حاج منصور ارضی: بیست و چهار ساعت باید خودت را تصفیه کنی وگرنه گرفتار می‌شوی

کد خبر: 56992
نفس خطاها را در مقابل ما آماده می‌کند ، تا اولی را انجام می‌دهی اجازه‌ی استغفار نمی‌دهد ، زود دومی را مقابلت قرار می‌دهد.
وارث: بیانات حاج منصور ارضی در دعای کمیل مورخ اول مرداد ماه 1395 حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به شرح زیر است:


اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها


نفس هم ما را به سمت گناه می‌کشاند و هم به سیر و عمل در خطا کمک می‌کند.
در دعایی که در زمان غیبت حضرت صاحب علیه السلام باید بخوانی، به تو اجازه می‌دهند که از این زمانه به خدا شکایت کنی "اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا" ، در جای دیگر اجازه می‌دهند شکایت کنی از آنهایی که به تو ضربه زدند که سه دسته است؛ مناجات شاکین دومین مناجات از ادعیه خمس عشر است ، اولین موضوعی که بیان می‌کنی می‌گویی "إِلَهِی إِلَیْکَ أَشْکُو نَفْساً بِالسُّوءِ أَمَّارَةً" پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله بزرگترین دشمن را نفس می‌دانند "اَعدى‌ عَدُوِّکَ نَفسُکَ الَّتى بَینَ جَنبَیک" ، این نفس انسان را به سمت رذایل اخلاقی هدایت می‌کند، مخرب‌ترین چیزی است که انسان را به گمراهی می‌کشاند نفس است ولی ما نسبت به آن بی خیالیم. خدایا اولین شکایت من از این نفس است، این نفس جوری ما را گرفتار می‌کند که انگار اصلا ما در ماه رمضان نبودیم، در آینه خود را نگاه کن ما فرقی نکردیم. خدا رحمت کند بعضی‌ها چهار ساعت زمان می‌گذارند تا اعمال شب جمعه را انجام دهند. یکی از دوستان من که شهید شد همه‌ی دعای کمیل را ایستاده می‌خواند و گریه می‌کرد، زحمت کشیدند تا به این مقامات رسیدند. "وَ إِلَى الْخَطِیئَةِ مُبَادِرَةً" همان نفسى که شتابنده به سوى خطا است ، نه فقط ما را به سمت گناه می‌کشاند بلکه به سیر و عمل من در خطا کمک می‌کند ، یعنی برای گناه کردن من برنامه ریزی کرده. برای تصفیه آب یک استخر دستگاه بیست و چهار ساعته کار می‌کند چون اگر ساعتی کار نکند آب می‌گندد و باید کل آب تخلیه شود، انسان هم باید شبانه روز مراقب خودش باشد.

باید شبانه روز مراقب خودت باشی.
الان اوضاع بدتر هم شده ، زمان طاغوت که خدا همه آنها را لعنت کند چون ما می‌ترسیدیم آلوده شویم همیشه مراقب بودیم و برنامه ریزی داشتیم. آنقدر خون ریخته شد تا جمهوری اسلامی شد ، با راحتی می‌آیی و مناجات می‌کنی اما قدر نمی‌دانیم . نفس خطاها را در مقابل ما آماده می‌کند ، تا اولی را انجام می‌دهی اجازه‌ی استغفار نمی‌دهد ، زود دومی را مقابلت قرار می‌دهد. "وَ بِمَعَاصِیکَ مُولَعَةً" در اثر مداومت در انجام گناه ، حرص گناه کردن درونمان جا می‌گیرد. بیست و چهار ساعت باید خودت را تصفیه کنی وگرنه گرفتار می‌شوی چون همه‌ی برنامه‌ها را برای آدم‌های مذهبی ایجاد می‌کنند، کسی که با گنه کار کاری ندارد، شیطان هم با آنها کاری ندارد، آنها بدون وسوسه گناه می‌کنند. با من و تو کار دارند که شده ساعتی از خدا غافل شویم . "وَ لِسَخَطِکَ مُتَعَرِّضَةً" در نتیجه ما در معرض خشم خدا قرار می‌گیریم و نادیده می‌گیریم. با خدا حرف بزن استغفار کن ، یک کاری برای خودت انجام بده ، نماز امام زمان علیه السلام را هر شب بخوان ، به عنوان این که حضرت علیه السلام را دوست داری . خدا در خلوت زودتر پیدا می‌شود تا در شلوغی، وقتی از جاهای مختلف صدای ناله بلند شود اثر می‌گذارد "از یک خروش ناله‌ی شب زنده دارها ** حاجت روا شوند هزاران هزارها" . الان شیعیان امیرالمومنین علیه السلام در کشورهای‌های مختلف دارند کشته می‌شوند ، بچه را سر می‌برند و برایشان تفریح است. در تاریخ می‌خوانی حجاج بن یوسف برای تفریح ، در موقع غذا خوردن چند شیعه را مقابل چشمش سر می‌بریدند ، ما یک زمانی فکر می‌کردیم واقعی نیست ، الان سوریه را ببینید. برای همه دعا کن تا دیر نشده ، تا شیطان تو را از خدا و اهل بیت علیهم السلام دور نکرده . شب جمعه همه آدرس کربلا را می‌دهند.
منبع: قدیم الاحسان
/1102001307