حجت الاسلام شهاب : وهابیت به هر دری می زند که چهره پیامبر (ص) را خراب کند

کد خبر: 37614
مراسم ایام تخریب قبور ائمه بقیع (ع) هیئت غریب مادر باسخنرانی حجت الاسلام شهاب ومداحی حاج سعید خرازی، حاج علی قرائیان برگزار شد.

وارث: مراسم ایام تخریب قبور ائمه بقیع (ع) هیئت غریب مادر (ع) باسخنرانی حجت الاسلام شهاب ومداحی حاج سعید خرازی، حاج علی قرائیان برگزار شد.

 در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام شهاب را می خوانید: 

حجت الاسلام شهاب : مناظره علمی هیچ خدشته ای به اتحاد جهان اسلام وارد نمی کند

سلفی‌گری تکفیری به گرایش گروهی از سلفیون گفته می‌شود که مخالفان خود را کافر می‌شمارند و مطرح‌ترین آنان «وهابیت تکفیری» با محوریت عربستان سعودی است. یکی از شبهاتی که وهابیت به امامان معصوم علیهم السلام ماوارد می کنند، این است که می گویند: امامان ما هیچ رابطه ای با قرآن ندارند  وچون برگرفته از وحی نیست، کذب است. رسول‏ خدا صلی الله علیه و آله نه تنها مأمور به تلاوت قرآن بود، بلکه در تبیین آن نیز مأموریت داشت، چنانکه مى‏‌فرماید: «و أنزلنا إلیک الذکر لتبیّن للنّاس ما نزّل إلیهم و لعلّهم یتفکّرون»سوره نحل، آیه 44  و قرآن را بر تو فرستادیم تا آنچه براى مردم نازل شده است، براى آنها بیان کنى و آشکارسازى، شاید آنان بیندیشند.

 

در آیه دقت کنید، مى‌‏فرماید: «تبیّن» و نمى‏‌گوید: «لتقراً» یا «لیتلو» و این نشانه آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله علاوه بر تلاوت، باید حقایق قرآنى را روشن کند.  بزرگان وهابیت با القای این تفکراتی در کتاب‌های خود اینگونه آورده‌اند که شیعیان، امامان خود را معصوم می دانند در حالیکه به عصمت انبیاء اعتقادی ندارند. که درکتاب «عصمت انبیاء» به این شبهه پاسخ داده‌ شده است. حجت‌الاسلام تمیمی عصمت انبیاء را از محورهای مناسب برای مناظره میان علمای جهان اسلام عنوان کردند وگفتند : این بحث اهمیت زیادی دارد، زیرا مقدمه ورود به مباحث امامت به حساب می‌آید. او با تأکید بر اینکه نباید تعاملات علمی با اختلاف افکنی اشتباه گرفته شود گفتند : مناظرات علمی از صدر اسلام وجود داشته و در زمان امامان شیعه به اوج خود رسیده و هیچ گونه مشکلی هم برای اتحاد اسلامی بوجود نیاورده است. این پژوهشگر علوم اسلامی، بررسی علوم فراموشکاری انبیاء را از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب عنوان کرده و گفت: 8 آیه از قرآن کریم را در این خصوص بررسی کرده. وی با اشاره به نظرات شیخ صدوق درباره عصمت امامان و پیامبر اظهار داشت: نظرات شیخ صدوق با عصمت مطلق ائمه سازگار است و در این کتاب نیز سعی شده است همین افکار مورد تأکید قرار گیرند.

سمرة بن جندب خیانتی که او در تخریب اندیشه ی مومنان ومسلمانان کرد هزار کعب الاحبار یهود نکرد. حمایت کننده و پول دهنده به این اعضا ابی سفیان بود. علم ائمه علیهم السلام علمی کتابی یا تحصیلی نیست تحصلی است که خداوند در وجود آنان قرار داده است .این نوع گرایان اندیشه راه افتادند در جامعه و این را پیاده کردند که هدفشان آنها وبنی امیه خدشه وارد کردن به امام ما به شیعیان  و اینکه بگویند خلیفه ما صاحب نقص است وشیعه اصلا به حقایق باور ندارد بعدها فردی مثل محمد بن وهب در هند و غلام احمد قادیانی یکی از کسانی بود که ذهنت مردمهند را در مورد شیعه   تخریب کرد. علم شیعه و شیعیان در مقابل این اندیشه ها کوتاهی نکردند. ازجمله کسانی که بسیار زحمت کشیده اند برای اسلام شیخ جعفر کاشف الغطاء رضوان الله تعالی که مقبره ی ایشان  وپسرشان در نجف در باب توس پشت مسجد جامع شیخ توس است. او اولین عالم شیعه است که علیه وهابیت کتاب نوشته است.

وهابیت به هر دری می زند که چهره رسول الله صلی الله علیه و آله را خراب کنند. بگویندشیعیان قرآن را تحریف کردند خداوندفرمود: ما قرآن را حفظ کردیم از تحریف.

رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: ای مردم بگذارید برای شما پناهگاهی را مشخص  کنم که راهنمای حقیقی کیست. و بعد از آن حضرت علی علیه الاسلام را معرفی کردند و گفتند: علی حق است وحق با علی است. خودشان می گویند صدق محمد رسول الله صلی الله علیه و آله بعد راحت پای می گذارند روی حرف او.

دین خدا را از علی علیه السلام یاد بگیرید در همه کار ها از او اطاعت کنید چرا که علی مع الحق. در همان زمانی که پیامبر صلی الله علیه و آله نفس می گذاشتند برای اسلام  برای معرفی امام علیه سلام  ولی باز این مردم قدر ندانستند. عقلا گفتند: که علی علیه السلام حق است و حق از او جدا نمی شود .

خداوند مارا با قرآن قرار داد و قرآن با ماست نه ما از قرآن جدا می شویم نه او از ما. امام علی علیه السلام فرمودند: آیه ای  نیست  که نازل شده باشد و من علی ندانم. در جنگ صفین ملعون ها گفتند معاویه بطن قرآن را می فهمد ولی امام علی علیه السلام نمی فهمد. امام علی علیه السلام در پاسخ فرمودند:از باء بسم الله سوره حمد تفسیری ارائه بدهم که 70شتر بار بزنید.

از کسانی که در قرآن مورد لعن قرار می گیرند: اول کسی که در قرآن خیر را می داند و منع می کند،حق را می داند ،کتمان می کند و کسی که مانع رسیدن هدایت الهی به بندگان می شود.

امام علی علیه السلام واقعا مظلوم بودند با تمام آن مصائب که اگر تا صبح قیامت هم برای او گریه کرد کم است .

ما باید دفاع کنیم از اسلام وشعیان. ولایت مداری از حضرت زهرا سلام الله علیها یاد بگیریم. شیعه باید هم مبلغ باشد وهم مروج. شیعه مانند عمار می خواهد .

 1102001309/

حجت الاسلام شهاب : مناظره علمی هیچ خدشته ای به اتحاد جهان اسلام وارد نمی کند