اطاعت و ادب، دو بال رشد و تعالی
آیت الله قرهی از سلسله مطالب اسرار مهدوی گفت: کسب مقام انبیاء، شهدا، صدیقین و صالحین در بستر اطاعت است و این اطاعت عاملی برای رسیدن به عصمت میشود.
وارث: آیت الله قرهی از سلسله مطالب،اسرار مهدوی مطالبی عنوان کرده که متن آن در پی می آید.
چرا وجود مقدس ابالفضل العباس(ع) که تالی تلو معصوم است به جایی میرسد که امام معصوم(ع) به او میگوید: «بِنَفسِی اَنتَ یا اَخی»فدای تو بشوم؟یا به جایی میرسد که امام معصوم مثل زین العابدین(ع) میفرمایند: «إِن لِلْعَباسِ عِنْدَ اللهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ» عموی ما ابالفضل العباس(ع) مقامی دارد که تمام شهدا به او غبطه میخورند. ما میگوییم: خدایا! شهدای ما را با شهدای کربلا محشور بفرما؛ چون شهدای کربلا اعظم شهدا هستند. یکی از شهدای کربلا حضرت علی اکبر(ع) است، یعنی حتی خود حضرت علی اکبر(ع) هم به مقام عمویش غبطه میخورد. چرا؟
چون ایشان دو خصوصیت داشتند:
1.اطاعت، همانطور که در زیارتنامه ایشان می خوانیم: «السلامُ عَلَیکَ اَیهَا العَبدُ الصالِحُ، المُطیعُ للهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأمیرِالمُؤمِنینَ وَ الحَسن و الحُسین».
2.ادب، که خیلی از شعرای خودمان هم بیان میکنند که ایشان خدای ادب بودند و ادب آن حضرت بسیار مؤثر بوده است.
پس دو بال رشد و تعالی، اطاعت و ادب است. در اینجا نیز قرآن میفرماید: من یطع الله و الرسول هر کس مطیع شد، مقام نبی را پیدا میکند.
لذا کسب مقام انبیاء، شهدا، صدیقین و صالحین در بستر اطاعت است و این اطاعت عاملی برای رسیدن به عصمت میشود.
/م118
/م118