حجت الاسلام صدیقی: اگر آخرت خوب میخواهی دنیایت را پاکیزه کن

کد خبر: 52045
برنامۀ "عطرعاشقی" در مرکز آموزشی شهید خضرایی با مجری گری سید رضا نواب، سخنرانی آیت الله صدیقی، شعر خوانی صابر خراسانی و مداحی حاج محسن طاهری برگزار شد.

وارث: این مراسم با مجری گری سید رضا نواب، سخنرانی آیت الله صدیقی، شعر خوانی صابر خراسانی و مداحی حاج محسن طاهری همراه بود.برنامۀ "عطرعاشقی" در مرکز آموزشی شهید خضرایی با مجری گری سید رضا نواب، سخنرانی آیت الله صدیقی، شعر خوانی صابر خراسانی و مداحی حاج محسن طاهری، برگزار شد.


در ادامه متن سخنان حجت الاسلام صدیقی را می خوانید:

حجت الاسلام صدیقی: لیلة الرغائب یک هدیه ی اسرار آمیز است.

ماه رجب ماه ریزش رحمت خداست و دریا دریا میریزد. انسانی که دریادل است محبت و معرفت خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دریا دریا، اگر آمادگی و استعدادش را داشته باشد، دریافت خواهد کرد. شب لیلة الرغائب هم یک هدیه ی اسرار آمیزی است. اگر کسانی موفق نشدند بدانند چون آرزویش را داشتید شما هم در سفره ی نور لیلة الرغائب با دیگران همراه هستید.

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در دعاهایشان برای شیعیان این دعا را به محضر خداوند عرضه می دارند. این دعا از سید ابن طاووس نقل شده است. اَللهُم اِنَّ شِیعَتَنا خُلقَت مِن شُعاعِ اَنوارِنا وَ بَقِیَةِ طِینَتِنا1؛ شیعیان ما را از شعاع نور ما و بقیه طینت ما خلق کرده‌ای.

افتخاری بالاتر از این نمی دانم که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، که ما را از خودتان می دانید، ما از شماییم، فدایی شماییم، تشنه لب شماییم، جیره خوار خان کرم شما هستیم. در چنین روزهایی که ایام الله است، و شهر و ماه خداست، امیدوارم در این محافل به محبوب الهی وصل بشوید.

معصیت در دل نباشد, امام زمان ارواحنا فدا، به دلتان قدم رنجه می کند

اگر می خواهید امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به دلتان قدم رنجه کند و قلبتان را نورانی کند، باید معصیت خدا در دلت نباشد. به همین دلیل ماه رجب ماه استغفار است. قدم بعدی متخلق شدن به اخلاق الهی است. کسی که مهمان به خانه اش می آید، خانه اش را تزیین می کند. تزیین دل به صفات عالیه مهم است. باید صفات الهی در دل جان بگیرد.

دعاهای ماه رجب، دعاهای فوق العاده هستند. دعای دل، عاشقانه و عارفانه است. مضامین بلندی دارد. مسجد سهله خانه ی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است بعد از ظهور. کسانی که به دنبال آقا بودند در مسجد سهله زیاد خدمت ایشان رسیدند. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار است تشریف بیاورند تا هم دنیا و هم آخرت را آباد کنند. دنیایی که فساد در آن نباشد آخرت ساز است. دنیایی که فقر، وابستگی و توسری خوری درآن نباشد، دنیایی که عزت مسلمان، عزت الهی باشد، مورد پسند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

حضرت ادریس علیه السلام، اهل سیر و سلوک

حضرت ادریس اهل مقامات معنوی بود. در بین انبیا اهل سیر و سلوک بود. به کسانی که اهل باطن هستند، الهاماتی وارد می شود. مسجد سهله خانه ی حضرت ادریس و حضرت ابراهیم علیهما السلام هم بوده است.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری کردند. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در مناجات خود می فرمایند: و اَحیِنِی ما أحیِیتَنِی مَوفُورَاً2؛ خدایا تا زنده هستم، می خواهم وفور نعمت داشته باشم و محتاج بیگانه نباشم. بیگانه نتواند با تحریم مرا تهدید کند. خود کفا باشم. این دعا الهام اقتصاد مقاومتی است. شما در مقابل تحریم، 8 سال جنگ جهانی بر علیه خودتان را تحمل کردید و قربانی دادید اما عزت خودتان را حفظ کردید. شرق و غرب را مایوس کردید و به زانو در آوردید.

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وفور می خواهد. وقتی هم تشریف بیاورند وضعیت اقتصادی را طوری تنظیم می کنند که همه دهنده هستند. زکاتی که مردم می آورند، فقیری پیدا نمی کنند به او بدهند. جامعه ی امام زمانی یک جامعه ی مقاوم به این شکل است.

اگر جامعه از نظر اقتصادی حلال خور شد و به کلک، ربا، نزول و حرام خوری نیازی نبود، آخرت هم ساخته می شود. در واقع اگر آخرت خوب میخواهی دنیایت را پاکیزه کن. در ادامه ی دعا حضرت می فرمایند: أمتِنی مَسرُورَاً و مَغفُوراً3؛ بمیرانم در حالی كه مسرور و آمرزیده‌ باشم.

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

اقتصاد مقاومتی که یک منشور اقتصادی است. توسط نائب امام زمان امضا شده است. اقتصاد اسلامی است، نه اقتصاد لیبرالیستی. این حدیث از امام صادق علیه السلام است. 3 چیز است که موجب عزت مسلمان می شود: یک قیام بالیل و شب بیداری. دوم: استغنی عن الناس، سوم:

سرباز یعنی کسی که در بازار محبت آمده و سر خودش را در قمار عشق باخته است. لبیک به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گفتید. بیعت کردید، بیعت از "بیع" یعنی فروختن هست. یعنی خودتان را به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فروخته اید. دیگر مال خودش نیست و مالکش حضرت است. شما جان بر کف حضرت هستید. نماز شب بخوانید تا عزیز دنیا و آخرت باشید.

دومین اقدام در راه اقتصاد مقاومتی این است که بی نیاز از دیگران شوید. کاری کنید که دشمن به شما نیاز پیدا کند. امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف فرموده اند که مستضعفین را پیروز خواهیم کرد. این پیام اقتصاد مقاومتی است.

اگر عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بودید و به عشق ایشان شب زنده داری نمودید. اگر اقتصادت مقاوم بود و از دیگران بی نیاز بودی و به خود می گویی من صاحب دارم و مشکلاتم را خودم حل می کنم. اعتقادی به شرق و غرب نداری. اگر اینها را داشتی انتظار واقعی داری، همانطور که امام راحل این کار را انجام دادند. اقدام و عمل کرد و شاه را بیرون راند. آمریکا را تحقیر و کوچک کرد و او را عددی حساب نمی کرد در جنگ تحمیل این عقیده را نشان داد.

اگر شما هم اینها را داشتید و رعایت کردید(قیام شب و خودکفایی) تحت ولایت امام خود از آل محمد صلی الله علیه و آله قرار خواهید گرفت.

حجت الاسلام صدیقی: لیلة الرغائب یک هدیه ی اسرار آمیز است.

پی نوشت:


1- این مطلب به نقل از مرحوم علامه مجلسی قدس سره از ملحقات کتاب انیس العابدین و علامه میرزا حسین نوری قدس سره می‌باشد. البته محدث نوری در نجم الثاقب در ذیل حکایت 19 در انتساب این واقعه به سید بن طاووس تردید می فرمایند.

2- مناجات امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در ماه رجب، دعای امام صادق علیه السلام که در هر روز ماه رجب تلاوت می نمود.

3- همان