه رمضان سال دیگر من را حفظ کن. آنها که یک ماه رمضان نیامدند و تنبلی کردند بدانند به امام حسین(ع) بدهکار هستند که هیچ ،  به مردمی که باید کمک می‌کردند برای( جهیزیه) بدهکارند. می‌دانم کاسبی سخت شده، بخاطر گناه رزقمان کم شده و مشکلات اقتصادی و... همه را می‌دانیم ولی روایت می‌فرماید:  اگر در ذهن و فکر خود به این موضوع فکرکنی که اگر به کسی کمک کنی خیر به تو می‌رسد گره از کارت باز می‌شود، به کسی گفتم بعد از ماه رمضان برای تفریح کجا رفتی گفت شمال  گفتم چقدر خرج کردی ؟ گفت یک میلیون تومان ، گفتم خب یک میلون هم کمک به مردم کن، یک میلون هم برای جهیزیه مردم بده ! می‌شود از خرج‌های دیگر زد و به مردم کمک کرد ، آن وقت خداوند رزاق که رزاقیت در ذات اوست نمی‌گوید این به فکر بنده‌های من است من به فکرش نباشم ! روزیت را می‌رساند . امام صادق (ع)می فرماید: در اوج فقر صدقه بده نه به عنوان صدقه ای برای  دفع بلیه برای انفاق، این پیام همه زیارت و قرآنی است که ما می‌خوانیم .خلاصه اینکه ما می‌توانیم حتی با یک ریال هم کمک کنیم ،  ما را تنها نگذارید یک سری از رفقا خودشان و یا والدینشان از دنیا رفتند فرزندانشان انفاق نمی‌کنند می‌گویند اگر می‌خواستند خودشان کمک می‌کردند. من یک چیزی می‌گویم این متوفاهایی که به زیارت عاشورای بعد از ماه رمضان نرسیدند می‌توانیم خیری از این زیارات به آنها برسانیم ؟شما توجه کنید وارث اموال یقیناً اول صفتش حارث اموال است، یعنی نگهبان اموال!




منبع: قدیم الاحسان

/م118