زمان آغاز بازگشت زائران حج تمتع به كشور

کد خبر: 20437
پنج‌شنبه هفته جاري اولين پرواز زائران ايراني به سمت كشور صورت مي‌گيرد.
وارث:  سعيد اوحدي در پاسخ به آخرين وضعيت زائران ايراني در حج اظهار داشت: به لطف خدا، قرباني زائران ما تا ساعت يك و نيم بعدازظهر تمام شد و همه زائران از احرام بيرون آمدند و زائران اعمال مشعر را انجام دادند.

وي اضافه كرد: ديروز بعد از ظهر زائران رمي جمرات دوم را انجام دادند و بعد از نماز مغرب و عشا نيت وقوف كردند و امروز صبح رمي جمرات سوم را انجام مي‌دهند و ساعت ۲ بعدازظهر همه زائران با ماشين به مكه برمي‌گردند.

رئيس سازمان حج وزيارت با بيان اينكه پروازهاي ما از روز ۵ شنبه با شتاب خوبي به سمت ايران انجام خواهد شد تصريح كرد: پروازهاي مدينه قبل از روز پنج‌شنبه به سمت ايران انجام مي‌شود و زائران مدينه بعد هم به سمت مدينه مي‌روند و با شتاب تندي مكه خالي از زائر مي‌شود.

اوحدي با بيان اينكه شرايط عرفات و منا خيلي خوب بود ادامه داد: مراسم برائت با كمترين مشكل و با حصور خيلي خوب زائران برگزار شد كه مسئولان وزارت حج عربستان همكاري خوبي داشتند و دعاي عرفه هم بسيار خوب برگزار شد.

وي با بيان اينكه فضا خيلي خوبي را در زمينه رضايت زائران شاهد هستيم خاطرنشان كرد: امروز صبح يك فوتي در رمي جمرات داشتيم كه با اين وجود تعداد فوتي‌هاي ما به ۵ نفر رسيد.